Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det når dere tok med en smokk på føden? Kokte dere den hjemme og la den i f.eks en ubrukt brødpose? Er det greit med tanke på sterilisering? Ser ikke for meg at jeg skal koke den når riene har begynt. Selvsagt kan barnefar gjør det, men det vil neppe være i våres tanker da.

Ja jeg vet at noen mener at nyfødte ikke skal ha smokk med en gang, men kjenner flere som har sagt at deres baby har hatt så stort sugebehov at smokk ikke har ødelagt for ammingen og gitt en roligere baby. Så de har angret på at de ikke hadde smokk med på føden. Så det skader ikke om jeg tar en med, MÅ jo ikke bruke den fordi jeg har den med.

Anonymous poster hash: 74340...515
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er godt nok, jeg har ihvertfall gjort det. På noen av smokkene jeg har er det "lokk" på så jeg har det utenpå igjen før jeg har de i brødpose.

Skrevet

Tror nok det er godt nok, jeg har ihvertfall gjort det. På noen av smokkene jeg har er det "lokk" på så jeg har det utenpå igjen før jeg har de i brødpose.

Du mener en liten boks de ligger i? Er de sterile da?

Skrevet

Du mener en liten boks de ligger i? Er de sterile da?

Nei ikke boks, det er en plastikkdel som man fester over gummien. Har kokt plastikkdelen også.

Skrevet

De har stort sugebehov fordi de skal stimulere til melkeproduksjon hos mor. Du kan ødelegge amming ved å begynne med smokk så tidlig. Jeg vet at det er litt OT, men man bør ikke ødelegge noe som er gitt fra naturens side etter min mening.

Men når amming er etablert er det en helt annen sak :)

Men for å svare deg så er det nok tilstrekkelig med å koke på forhånd og legge i pose. Ellers kan du jo koke den på barsel.

Anonymous poster hash: 79dca...cba

• Liker 2
Skrevet

De kan ordne dette for deg på barsel. :)

Skrevet

Jeg hadde med smokk slik du beskriver, baby fikk den etter at jeg hadde tatt det opp med jordmor på barsel. Baby fikk litt flaske i starten også, og ble litt forvirret - da begrenset jeg smokk litt en periode og gikk tilbake til å gi pumpet melk fra kopp igjen noen dager :)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes det er alt for tidlig å gi barnet smokk allerede på føden!

Skrevet

Jeg hadde et barn som sugde på fingeren min om hun ikke fikk puppen og alt var egentlig et helvete til hun fikk smokk på dag tre. Barnet trenger ikke henge i puppen 24/7, men bør legges til ofte for å stimulere produksjonen. Barn er forskjellige! Noen kan fint ta smokk i mellom ammingen, andre ikke.

Jeg hadde med ferdig sterilisert smokk som lå i etuiet den ble kjøpt i, og kommer til å gjøre det samme denne gangen også og se ann behovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...