Varglun Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg har endelig spart opp til to herlige uker i Tyrkia. Rettere sagt vi, jeg og min søster. Men nå har jeg et dilemma og jeg går på tå for jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det beste ut av det, eller for hvem av oss jeg skal gjøre det best for. Min søster har nylig blitt dumpet, igjen, hun er langt nede og har vært det en stund. Det er mye som ikke går hennes vei for tiden. Ferien ble bestilt for lenge siden, men merket ganske fort at entusiasmen ikke var der, men har prøvd å ikke tenke så mye over det. Vi bor i hver vår by så det er lett å la sånt gå til man plutselig står midt opp i det. Jeg storkoser meg, prøver.. Jeg hadde gjort det lettere hvis humøret hennes ikke hadde dratt meg ned, men har latt det gli. Dette har pågått i fem dager. I kveld sa det klikk hos henne fordi jeg sa nei til å gå ned i baren å ta en dram. Dette var selvfølgelig ikke grunnen til at det sa klikk hos henne, bare toppen av en masse grums fra gud vet hva fra tidligere/hjemmefra. Jeg fikk den skyllebøtta helt ubegrunnet og unnskyldninger om at hun ikke vil ødelegge min ferie. Hun sier hun ikke har selvtillitt på dette tidspunktet og trenger at jeg er med på detvhun vil og mener hun har lagt seg i selen for at vi skulle hatt det ra til nå....!?! Hmmm.. Alt jeg tenker for meg selv er hcor godt det er de gangene jeg får dra ned på treningssentet på dette nydelige hotellet og rase fra meg, alene! Når jeg sitter med ei god bok på solsenga, alene og når jeg alene får bli kjent med nye folk uten at hun surker bak meg. Min storesøster ødelegger ferien min og jeg føler ikke jeg kan si noe på det! Jeg er familie, vi skal støtte hverandre, m en hun har alltid vært den staeste jævlene når humøret ikke er på plass og NÅ er hun virkelig ute å kjører! Help! Jeg sitter nå alene et stykke utenfor baren og skriver på min kjære ipad. Ikke tør jeg drikke en dram, tenk om jeg skulle få det morsomt?! Ikke kan jeg gå ut alene å shoppe i morgen og høre på musikk, jeg hadde blitt nedgravd i skyldfølelse og jeg garanterer hun ikek vil bli blidere av det. Men det er heller ingenting jeg kan gjøre FOr henne som får henne blid. Jeg står altså mellom å være sammen med henne, fortsatt, og ingen av oss har det bra eller å dra alene til tider hvor jeg kan prøve å kose meg mens hun definitivt kommer til å få meg til å grue meg til å komme tilbake Jeg er 25 år, jeg har spart lenge! Jeg må fortsatt leve sparsommelig når jeg kommer hjem og jeg sitter med tårer i øyene fette alene utenfor et hotell i syden og får verken ha det bra elelr dårlig! Ha skal jeg gjøre? Hva i svarte faen kan jeg gjøre?? Hlsen ei som bare vil kose seg med god samvittighet
Varglun Skrevet 16. september 2013 Forfatter #2 Skrevet 16. september 2013 Unnskylder alle skrivefeilene, men følte ikke for korrekturlesning akkurat nå..
minister-mio Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Uff så kjipt. Prøve å be henne sette seg ned sammen med deg og ta en skikkelig prat. Fortell henne hva du føler.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Sett foten ned. Gjør som man gjør med barn: velg aktivitet etter tur. I går bestemte hun, i dag bestemmer du. Surking og bæljing kan hun gjøre når hun kommer hjem, ellers gidder du ikke tilbringe tid med henne. Det er faktisk din ferie også.
caroprins Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Vi er alle ansvarlig for vår egen oppførsel, også din søster og selv om hun er nede nå så har hun ikke noen rett til å ødelegge ferien for deg. Så hadde det vært meg så hadde jeg fortalt henne at jeg ville ha det koselig på ferie og at hun kunne være med deg om hun går inn for at dere kunne ha det koselig sammen. Og så hadde jeg sagt at jeg hadde skjønt at det var kjipt å ha kjærlighetssorg men at det ikke blir noe bedre av å sitte å sture. Så hadde jeg meldt meg på utflukter og fått sett og opplevd litt av omgivelsene. Ellers hadde jeg også badet, solt meg, trent, lest og spist god mat . Så er det opp til henne å velge seg hva hun vil. 1
Gjest Morgun Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Sitter du på solsenga klokka halv elleve om kvelden?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Sitter du på solsenga klokka halv elleve om kvelden? For det første er det ikke ulovlig å sitte i solsengene etter at sola har gått ned, for det andre står det ikke at hun satt i noe solseng når hun skrev dette innlegget. Anonymous poster hash: 4106c...d7a 3
Varglun Skrevet 23. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2013 Takk for svar, ble en smule bedre idagene som kom etter utblåsningen hennes. Dette er dog de siste dagene og er så vanvittig klar til å dra hjem! Heretter skal jeg virkelg velge med omhu både reisemål og hvem jeg reiser med. Positive er at jeg faktisk har trent ganske mye for å få ut frustrasjon, tenke seg til.. Dere sier jeg må sette foten ned, men jeg lover, denne vulkanen v en søster er ikke bare bare.. Jeg biter meg i det for nå, surker innendig over den ikke tilstedeværende entusiasmen over det som skjer rundt oss og leser bøker til den store gullmedaljen. Ingen skal få si jeg ikke har slappet av, fysisk ihvertfall.. Beste medisin min var å skrive og få det ut og se støtten fra dere Tusen takk 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå