AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg har ei tispe på 4 år av en liten rase. Hun har alltid vært frisk og rask. Aldri noen problemer. Men syns hun er veldig stor "nedentil". Ser ut som at hun har løpetid (bare at hun ikke blør og er like rød der når hun ikke har løpetid) Hva kan det være? Hun er frisk og rask ellers. Helt normal. Men bør kanskje ringe veterinær eller? Anonymous poster hash: 5c3cf...53c
Gjest stian86 Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Noen tisper er bare stor nedentil, men skader no ikke og ringe til vertrinær og høre.
Sugerøret Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 hm er hun frisk? Tenker livmorbetennelse. Ettersom du sier hun ikke har /skal ha løpetid.?? Hvis hunden er i form og ikke har feber,er vel alt ok
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Lær henne knipeøvelser! Jeg forstår at du har et stort behov for å fremstå som ekstremt morsom i hver eneste tråd, men vær så snill; jeg er bekymret for hunden min. Ha litt omtanke. Jeg syns ikke det er gøy, jeg er ute etter ordentlige svar som kan hjelpe meg, fordi jeg er redd for henne. hm er hun frisk? Tenker livmorbetennelse. Ettersom du sier hun ikke har /skal ha løpetid.?? Hvis hunden er i form og ikke har feber,er vel alt ok Jeg tror hun er frisk altså. Ser på symptomene for livmorbetennelse og det er; De vanligste symptomene er illeluktende utflod med verk i fra vulva, at tispa er trøtt og slapp, harliten matlyst, feber, tisser mye og har svært øket tørst. Jeg har ikke merket noe av dette, annet enn akkurat det med at hun er "stor" der nede. Ellers er det jo ganske vanlig å merke om hun er ekstra trøtt / tisser mye, fordi hun er generelt ganske rolig inne, ute har jeg ikke merket noe om at hun er slapp... og hun markerer jo overalt ute uansett. Hmmmm.. Anonymous poster hash: 25882...014 8
Malum Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Jeg har også ei tispe av liten rase som er stor nedentil. Altså, kjønnet hennes synes skikkelig godt, selv om hun er langhåret, og det disser liksom når hun går. Har hatt andre tisper av samme rase som ikke har sett sånn ut i det hele tatt, men jeg antar at det er individuelt. Jeg har i hvert fall aldri tenkt på at det er noe galt med henne, så jeg har aldri spurt veterinær om det. Det har heller aldri vært reagert på det når jeg har hatt henne til veterinær. Hvis hunden din ellers virker frisk og normal tror jeg du kan slå deg til ro med at hun er som hun skal være.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Det er individuelle forskjeller på hundene også, ikke bare oss.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Takk for svarene. Jeg velger å tro at hun er frisk og rask i så fall. Alt tyder jo på det. Takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 25882...014
Sugerøret Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Jeg forstår at du har et stort behov for å fremstå som ekstremt morsom i hver eneste tråd, men vær så snill; jeg er bekymret for hunden min. Ha litt omtanke. Jeg syns ikke det er gøy, jeg er ute etter ordentlige svar som kan hjelpe meg, fordi jeg er redd for henne. Jeg tror hun er frisk altså. Ser på symptomene for livmorbetennelse og det er; De vanligste symptomene er illeluktende utflod med verk i fra vulva, at tispa er trøtt og slapp, harliten matlyst, feber, tisser mye og har svært øket tørst. Jeg har ikke merket noe av dette, annet enn akkurat det med at hun er "stor" der nede. Ellers er det jo ganske vanlig å merke om hun er ekstra trøtt / tisser mye, fordi hun er generelt ganske rolig inne, ute har jeg ikke merket noe om at hun er slapp... og hun markerer jo overalt ute uansett. Hmmmm.. Anonymous poster hash: 25882...014 Det jeg tenkte på var ikke åpen betennelse men lukket. http://www.dyrebar.no/artikkel/se-opp-for-livmorbetennelse-20356916 Du kjenner din hund best, og hvis du mener hun er i normal god form,så ville jeg ikke stresset med hvor stor hun er nedentil.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Takk for svarene. Jeg velger å tro at hun er frisk og rask i så fall. Alt tyder jo på det. Takk for hjelpen! Anonymous poster hash: 25882...014 Om hun har vært slik hele tiden, har hun vel bare litt store kjønnslepper Men om det er en plutselig endring, kan man jo spørre en veterinær. Min hund hovner opp under løpetiden. De kan også få hormonelle tilstander med alderen, men det finnes medisin for dette.Anonymous poster hash: a2a26...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå