Gå til innhold

Terry Pratchett`s historier som film

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

http://www.imdb.com/name/nm0695332/#writer

Spør Anoia eller hva hun nå het.

Hun som er oppkalt etter gudinnen for trege skuffer? Ja, hun burde jo vite det.

Åssen fungerer det å bestille film og slikt fra Amazon? De tar vel automatisk hensyn til hvor man er i verden og gir deg film med riktig sonekode?

Endret av Mann 42
Skrevet

http://www.lspace.org/fandom/songs/hedgehog-song-6.html

Jeg kom forresten over en tekst til "The Hedgehog Song", som man får høre utsnitt av i Wyrd Sisters, med refrenget "....but the hedgehog can never be buggered at all!"

Heksa Nanny Oggs har det med å bryte ut i sang når hun tar seg en knert og da går det oftest i "The Hedgehog Song", eller "A wizards staff has a knob at the end."

http://www.lspace.org/fandom/songs/wizards-staff-2.html

Skrevet

Hun som er oppkalt etter gudinnen for trege skuffer? Ja, hun burde jo vite det.

:Nikke:

Åssen fungerer det å bestille film og slikt fra Amazon? De tar vel automatisk hensyn til hvor man er i verden og gir deg film med riktig sonekode?

Det er ikke noe forskjellig fra hvilken som helst nettbutikk. Tror ikke jeg hadde stolt på at sonen popper opp av seg selv. Sjekk beskrivelsen på hver enkelt film. På den annen side er vel dette stort sett utgitt i England? Da er det samme sone som oss, og det spiller greit av på "våre" spillere.

Skrevet

Jeg har sett Going Postal (den går forresten på Nrk1 i natt :) ) og jeg synes den var litt kjedelig til tross for gode skuespillere, men du vil kjenne igjen en persons avatar her på KG i den filmen.

Skrevet

Jeg er blodfan av Pratchett, men filmatiseringene er dessverre ikke så bra - verken Hogfather, Going Postal eller The Color of Magic. Wyrd Sisters må være den aller verste. Tror den skremte meg fra å se Soul Music (eller motsatt).

Det gikk en stund rykter om filmatisering av The Wee Free Men også, men det ser til å ha svunnet hen. Jeg lever i håpet og har litt trua!

Skrevet

Jeg er blodfan av Pratchett, men filmatiseringene er dessverre ikke så bra - verken Hogfather, Going Postal eller The Color of Magic. Wyrd Sisters må være den aller verste. Tror den skremte meg fra å se Soul Music (eller motsatt).

Det gikk en stund rykter om filmatisering av The Wee Free Men også, men det ser til å ha svunnet hen. Jeg lever i håpet og har litt trua!

Terry Gilliam har visst også noen planer, men mangler finansiering. Tipper Terry + Terry hadde passet som hånd i hanske, det virker som de to har en del av den samme humoren.
Skrevet

:Nikke:

Det er ikke noe forskjellig fra hvilken som helst nettbutikk. Tror ikke jeg hadde stolt på at sonen popper opp av seg selv. Sjekk beskrivelsen på hver enkelt film. På den annen side er vel dette stort sett utgitt i England? Da er det samme sone som oss, og det spiller greit av på "våre" spillere.

Jo det ser ut til å være det. Jeg tror ikke amerikansk filmindustri ville forstå greia med Discworld i det hele tatt. Se bare på det rælet de lagde da de skulle "forbedre" "The Hitchhikers Guide to the Galaxy".

Denne spenstige trilogien i fem deler var laget for å gjøre narr av dette og hint, og de lagde noe "spennende" av det. Utrulig. Men som de sier; It only goes to show.

Skrevet

Jeg har sett Going Postal (den går forresten på Nrk1 i natt :) ) og jeg synes den var litt kjedelig til tross for gode skuespillere, men du vil kjenne igjen en persons avatar her på KG i den filmen.

Takk for tipset. Om at den går, altså.

Skrevet

Er det ikke laget noen animerte filmer også? Jeg har sett noen klipp på youtube, blant annet ligger scenen med demonen i vaskegryta som blir manet frem med "Rettferdighetens tresleiv" og truet med den hellige skurebørsten og det eksepsjonelt gamle såpesponet der. Jeg ble litt skuffa, for jeg hadde forestilt meg heksene ganske anderledes. Granny Weatherwax var OK, men Nanny Oggs var liten og rund og trivelig, og sånn har ikke jeg sett henne for meg i det hele tatt.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Først nå finner jeg denne tråden! :O

Jeg mener å ha hørt noen rykter om at det skal lages en serie om The Night Watch; noen som vet om det stemmer?

Ellers så har de flere av filmene på Netflix.

Likte Going Postal, særlig fordi Charles Dance spilte Lord Vetinari! (Og selvsagt Pratchett selv som postmann på slutten :hjerte: )

Mann 42; er ikke Nanny Ogg liten, rund og trivelig (i hverfall tilsynelatende) da? (Med en solid dose nasty humor!)

Ikke at jeg har sett den filmen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...