Emmeline Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Alle dokumentene mine som jeg har lagret i Word, får jeg ikke nå opp. None få av dem kommer opp i Wordpad, og jeg har jo Microsoft Word! Hva har skjedd? Får bare opp et oransje ikon som sier at jeg må installere Microsoft Office Word... og jeg har jo Word.. men får altså ikke åpnet noen ting. kan noen hjelpe meg?
Lutetium 71 Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Alle dokumentene mine som jeg har lagret i Word, får jeg ikke nå opp. None få av dem kommer opp i Wordpad, og jeg har jo Microsoft Word! Hva har skjedd? Får bare opp et oransje ikon som sier at jeg må installere Microsoft Office Word... og jeg har jo Word.. men får altså ikke åpnet noen ting. kan noen hjelpe meg? http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/change-the-program-that-opens-a-type-of-file
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Jeg har det samme problemet, men det som står på linken fungerer ikke. Anonymous poster hash: 23a5a...196
*Pixie* Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Jeg har det samme problemet, men det som står på linken fungerer ikke. Anonymous poster hash: 23a5a...196 Åpne word, trykk på fil -- åpne -- finn riktig fil -- åpne. Hvis du får en feilmelding post den her.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Ja, DET går, men det er jo fryktelig frustrerende å ikke kunne åpne filer fra plasseringen deres! Anonymous poster hash: 23a5a...196 1
Lutetium 71 Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Det fungerer ikke for meg :/ Jeg får bare beskjed om at jeg ikke har word på maskinen? Har office starter. Anonymous poster hash: 50f09...8cd Jeg har det samme problemet, men det som står på linken fungerer ikke. Anonymous poster hash: 23a5a...196 Ser ut som Microsoft har føkka opp når det gjelder starter. Det skal visst gå an å velge "Reparer" fra kontrollpanel. Titt på linken.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Ser ut som Microsoft har føkka opp når det gjelder starter. Det skal visst gå an å velge "Reparer" fra kontrollpanel. Titt på linken. Det fungerte sånn delvis, omtrent halvparten av filene mine er nå mulige å åpne. Hva gjør jeg med resten? Kan jeg endre dem til .doc-filer uten å åpne dem? Anonymous poster hash: 23a5a...196
Lutetium 71 Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Det fungerte sånn delvis, omtrent halvparten av filene mine er nå mulige å åpne. Hva gjør jeg med resten? Kan jeg endre dem til .doc-filer uten å åpne dem? Anonymous poster hash: 23a5a...196 Tja, du kan prøve å rename en av docx filene til doc, og se hva som skjer. Jeg har ikke starter, men det ser ut som starter kjører som et virtuelt program (hva nå det er), slik at det blir ekstra mye jobb når filassosiasjonene blir herpa. Ringe microsoft?
LoneWolf Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 (endret) Prøv å høyreklikke på filen og trykk "åpne i" der velger du word og huker av for "bruk alltid valgt program til å åpne denne typen filer. Om dette ikke løser noe så anbefaler jeg at du reinstallerer office Det er mye som kan være galt, men en reinstallasjon funker ofte Har du prøvd å restarte maskinen forresten? (Det er også ofte en løsning). Endret 16. september 2013 av LoneWolf
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Jeg har office starter, så jeg kan ikke reinstallere den. Det fulgte med maskinen min. Det hjelper ikke å restarte. Jeg kan gå inn og manuelt lagre hver fil på nytt som en annen fil, det er det eneste jeg ser at hjelper. Anonymous poster hash: 23a5a...196
Lutetium 71 Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Jeg har office starter, så jeg kan ikke reinstallere den. Det fulgte med maskinen min. Det hjelper ikke å restarte. Jeg kan gå inn og manuelt lagre hver fil på nytt som en annen fil, det er det eneste jeg ser at hjelper. Anonymous poster hash: 23a5a...196 Du trenger ikke lagre fila på nytt om det er filassosiasjonen som er feil. Bare rename den, altså endre filendelsen fra docx til doc (hvis doc filer åpnes som normalt i starter).
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 Jeg er virkelig håpløs når det kommer til data, må ha ALT inn med t-skje, bare til informasjon. Hvorfor har alle word dokumenter blitt oransje? Det står at jeg må intallere office. Jeg har word student pakke. Jeg får åpnet disse filene hvis jeg går via word, men ikke hvis de ligger på skrivebordet eller fra mail og minnepenn. Jeg har prøvd å gå inn på hver fil og trykke på åpne i, men word er ikke et alternativ der. Hjelp! Anonymous poster hash: 4f60a...f3a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #13 Skrevet 17. september 2013 Foresten så har jeg prøvd å restarte maskinen fra før dette skjedde, men det lar seg ikke gjøre. Har prøvd to ganger, men får beskjed om at det ikke lyktes. Anonymous poster hash: 4f60a...f3a
LoneWolf Skrevet 17. september 2013 #14 Skrevet 17. september 2013 Det er vanskelig å hjelpe fra avstand da dette høres ut som et merkelig problem Men når du sier at du har prøvd å restarte maskinen, men det ikke lykkes, vil dette da si at maskinen ikke greier å restarte seg? Altså den skrur seg ikke på / krasjer eller lignende når du prøver å restarte den?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #15 Skrevet 17. september 2013 Som sagt så er jeg håpløs på data, så unnskyld min håpløse forklaring her. Jeg gikk inn på restarterprogrammet, trykket på programmet jeg ønsket å restarte fra, altså når word ble oppdatert sist fredag. (da startet problemene). Så begynte den å jobbe, slo seg av og på igjen. Når den så var på kom det opp en feilmelding at restartingen av programmet var mislykket. Problemet er det fortsatt. Anonymous poster hash: 4f60a...f3a
LoneWolf Skrevet 17. september 2013 #16 Skrevet 17. september 2013 (endret) Tror desverre ikke at jeg kan hjelpe deg uten å fysisk være på pc-en for å se på, forstå og fikse problemet. Det eneste jeg kan anbefale er at du åpner den på den måten du greier nå, eller at du evt. skaffer deg word igjen og reinstallerer. Endret 17. september 2013 av LoneWolf
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #17 Skrevet 17. september 2013 Takk for at du prøvde. Anonymous poster hash: 4f60a...f3a
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #18 Skrevet 17. september 2013 Du trenger ikke lagre fila på nytt om det er filassosiasjonen som er feil. Bare rename den, altså endre filendelsen fra docx til doc (hvis doc filer åpnes som normalt i starter). Det får jeg ikke til? Når jeg endrer navn står det bare filnavnet, og skriver jeg .doc bak blir filen hetende Fil.doc.docx Anonymous poster hash: 23a5a...196
Lutetium 71 Skrevet 17. september 2013 #19 Skrevet 17. september 2013 (endret) Jeg er virkelig håpløs når det kommer til data, må ha ALT inn med t-skje, bare til informasjon. Hvorfor har alle word dokumenter blitt oransje? Det står at jeg må intallere office. Jeg har word student pakke. Jeg får åpnet disse filene hvis jeg går via word, men ikke hvis de ligger på skrivebordet eller fra mail og minnepenn. Jeg har prøvd å gå inn på hver fil og trykke på åpne i, men word er ikke et alternativ der. Hjelp! Anonymous poster hash: 4f60a...f3a Prøv denne. (Mulig du må klikke på "Klikk her for å vise eller skjule detaljert informasjon") Det får jeg ikke til? Når jeg endrer navn står det bare filnavnet, og skriver jeg .doc bak blir filen hetende Fil.doc.docxAnonymous poster hash: 23a5a...196 Det er nok fordi filendelsene hos deg er skjult, gå inn på mappealternativer og ta vekk krysset for "Skjul filetternavn for kjente filtyper". Endret 17. september 2013 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #20 Skrevet 17. september 2013 Det er nok fordi filendelsene hos deg er skjult, gå inn på mappealternativer og ta vekk krysset for "Skjul filetternavn for kjente filtyper". TUSEN takk!!! Anonymous poster hash: 23a5a...196
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå