Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Etter å ha vært sammen med kjæresten i 4 år og samboer i nesten 12 mnd så har det nå vært slutt mellom oss i nå snart 2 mnd. Avstandforhold hadde vi i litt over tre år før vi flyttet sammen. I den tiden var det mye misforståelser og krangling over meldinger. Vi bodde 2 timer unna fra hverandre så jeg slet med sjalusi og drømte at han drev med andre (haha). Aldri hatt mistanker, problemet var/er selvtilliten min. Dette ble bedre da vi flyttet sammen men kjemien over meldinger har allltid vært et problem. Han bor i egen leilighet, men vegg i vegg med mor og far. Og mor hans ble fort problem for meg. Problem ved at hu er veldig direkte av seg mens jeg er følsom og slit med å ta opp ting. Og at hun sier ting som jeg syns er unødvendig. Ellers enn det er vel forholdet vårt ok! Samboerskapet vårt var greit i begynnelsen. Jeg har slitet veldig med hoftesmerter og dermed veeldig humørsvingninger så må skryte litt av at han har taklet det godt. Men etter jul i fjor så utviklet disse problemene seg til depresjoner og sosialangst. Og at han da ikke støttet meg og heller minte meg på problemene så kom det til et punkt jeg bare orka ikke mer. Og i tillegg til at jeg holdt det inne i meg en god stund det med hans mor for å ikke såre han, og når jeg endelig fikk det ut så fikk jeg tilbake at han forsvarte sin mor og fortalte at hun hadde sagt til eksen at hun syns jeg ikke var så grei å ha med å gjøre. (Altså han er mer på mor sin side). Det er å noe som irriterer meg at hun skal gå til eksen og "klage" istedenfor til meg. Vi hadde en veldig stor krangel da jeg holdt påå flytte ut. Mye følelser i bildet. Jeg angret ikke i det hele tatt og hadde det veldig fin den første perioden. Registrerte meg på sukker.no, møtte en gutt (idiot i hodet) og snakket en del med en annen (skriver så utrolig mye og lange meldinger). Disse to fikk til at det gikk opp et lys for meg, eller hva jeg skal si. At det finnes verre folk å være sammen med og at jeg satte pris på de korte og greie meldingene til eksen. Lange meldinger kan man skrive med venninner! Så.. Etter at jeg fant ut dette, (Eksen vet ikke den delen med sukker.no) så har jeg hatt lyst å gi eksen en aller aller siste sjanse. Vi skal møtes i morgen, vår date nr to. Disse møtene er hemmelige for vi har blitt enig om at det blir mer spenning av det og at folk ikke skal blande seg inn med sine meninger. (Gruer meg faktisk til å fortelle det til familien HVIS det blir oss to igjen) For, vi har det helt fantastisk sammen nå. Ingen krangling, mye bedre kommunikasjon, han bidrar mer for at vi skal ha det fint/bedre, og vi har nesten ikke krangla/diskutert på meldinger. Så alt er bare helt fantastisk per i dag, helt utrolig. Jeg er bare redd for at det skal gå tilbake dit det en gang var. Men må jo prøve å tenke på alt som er forandra og gjøre det beste ut av det. I tillegg tenker jeg på svigermor, og familie/venner. Men har bestemt meg for at om vi finner tilbake hverandre så skal jeg takle den dama også. Når det gjelder familie/venner så er de mer glad for at det endelig slutt, derfor er jeg veldig redd for hva de kommer til å si om vi blir sammen igjen. Men de mener det pga hvordan forholdet har vært. Men er mitt liv og mitt valg. Og man må våge for å vinne sant? Hva tenker dere? Skal jeg gi jernet? Har dere vært i en lignende situasjon? Hvordan endte det?
Soyli Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Helt enig i at du må våge for å vinne! En dag kan du sitte igjen med anger om du ikke prøver en gang til, anger er grusomt. Den tanken "Det som kunne ha vært" - HUFF! Gi jernet, ellers tror jeg du kommer til å angre!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Ja, men tenk om jeg satser alt også blir det slik det var om et halvt år? Huff.. Vanskelig
Soyli Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Det kan skje, men DA VET DU med sikkerhet at du ikke skal gå tilbake til han, og da kan du begynne å legge det bak deg. Og tenk om det blir annerledes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå