Gå til innhold

Hva skal jeg gi henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen fyller bestemor 75 år, og jeg sliter med å finne ut hva jeg skal gi henne. Derfor håpet jeg på at det var noen kreative sjeler med noen tips til meg her inne :)

Mannen hennes er på sykehjem, så hun er mye alene i leiligheten og kjeder seg nok mer enn før han fikk slag. Hennes hobbier er strikking og kryssord.

Kryssordbøker har hun så mange av, så tror ikke jeg tør å kjøpe det.

Tips? :)

Anonymous poster hash: 23f84...b68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heller ikke så god på sånt, men du kan jo kjøpe et par kryssordblader eller lignende selv om du sier hun har mye fra før, og putte det i en kurv sammen med kaffe/te, sjokolade, litt frukt, vin om hun drikker det, eller andre ting du synes passer. Jeg har gitt lignende ting til mine besteforeldre, og de ble fornøyde.

• Liker 1
Skrevet

Tja. Liker hun å lese? Da kan jo en bok eller en lydbok være gode ideer (særlig lydboken, så kan hun høre på om synet er litt dårlig eller mens hun strikker).

Eller så kan du kjøpe en tv-serie/film hun liker. Gjerne en litt eldre - kanskje noe hun ikke har sett siden hun var ung?

Bilder av deg selv/familien gjennom året er også en ide, litt avhengig av hvor mye kontakt dere har ellers.

Eventuelt så kan du gi henne en opplevelse, om dte hun mangler mest er å komme seg ut. Feks en weekend du og hun til nærmeste by, en tur med hurtigruta, eller en biltur til gamle trakter? Middag på kafe/restaurant?

Anonymous poster hash: ecd2a...d41
  • Liker 1
Skrevet

er ikke den flinkeste til å komme opp med gaveideer, men shampoo, balsam, dusjsåpe og body loition, er kanskje noe, gavekort på nedvask (takvask, vindusvask, veggvask,), om du bor i nærheten så gavekort på sjåfør til sykehjemmet, handledager med deg som pakkesel om du har førerkort og bil og hun ikke eller veret og føret er slik at hun ikke vil kjøre selv om hun har førerkort og bil selv

Anonymous poster hash: 815c0...392
  • Liker 1
Skrevet

Hva med noe hjemmelaget? I fjord sleit jeg litt økonomisk rundt juletider, så fant oppskrifter på hjemmelaget bodyscrub og hjemmelaget likør :-) begge deler ble super bra, og det skal jeg definitivt gjøre igjen! Kjøpte fine krukker og flasker på kremmerhuset og bandt sløyfe med en liten tag på.

Du kan jo også lage en fotobok? Er sikker på at hun hadde satt veldig pris på det!

Kjempe lett og lage på for eks fotoknudsen eller lignende.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å gi henne en opplevelse - konsert eller teater f.eks? :) Noe å se fram til og glede seg til, i tillegg til å komme seg ut og oppleve :)

Siden hun strikker så kan kanskje en strikkebok være en ide? Det har kommet ut mange fine norske strikkebøker nå i det siste, f.eks ei som heter Lekre masker og lekne sting er ei praktbok, fin å bare se i tillegg til oppskrifter :)

Anonymous poster hash: 162cf...beb
Skrevet

Gavepose med snacks, garn, oppskrift, hudpleie og annet småtteri som hun liker - var en stor hit hos mine besteforeldre i alle fall. De har jo gjerne "alt" og setter dermed stor pris på ting som brukes opp.

Skrevet

Hva med en bok med strikkeoppskrifter? For eksempel den nye Mariusboka ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...