AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg pleier jo å dra alene til lege på "vanlige" konsultasjoner. Men nå er vi da gravide:) er det mest vanlig å ha med samboeren sin? Eller er ikke det noen vits? Skal nok ikke ha ul, men er veldig usikker på hvor langt jeg er på vei (8-12uker).Anonymous poster hash: 9f3b1...40e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Legen vet btw ikke at jeg er så usikker, eller at jeg er såpass på vei:)Anonymous poster hash: 9f3b1...40e
Kakaoen Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Du velger selv om du vil ha med partneren din eller ei. Jeg hadde med min kun 1 gang. Da var jeg i uke 23 eller noe sånt, og han fikk høre hjertelyden for første gang. Jeg hadde ikke noe behov for å ha han med på de andre legekontrollene. Men han var med på UL ihvertfall Ta med deg partneren din om du føler for det Første legetimen går ikke til så mye anna enn å ta blodprøver og prate litt lett om ting. Samt fylle ut svangerskapspapirene dine.. Hvis ikke jeg husker helt feil
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Ja gjør det du vil:) Anonymous poster hash: 936fb...4ad
siebaeo Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Jeg hadde ikke gjort det. Jeg syntes den første legetimen var ganske lite givede.. Jeg ville heller hatt han med på første jordmorkontroll.
Gjest Fluttershy Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Her har han kun vert med på ul. Jeg ser ikke poenget med at han skal bli med på lege/jordmortimer så lenge det ikke er noe spesiellt vi skal snakke om. Kanskje det blir mere aktuelt når det nærmer seg fødsel hvis det er noe mannen lurer på i forbindelse med det. Til nå synes han det holder å få referat fra meg etter kontrollene. Hjertelyden fikk han høre tidlig siden jeg har kjøpt doppler.
Dyregod Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 (endret) Jeg ville heller ikke tatt med mannen på første legetime. Jeg ville egentlig ha han med, men det var jo bare prat, fylle ut skjemaer og søke fødeplass. Det ble også foretatt en GU (celleprøve) og blodprøver. Mannen min var med på ultralyd, det er moro å dele Og timer med jordmor etter hvert som man kan høre hjertelyd og slikt. Mannen min fikk ikke vært med til jordmor pga jobb og syntes det var helt greit også. Men man velger helt selv, alt er like normalt sa legen Endret 17. september 2013 av Dyregod
*Frida* Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Sambo var med på første time her. Ikkje fordi det var så spennande, men fordi helsekortet har ein del spørsmål om far. Ellers har han berre vore med på ultralydar, første jordmortime (fosterlyd) og et par av dei aller siste kontrollane (for eventuelle spørsmål). Om du ikkje har med partner, så noter deg personnummeret hans. Det skal stå på helsekortet.
Yesterday Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Jeg hadde ikke gjort det. Jeg syntes den første legetimen var ganske lite givede.. Jeg ville heller hatt han med på første jordmorkontroll. Enig med dette. Første timen hos legen hadde ikke interessert han, mens første timen hos jordmor var mye mer interessant. Men jeg har kun hatt samboer med på ordinær ul. TS gjør som du vil, ingen kan nekte deg å ha med barnefaren
Gjest Nesevisa Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Jeg hadde med min kjære, og det var fint for oss begge. Han er veldig opptatt av å ta del i mest mulig og VITE mest mulig, siden det ikke er hos ham de fysiske forandringene merkes. Så selv om det var litt kjedelig, opplevde han selv at han fikk med seg litt nyttige ting likevel. Dette tror jeg bare dere selv må snakke dere fram til den beste løsningen på
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #11 Skrevet 17. september 2013 Første "ordentlige" legetime krysset han bare av masse greier på et skjema og sendte meg til blodprøver, og første JM time var jo bare snakking - ikke særlig mye mer som har skjedd på de andre heller. Så her vil jeg si at UL`er var det eneste som var et poeng å ha han med på - alt annet er jo bare et stikk i armen, en urinprøve og se på legen fylle ut et par skjema. Anonymous poster hash: 6534d...201
Nerine_ Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 (endret) Sambo var med på første time her. Ikkje fordi det var så spennande, men fordi helsekortet har ein del spørsmål om far. Ellers har han berre vore med på ultralydar, første jordmortime (fosterlyd) og et par av dei aller siste kontrollane (for eventuelle spørsmål). Om du ikkje har med partner, så noter deg personnummeret hans. Det skal stå på helsekortet. Spørsmålene om far går jo ut på ting man burde vite svarene på. Endret 17. september 2013 av Nerine_
*Frida* Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Spørsmålene om far går jo ut på ting man burde vite svarene på. Og derfor skreiv eg at om far ikkje er med, så noter personnummeret hans. Det er vel det einaste på helsekortet som mor ikkje nødvendigvis veit.
Barcelone Skrevet 17. september 2013 #14 Skrevet 17. september 2013 Jeg har hatt med mannen min på alle legetimer etc. Er første barn for begge to og synes det er greit å ha han med.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #15 Skrevet 17. september 2013 Sambo var med på første time her. Ikkje fordi det var så spennande, men fordi helsekortet har ein del spørsmål om far. Ellers har han berre vore med på ultralydar, første jordmortime (fosterlyd) og et par av dei aller siste kontrollane (for eventuelle spørsmål). Om du ikkje har med partner, så noter deg personnummeret hans. Det skal stå på helsekortet. Er vel ikke så fryktelig mye som skal med? Legen min ville ikke ha med fødselsnummer engang, holdt med dato... Hva faren jobber med og adressa burde være ganske enkelt? Anonymous poster hash: e873f...778
Silfen Skrevet 17. september 2013 #16 Skrevet 17. september 2013 Mye her med kvinner som ikke finner det nødvendig. Håper alle fedrene er av samme oppfatning.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #17 Skrevet 17. september 2013 Mye her med kvinner som ikke finner det nødvendig. Håper alle fedrene er av samme oppfatning. Hva mener du med det? Anonymous poster hash: e873f...778
Fim Skrevet 17. september 2013 #18 Skrevet 17. september 2013 Så langt har han bare vært med på UL - dét var en selvfølge for begge. Jeg har ikke følt noe behov for å ha ham med på kontrollene, det tror jeg ikke han har heller, han har ihvertfall ikke sagt noe om det. Det er forsåvidt en mulighet for at det bare ikke har falt ham inn at det er et alternativ. Men jeg ser ikke helt hva han skulle få ut av det, jeg forteller jo ham det samme som jeg forteller jordmor, og om hun sier noe interessant så videreformidler jeg det også. Nå har jeg bare hatt to kontroller enda, da. Ser for meg at han blir med på minst en time litt nærmere fødsel så vi begge kan få snakket med jordmor om dét. Tenker også at vi skal på svangerskapskurs sammen.
SmallTalk Skrevet 17. september 2013 #19 Skrevet 17. september 2013 På første svangerskapskontroll så ingen av oss poenget med at han skulle være med. Det er i hovedsak prat, utfylling av papirer, måling av blodtrykk, veiing, blodprøver og div info, og det går ikke akkurat i kategorien spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå