AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg har to jenter på 4 og 6 år. vi bor på en ikke så stor plass, som både jeg og eksen min er vokst opp på. Det er 3 år siden vi gikk i fra hverandre og for et år siden traff jeg en mann jeg virkelig kan tenke meg å flytte sammen med etter hvert. Jeg stresser ikke noe med det, for jeg vil jo gjerne at det ikke tas for raske beslutninger. Han har også 3 unger så det er jo ikke bare meg og mine det går utover. Problemet er at han bor 5 timers kjøring unna og jeg kan se for meg at far til barna mine kommer til å protestere vilt om jeg sier at jeg skal flytte. Sånn i bunn og grunn så synes jeg det er en utrolig egoisisk tanke å rive barna vekk fra sin far bare fordi jeg vil pleie kjærligheten.... Men det skal sies at dette er ikke enkelt. Jeg kommer sikkert ikke til å flytte med det første uansett, men uansett, kan han nekte meg å flytte med barna. Vi har delt omsorg 50/50 per i dag. Om det skal ha noe å si. Anonymous poster hash: c6f02...1fd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Han kan nok "nekte" deg i form av at han kan kreve hovedomsorgen for ungene hvis du flytter. Da må du ta sjansen på å møte han i retten. Gud jeg er glad mitt barn ble født før de nye rigide reglene kom.Anonymous poster hash: 76cf8...b05 5
ViljaH Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Hva hadde du tenkt og gjort om han ville ta med seg barna og flytte 5 timer unna? Det blir helt likt når dere har 50/50 idag. 12
Britt Banditt Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Ja, det kan han! I den betydning at det er veldig sannsynlig at han får hovedomsorgen! 7
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Hvis han er skikket til å ha hovedomsorg så kan du da bare flytte alene? 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Skjønner..... Ser jo at dette kan bli en utfordring.. Uansett utfall.. :-( Kommer nok ikke til å flytte alene nei. Like egoistisk det, bare andre veien. Da blir jeg heller her jeg er til ungene kan snakke sin egen sak og bestemme litt selv. Anonymous poster hash: c6f02...1fd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Det er vel ganske likt for han sånn sett og i tillegg så jobber han på sjøen og er borte i 4 uker av gangen så han kommer til å se enda mindre til sine barn om han flytter. Nei, en får se hvordan vi gjør det. Men takker for svar. Anonymous poster hash: c6f02...1fd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Hva hadde du tenkt og gjort om han ville ta med seg barna og flytte 5 timer unna? Det blir helt likt når dere har 50/50 idag. Enig, og håper TS svarer på denneAnonymous poster hash: 4e7d3...df5 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Det er jo det jeg selv sier, at jeg synes egentlig det er egoistisk at en part flytter fra en annen forelder. Dette gjelder selvfølgelig begge veier. Jeg forstår at han ikke kommer til å godta det, og jeg kommer ikke til å være vanskelig på det heller. Da blir jeg heller der jeg er så lenge ungene er små. Jeg er ikke en slik mor som absolutt skal trumfe igjennom at barna har det best hos meg. Jeg vet at de har en god far selv om vi ikke er enig i alt, men hvem er vel det?? Jeg forstår at jeg ikke kan tenke på meg selv, men sette barna fremfor alle mine behov. Så klart blir det en utfordring for meg og kjæresten min, men er det den store kjærligheten mellom oss så holder vi ut å ha det slik i noen år. Jeg kommer aldri til å ha hjerte til å se på mine barn som egentlig ikke vil flytte fra pappa. Men ja, jeg kunne tenkt meg å flytte, men som sagt. Barna først. Så synes ikke reglene er høl i huet. Det er jo tross alt barna det går utover. Anonymous poster hash: c6f02...1fd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 han kna krehe hovedomsorgeb for barba, oh takk gud for det, så slipper fedre å oppleve at mødre stikker av barna deres.Anonymous poster hash: 6209b...99f 2
Rotemor Skrevet 17. september 2013 #12 Skrevet 17. september 2013 Det må da være lov å lufte noen tanker om hva man ser for seg dersom-atte-hvis... uten å bli hugget hodet av. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå