Gå til innhold

tilkobling til mac med usb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg i navnet på tråden, men saken er den at jeg nylig har fått meg mac. Og en av tingene jeg har merket er at av og til når jeg plugger i f.eks ipoden, telefonen, harddisk (alle ved bruk av usb), så skjer det ingenting? Akkurat som om macen ikke merker at jeg har koblet til noe. Ingenting dukker opp på skjermen, og jeg finner det heller ikke.

Hva er det jeg gjør galt? På forhånd tusen takk fra en teknologisk grønnsak :rodme:

Anonymous poster hash: 79532...274
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg i navnet på tråden, men saken er den at jeg nylig har fått meg mac. Og en av tingene jeg har merket er at av og til når jeg plugger i f.eks ipoden, telefonen, harddisk (alle ved bruk av usb), så skjer det ingenting? Akkurat som om macen ikke merker at jeg har koblet til noe. Ingenting dukker opp på skjermen, og jeg finner det heller ikke.

Hva er det jeg gjør galt? På forhånd tusen takk fra en teknologisk grønnsak :rodme:

Har du sjekket skrivebordet? Der skal det dukke opp ett ikon.

Skrevet

Har du sjekket skrivebordet? Der skal det dukke opp ett ikon.

Ingenting som jeg kan se hvertfall.. og går jeg inn i finder, så står det ingenting under "enheter". Jeg som trodde mac var så brukervennlig...... :P

Skrevet

Dukker ikke iPoden opp i iTunes heller?

Skrevet

Ingenting som jeg kan se hvertfall.. og går jeg inn i finder, så står det ingenting under "enheter". Jeg som trodde mac var så brukervennlig...... :P

Da kan det hende at harddisken feks er formatert til windowsmaskiner. Men hvorfor ingenting du kobler til dukker opp vet jeg ikke..... Humhum.

Skrevet

Dukker ikke iPoden opp i iTunes heller?

Jo, av og til. Ikke hver eneste gang jeg plugger den inn. Enkelte ganger prøver jeg å ta usb inn, ut, restarte hele greia og likevel dukker den ikke opp. Vil si at den funker kanskje i 6/10 ganger, men frustrasjonen er jo stor de gangen jeg virkelig vil lade overføre musikk eller whatever og ingenting skjer på skjermen etter å ha prøvd i evigheter....

Da kan det hende at harddisken feks er formatert til windowsmaskiner. Men hvorfor ingenting du kobler til dukker opp vet jeg ikke..... Humhum.

Jeg har fått til å koble til harddisken, men da må det gjerne en dose tålmodighet og mange forsøk til....

Skrevet

Jeg ville ringt humac/eplehuset/hvor du kjøpte maskinen og hørt med de. Hvor lenge har du hatt macen nå?

Skrevet

Jeg ville ringt humac/eplehuset/hvor du kjøpte maskinen og hørt med de. Hvor lenge har du hatt macen nå?

Hmm 6 mnd kanskje? Problemet er litt av og på, men jeg har jo ikke hørt om noen andre som har slitt med det, og jeg syns at det har blitt verre i det siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...