Gå til innhold

Venninne og (psyko) exen hennes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi var sammen med en gutt i vel to år og det ble slutt for to-tre måneder siden. Ho sa selv ho var veldig sliten i forholdet og følte en lettelse når det ble slutt. Var veldig lei seg og deppa i begynnelsen men humøret lettet til slutt. Men nå har jeg fått vite at hun til tider har kontakt med denne fyren og møter han..

Det er selvfølgelig helt opp til henne hvem hun er sammen med og ikke, men jeg blir bekymret. Det er ting hun har fortalt meg om han som ikke er bra for noen. Ho har snakka om at ho mener han har problemer psykisk men at han ikke ville høre når ho prøvde å få han til å få hjelp. Han røyka ofte hasj, dette vet jeg fra venninna mi og andre bekjente. Han hadde på den tiden en ganske dårlig vennekrets og jeg vet ikke om han drev med andre ting, men rus kan jo påvirke en ganske kraftig psykisk.. Han sluttet vist å røyke siste halvåret av forholdet deres.

Vil ikke gå for mye inn på akkurat hva han har gjort, men han har vært voldelig og truende mot henne. Etter det ble slutt fortalte ho om en episode hvor han truet henne med kniv!! Da var han vist på en helt annen planet, så enten er det psykisk (som ho sier), eller så driver han med ett eller annet..

Har prøvd å snakke ho fra dette, minner ho på alt han har gjort mot ho. Selv sier ho at ja han har gjort disse tingene, men at ho samtidig hadde det veldig bra sammen med han, når ting ikke var sånn. Jeg vet ikke helt, klarer ikke forstå.. Uansett hører ho ikke på meg.

Hva kan jeg gjøre? Ho sier selv at han ikke ofte var voldelig og truende, men vold er vel vold? Jeg har ikke noe til overs for fyren, men hun hører ikke på meg. Sier at det ikke er så lett for ho vil så gjerne få det bra.......

Nå vet jeg ikke hva som skjer videre med dem, forhåpentligvis blir det ikke noe mer av det. Men om det gjør det, hva er liksom sjansen for at han ikke gjør noe sånt igjen?? Har spurt henne om han har fått hjelp nå etter bruddet, men det har han ikke så langt hun vet. Om så han hadde det, hva er sjansen for at han ikke gjør henne noe igjen?

Er det noe jeg kan si eller gjøre for å få henne vekk fra dette?

Anonymous poster hash: 3ac90...631
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna mi var sammen med en gutt i vel to år og det ble slutt for to-tre måneder siden. Ho sa selv ho var veldig sliten i forholdet og følte en lettelse når det ble slutt. Var veldig lei seg og deppa i begynnelsen men humøret lettet til slutt. Men nå har jeg fått vite at hun til tider har kontakt med denne fyren og møter han..

Det er selvfølgelig helt opp til henne hvem hun er sammen med og ikke, men jeg blir bekymret. Det er ting hun har fortalt meg om han som ikke er bra for noen. Ho har snakka om at ho mener han har problemer psykisk men at han ikke ville høre når ho prøvde å få han til å få hjelp. Han røyka ofte hasj, dette vet jeg fra venninna mi og andre bekjente. Han hadde på den tiden en ganske dårlig vennekrets og jeg vet ikke om han drev med andre ting, men rus kan jo påvirke en ganske kraftig psykisk.. Han sluttet vist å røyke siste halvåret av forholdet deres.

Vil ikke gå for mye inn på akkurat hva han har gjort, men han har vært voldelig og truende mot henne. Etter det ble slutt fortalte ho om en episode hvor han truet henne med kniv!! Da var han vist på en helt annen planet, så enten er det psykisk (som ho sier), eller så driver han med ett eller annet..

Har prøvd å snakke ho fra dette, minner ho på alt han har gjort mot ho. Selv sier ho at ja han har gjort disse tingene, men at ho samtidig hadde det veldig bra sammen med han, når ting ikke var sånn. Jeg vet ikke helt, klarer ikke forstå.. Uansett hører ho ikke på meg.

Hva kan jeg gjøre? Ho sier selv at han ikke ofte var voldelig og truende, men vold er vel vold? Jeg har ikke noe til overs for fyren, men hun hører ikke på meg. 1)Sier at det ikke er så lett for ho vil så gjerne få det bra.......

Nå vet jeg ikke hva som skjer videre med dem, forhåpentligvis blir det ikke noe mer av det. Men om det gjør det, hva er liksom sjansen for at han ikke gjør noe sånt igjen?? Har spurt henne om han har fått hjelp nå etter bruddet, men det har han ikke så langt hun vet. Om så han hadde det, hva er sjansen for at han ikke gjør henne noe igjen?

Er det noe jeg kan si eller gjøre for å få henne vekk fra dette?

Det er fint at du har forsøkt å snakke med henne.

Ønsker hun seg tilbake i forhold med han fordi hun ønsker å ha det bra?

Det høres utrygt ut å være i forhold med han som er hennes eks.

Har du spurt henne om hvorfor hun evt ønsker han tilbake?

Skrevet

Det kan hende at hun tiltrekkes av utrygge forhold. Det er mange som gjør det, pga tidligere erfaringer (se Medavhengighet).

Hvor gammel er hun?

Skrevet

Det er fint at du har forsøkt å snakke med henne.

Ønsker hun seg tilbake i forhold med han fordi hun ønsker å ha det bra?

Det høres utrygt ut å være i forhold med han som er hennes eks.

Har du spurt henne om hvorfor hun evt ønsker han tilbake?

Ho sier ho savner han og tenker så mye på han at ho ikke klarer å la være. Når jeg har tatt opp ting ho har fortalt meg så er ho enig i at det er helt sykt. Men ho sier at når det var bra så var alt så veldig bra. At han "løftet henne opp" uten at jeg helt vet hva ho legger i det..

Ho var veldig langt nede en tid (lenge før denne fyren). Har ikke villet prate så mye om det, men jeg så det var veldig mørkt for henne. Kjent venninna mi omtrent hele livet og ho forandret seg ganske mye fra hvordan ho var før. Jeg så jo at humøret hennes ble bedre utover i forholdet med denne typen, ho gikk mer rakrygget på en måte. Men når alt dette kom fram så har det for meg ingenting å si..

Det kan hende at hun tiltrekkes av utrygge forhold. Det er mange som gjør det, pga tidligere erfaringer (se Medavhengighet).

Hvor gammel er hun?

20. Den tidligere kjæresten hennes var langt i fra utrygg, og hun har ikke en historie for å gå etter dårlige typer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...