AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Hei! Vi tok nettopp (onsdag) inn en katt fra dyrebeskyttelsen, som de trodde hadde gått ute i noen år. Katten slo seg ikke i det hele tatt til ro, og var veldig redd. Den tisset overalt i huset, ville ikke spise noe særlig, og sto konstant og prøvde å komme seg ut vinduene. Vi var såå forsiktige, men vi har veldig trekk i huset, og døren til badet må ha gått opp, og dermed også vinduet. Katten hoppet ut i går kveld, og vi har ikke sett den siden. Vi har lett over alt og lagt ut mat, men jeg har veldig på følelsen at den neppe kommer tilbake, selv om den hadde kunnet finne veien. Vet ikke helt hva jeg er ute etter her, men.. noen tips? Eller erfaringer? Har fryktelig dårlig samvittighet for at vi ikke greide å holde den inne, og gruer meg til å ringe dyrebeskyttelsen for å fortelle det.. Anonymous poster hash: fa3a5...247
Kiarapus Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Hei! Vi tok nettopp (onsdag) inn en katt fra dyrebeskyttelsen, som de trodde hadde gått ute i noen år. Katten slo seg ikke i det hele tatt til ro, og var veldig redd. Den tisset overalt i huset, ville ikke spise noe særlig, og sto konstant og prøvde å komme seg ut vinduene. Vi var såå forsiktige, men vi har veldig trekk i huset, og døren til badet må ha gått opp, og dermed også vinduet. Katten hoppet ut i går kveld, og vi har ikke sett den siden. Vi har lett over alt og lagt ut mat, men jeg har veldig på følelsen at den neppe kommer tilbake, selv om den hadde kunnet finne veien. Vet ikke helt hva jeg er ute etter her, men.. noen tips? Eller erfaringer? Har fryktelig dårlig samvittighet for at vi ikke greide å holde den inne, og gruer meg til å ringe dyrebeskyttelsen for å fortelle det.. Anonymous poster hash: fa3a5...247 Det er bare å ta kontakt med dyrebeskyttelsen Dette er ikke første gang en fosterkatt har kommet seg ut. Og de vil være takknemlig for at du sier ifra. Derimot vil de bli veldig sure hvis du ikke sier ifra. En katt som er så redd som du forteller om her vil nok ikke kommer av seg selv nei. Her må nok dyrebeskyttelsen komme med felle til dere så dere kan fange den inn igjen. Det ordner seg nok. En trøst oppi alt dette er at en så redd katt mest sannsynligvis ikke er alt for langt unna. (hvis dere ikke bor bare noen km. fra der pusen ble fanget inn iallefall). Mest sansynligvis sitter den innen 100 meter i radius fra huset, men på en slik plass at det er umulig for oss mennesker å komme inn. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 ring til dyrebeskyttelsen. forklar situasjone. be om å låne en felle. dra å hent den. sett mat i fella,sjekk den ofte, fordi andre katter kan komme seg inn. Anonymous poster hash: 5f512...9cc
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Det er bare å ta kontakt med dyrebeskyttelsen Dette er ikke første gang en fosterkatt har kommet seg ut. Og de vil være takknemlig for at du sier ifra. Derimot vil de bli veldig sure hvis du ikke sier ifra. En katt som er så redd som du forteller om her vil nok ikke kommer av seg selv nei. Her må nok dyrebeskyttelsen komme med felle til dere så dere kan fange den inn igjen. Det ordner seg nok. En trøst oppi alt dette er at en så redd katt mest sannsynligvis ikke er alt for langt unna. (hvis dere ikke bor bare noen km. fra der pusen ble fanget inn iallefall). Mest sansynligvis sitter den innen 100 meter i radius fra huset, men på en slik plass at det er umulig for oss mennesker å komme inn. Hei, og takk for svar! Jeg tok mot til meg og sa i fra i går, og har fått svar i dag hvor de blant annet nevnte denne fellen. De virket temmelig positive til at det skulle være mulig å finne den igjen, så jeg er mildt sagt lettet! Uff, har hatt såå dårlig samvittighet de siste dagene - men nå har jeg igjen litt tro på at vi skal kunne finne den. Anonymous poster hash: fa3a5...247 3
Kiarapus Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Hei, og takk for svar! Jeg tok mot til meg og sa i fra i går, og har fått svar i dag hvor de blant annet nevnte denne fellen. De virket temmelig positive til at det skulle være mulig å finne den igjen, så jeg er mildt sagt lettet! Uff, har hatt såå dårlig samvittighet de siste dagene - men nå har jeg igjen litt tro på at vi skal kunne finne den. Anonymous poster hash: fa3a5...247 Kjempe bra! Gi gjerne oppdatering her om hvordan det går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå