AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg trenger å gå ned noen kilo til, er egentlig bare de siste 5 kg-ene som gjenstår. Har trent svært lite gjennom vektnedgangen min (gått ned 12 kg til nå), så har kun gått ned ved å kutte ned på kaloriene, noe som har fungert for meg. Men jeg skal reise på ferie om 3 uker, og vil gjerne se best mulig ut i bikini. Jeg er nå innenfor normal vekt, og veier 66 kg og er 167 cm høy. Har tid til å trene mye fremover nå, men har ikke peiling på HVA som er best med tanke på de siste kg-ene. Er det realistisk for meg å gå ned 3 kg? Vil gjerne det. Og helst stramme så mye opp som mulig. Men som sagt, aner ikke hva jeg bør gjøre. Kostholdet mitt er egentlig ikke noe særlig sunt. Spiser akkurat det jeg har lyst på (pizza, sjokolade osv er ikke noe jeg har droppa) men passer på at jeg spiser mindre enn 1600 kcal uansett. Er det veldig farlig om jeg kutter ned kaloriene til 1300 dagen nå fremover? Vil helst gå ned så mye som mulig!! Er forresten 20 år, og går relativt fort ned i vekt. Er bare ikke fornøyd med det ekstra fettet og dvaske kroppen selv om jeg ikke er overvektig lenger. Anonymous poster hash: 23f94...dbc
Gjest Runforit Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Kutt heller ut de raske karbohydratene fra junk og sukker og erstatt det med gode og sunne råvarer. Raske karbohydrater holde på mye vann og får deg generelt til å føle deg oppblåst og dvask. Trening gjør ikke noe for vektnedgang om ikke kostholdet sitter, men du kan brenne noen ekstra kalorier slik at du ikke trenger å sulte deg selv. Å gå ned til 1300 kalorier når du går ned med 1600 kalorier sier seg selv ikke er sunt. Du vil ikke bare føle deg slapp og ha lite energi, men du vil bryte ned musklene dine, noe som absolutt ikke er en fordel om målet er en mer fit kropp. Da ender du lett opp som tynnfeit og det er ikke lekkert. Og at du tillegg vil starte å trene vil iallefall kreve mer kalorier. Underernæring kombinert med trening skjønner du nok selv er oppskriften på usunn vektnedgang.
addict Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Jeg ville lagt meg på et rent kosthold med mye proteiner, litt karbohydrater fra hvit ris og masse grønnsaker, og lite fett.. Og så trene tung styrke. Men da er det veldig viktig å ikke spise FOR LITE, for da vil du bare miste muskler og se enda dvaskere ut.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Tren hard styrketrening, spis proteinrik mat og hold deg litt i kaloriunderskudd. Ingenting er styggere enn en dvask kropp uten muskler. Om du går altfor mye ned i kaloriunderskudd så tærer det på muskelmassen din, og du vil heller miste muskler istedenfor fett. Anonymous poster hash: 7f378...a14
Gjest meh Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Trening gjør ikke noe for vektnedgang om ikke kostholdet sitter, men du kan brenne noen ekstra kalorier slik at du ikke trenger å sulte deg selv. Du motsier deg selv. I tillegg så øker sultfølelsen etter en har trent, siden kroppen har mer behov for mat. 2
Gjest Runforit Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 (endret) Du motsier deg selv. I tillegg så øker sultfølelsen etter en har trent, siden kroppen har mer behov for mat. Nei, om hun går ned på 1600 kcal kan hun spise inn de ekstra kaloriene hun brenner på trening. Så brenner hun 400 kcal så kan hun spise 2000 kcal og fremedeles gå ned i vekt. Trening alene hjelper ikke på vektnedgang om en ikke totalt forebrenner mer enn en inntar. Endret 16. september 2013 av Runforit
Gjest meh Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Nei, om hun går ned på 1600 kcal kan hun spise inn de ekstra kaloriene hun brenner på trening. Så brenner hun 400 kcal så kan hun spise 2000 kcal og fremedeles gå ned i vekt. Ja, og hvis hun holder seg på 1600kcal i tillegg til å trene så går hun enda mer ned i vekt. Trening hjelper selvsagt på vektnedgang siden det fører til at kroppen bruker mer energi og tar av kroppens energilagrer, og øker i tillegg "hvileforbrenningen" når man bygger muskler. Trening alene hjelper ikke på vektnedgang om en ikke totalt forebrenner mer enn en inntar. Da kan du jo like godt si at det å spise mindre ikke hjelper på vektnedgang så lenge en ikke forbrenner mer enn en inntar.
Gjest Runforit Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 (endret) Ja, og hvis hun holder seg på 1600kcal i tillegg til å trene så går hun enda mer ned i vekt. Trening hjelper selvsagt på vektnedgang siden det fører til at kroppen bruker mer energi og tar av kroppens energilagrer, og øker i tillegg "hvileforbrenningen" når man bygger muskler. Da kan du jo like godt si at det å spise mindre ikke hjelper på vektnedgang så lenge en ikke forbrenner mer enn en inntar. Hvis hun ikke spiser inn kaloriene hun brenner så vil hun gå ENDA mer ned ja, men da er vi tilbake på at underskuddet blir for stort noe som ikke er en sunn måte å gå ned på. Med et moderat underskudd kombinert med trening så vil hun gå ned i fettprosent samtidig som hun beholder muskelmasse med trening, noe som gir en fit og stram kropp. Det siste forsto jeg ikke hva du ville frem til. Uansett hvordan underskuddet oppnås, men mat eller trening så er det det totale inntaket vs hva en forbrenner som avgjør nedgang. Igjen: trening alene gjør ikke at du går ned, men det totale underskuddet. Moderat underskudd med trening vil gi et bedre resultat enn underernæring. Underernæring kombinert med trening er det samme som å bryte ned kroppen, ikke bygge den opp så det blir sterk og fit som er meningen med trening. Endret 16. september 2013 av Runforit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå