Gå til innhold

Skal rydde hos en fremmed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har søkt etter deltidsjobber i lang tid, og siden jeg ikke får noe tar jeg på meg private småjobber. Har fått sittet barnevakt, hatt uendelige mange flyttevasker.. Det er kjekt da.

I dag avtalte jeg at jeg skal vaske (det kan jeg da) og RYDDE hos en mann og hans datter. TIPS? Han sa han trengte kvinnelige sanser der.. Han vil jeg skal sortere klærne hans (TIPS?), finne nye plasser til tingene de har og alt! æææh.... Det var ganske nytt for meg. Hva er for mye innblanding? Jeg så han hadde valgkortet hengende på kjøleskapet enda for eksempel, skal jeg ta å kaste det? Hva burde jeg minst gjøre? Han var ikke helt klar på dette selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde begynt med å sortere ut skittentøy (om det ligger rundt forbi) og satt på vaskemaskinen.

Så ville jeg tatt rom for rom. Og alltid begynt med å fjerne søppel og ta skitten oppvask på kjøkkenet for å fylle oppvaskmaskinen.

Soverom; Skifte på sengen, lufte godt ut

Stue; rydde, tørke støv, vaske av alle flater

Bad; rydde, vaske godt

osv osv.

Regner med at han vil ha alt på egne plasser, det du ikke finner en plass til lager du en plass til. feks i en skuff eller hylle. Det faller seg gjerne naturlig hvor ting burde høre hjemme.

Sorter klær etter type klær, tskjorter, gensere, bukser osv. brett og legg på plass i skap.

Papirer og andre ting som er private samler du i en kurv og gir til han du rydder hos slik at han kan gå gjennom det selv, si ifra at det er papirer du ikke er komfortabel med å bestemme over. Hadde lagt valgkortet sammen med disse papirene da dette inneholder personopplysninger og ikke alle liker å kaste det i papirsøppel.

Hadde IKKE gått gjennom papirer, brev o.l. det er for mye innblanding.

Ang. hva du burde minst gjøre, det ser du når du kommer igang. Vil tro det viktigste her er å få oversikt over hva som er hvor og system i sakene.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Enig ang. de med papirer.

Be mannen kjøpe seg to skittendunker hvis han ikke har, slik at han kan sortere vasken der.

Lag system i skape og skuffer, vurdér å skrive lapper på skuffene "sokker" " ladere" osv.

Anonymous poster hash: a61df...ef9

Skrevet

Takk for tips! Gruer meg litt til å ta tenåringdattera sitt rom, ville ikke likt selv om noen andre kom på mitt og fiksa.. men han sa jeg skulle ta det! Heldigvis er hun ikke hjemme da, er om morgenen. Føler liksom at jeg må bruke en del tid på å kikke og se meg om, men det forstår han nok!

Skrevet

Takk for tips! Gruer meg litt til å ta tenåringdattera sitt rom, ville ikke likt selv om noen andre kom på mitt og fiksa.. men han sa jeg skulle ta det! Heldigvis er hun ikke hjemme da, er om morgenen. Føler liksom at jeg må bruke en del tid på å kikke og se meg om, men det forstår han nok!

Vær varsom på tenåringens rom. Har du mulighet til å få pratet med henne? Prøv å få avtalt hvilke skuffer du skal ligge unna. Hun må få en mulighet til å rydde unna ting hun ikke vil at en fremmed kal se.

Skrevet

Åj! Aldri om jeg hadde tatt jentas rom! Krev å få tillatelse fra henne først!

Skrevet

hun vet om det altså, så hun rydder nok vekk om det er noe. men kan også se om jeg finner henne på fb kanskje, og spørre om det er noe jeg ikke skal nærme meg..?

Skrevet

hun vet om det altså, så hun rydder nok vekk om det er noe. men kan også se om jeg finner henne på fb kanskje, og spørre om det er noe jeg ikke skal nærme meg..?

Ok, jeg så for meg at hun kom hjem fra skolen helt uvitende om at du "rotet" i hennes saker.

bare be faren be henne om å si fra til deg/skrive en lapp?

Tenkte også på at du kan foreslå for han å kjøpe sånne vakumposer på Biltema eller Clas, så får de ryddet bort vintertøyet om sommeren og motsatt.

Skrevet

Begynn med å sortere på kjøkkenet.

Det er alltid det letteste/minst private.

Kast alt som har gått ut på dato, sorter tørrvarer, hermetikk, etc. Vask kjøleskapet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...