Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en liten gutt som er 15 dager gammel:)

Han får morsmelk og mme. Etter noen dager har han begynt å bli litt urolig, og det virker som han presser, men ingenting skjer. Virker som det plager ham en god del, selvsagt. Da dette begynte, stakk jeg tuppen av termometeret i stumpen, og da kom det masse avføring. Men nå, noen dager senere, har ikke vondten i magen forsvunnet. Så jeg har gjentatt dette trikset med termometeret, og da blir han helt rolig og fornøyd og klarer endelig å slappe av.

Avføringen hans er sennepsgul, med "hvite korn", noe jeg har hørt er normalt. Når han får mme, tar jeg også litt maltekstrakt i.

Det jeg lurer på, er om det er normalt at de ofte har vond mage? Hvor lenge er "Normalt" å ha det? Og er det noen andre tips mot denne magevondten, tar jeg det i mot med takk:)

Anonymous poster hash: b7b90...2b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte malt i melka, og etter hvert fikk hun også minifom til hvert måltid på grunn av luftsmerter. Men hun kunne gråte i flere timer hver natt da. Første natten etter vi startet med minifom gav det seg.

Hvilket mme merke bruker dere? Noen babyer reagerer på ulike merker, og det tar ofte en uke eller to før det går seg til. Her fungerte kun NAN ha1 den første tiden, og etter hvert hipp. Vanlig NAN går ikke.. Eller, nå har jeg ikke prøvd da, men nå har vi jo brukt hipp i godt over et halvt år og er fornøyde så ser ingen grunn til å bytte..

Gjest Magdalene
Skrevet

MME er dessverre litt tyngre å fordøye enn morsmelk. Når de får MME bør de bæsje hver dag.

Ellers er det viktig at de får rapet godt etter måltider.

Har du forresten prøvd uten malt i MME? Min fikk magevondt av malten.

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet (endret)

Vi brukte malt i melka, og etter hvert fikk hun også minifom til hvert måltid på grunn av luftsmerter. Men hun kunne gråte i flere timer hver natt da. Første natten etter vi startet med minifom gav det seg.

Hvilket mme merke bruker dere? Noen babyer reagerer på ulike merker, og det tar ofte en uke eller to før det går seg til. Her fungerte kun NAN ha1 den første tiden, og etter hvert hipp. Vanlig NAN går ikke.. Eller, nå har jeg ikke prøvd da, men nå har vi jo brukt hipp i godt over et halvt år og er fornøyde så ser ingen grunn til å bytte..

Kanskje jeg skal dra å kjøpe miniform i morgen,da for å se om det blir noe bedre av det...

Vi bruker NAN1, men har gått til innkjøpe av Hipp sin, faktisk. Kanskje han reagerer på nan?

MME er dessverre litt tyngre å fordøye enn morsmelk. Når de får MME bør de bæsje hver dag.

Ellers er det viktig at de får rapet godt etter måltider.

Har du forresten prøvd uten malt i MME? Min fikk magevondt av malten.

Ja, lillegutt har fått bæsjet et par ganger i dag,faktisk. Men jeg har måttet hjelpe litt, stakkar...

Jeg har prøvd litt med og litt uten malt. Er ikke hver gang jeg husker det :sjenert:

Endret av Adeline*Jouvin
Skrevet

Min hadde av og på vondt i magen de første 2 månedene. Og det var selv om han kun fikk morsmelk. Det er veldig normalt, og ikke så mye å gjøre noe med dessverre!

Skrevet

Jenta vår reagerte på NAN, og ble bedre i magen da vi byttet til Hipp. Malten gjorde også vondt verre, så jeg begynte å blande inn sviskepuree i grøt og erstatning.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jenta vår reagerte på NAN, og ble bedre i magen da vi byttet til Hipp. Malten gjorde også vondt verre, så jeg begynte å blande inn sviskepuree i grøt og erstatning.

Vår reagerte også på nan, så vi byttet til Collett.

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Flere som reagerer på nan, altså!

Har begynt på Hipp nå, så får vi se hvordan det går.

Men klarte deres å bæsje? For lillegutt kan ligge å presse og prompe uten at det skjer noe, stakkar... Så det virker som det er vanskelig for ham å få det ut, rett og slett..

Skrevet (endret)

Da hun var noen mnd gammel gikk det ofte 2 uker mellom hver avføring. Hun slet fælt stakkar. :( Det kom etter vi testet NAN et par ganger den første mnd fordi jeg ble borte litt lengre enn planlagt. Etter det slet hun i et par mnd tror jeg.

Jeg har hørt utrolig mange slite med NAN, så jeg blir litt overrasket over at NAN er det første som anbefales av helsepersonell når det finnes så mange andre mildere varianter på markedet.

Endret av Sunshine
Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Da hun var noen mnd gammel gikk det ofte 2 uker mellom hver avføring. Hun slet fælt stakkar. :( Det kom etter vi testet NAN et par ganger den første mnd fordi jeg ble borte litt lengre enn planlagt. Etter det slet hun i et par mnd tror jeg.

Jeg har hørt utrolig mange slite med NAN, så jeg blir litt overrasket over at NAN er det første som anbefales av helsepersonell når det finnes så mange andre mildere varianter på markedet.

Ja, synes det er litt rart at det er det de gir også. Gutten min fikk det på sykehuset også, stakkar :/

Jeg får helt vondt av han når han har det vondt selv. Så jeg tok fatt i termometeret i dag også og hjalp ham litt. I dag kom det litt tykkere avføring enn i går, da det var heeeelt flytende. Han ble så rolig og avslappet etterpå...

Men nå har jeg i allefall gitt han Hipp i dag, og ikke Nan. Har også gitt ham miniform. Han virker litt mer fornøyd nå. Særlig nå på ettermiddag/kvelden.

Har lagt han for natten nå, etter et deilig varmt bad. Han ga ingen tegn til vondt i magen etter "middagen" og har vært lys våken siden.

Nå, før han sovnet drakk han bare 30ml, ca. Fikk ikke noe kontakt i det hele tatt etter en rap, for da hadde han falt i dyp søvn :fnise:

Nei, da krysser jeg bare fingrene for at Hipp var det som skulle til! Skal i allfall aldri tilbake til Nan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...