Gå til innhold

lavkarbo er farlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan ikke dere forstå det? Senest i vg sto det om denne tåpelige farlige dietten men dere gir dere ikke!

Anonymous poster hash: d67e3...cfb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Leste det i vg jeg også, ikke bra.

Anonymous poster hash: 0afab...b48
Skrevet

Hvorfor kan ikke dere forstå det? Senest i vg sto det om denne tåpelige farlige dietten men dere gir dere ikke!

Er det lavkarbo hvis jeg bytter ut melprodukter med grønnsaker og øker proteinmengden med fisk og kylling samt øker fettmengden med avokado, nøtter og fisk?

Anonymous poster hash: 16e15...e3c

Skrevet

Det som står i VG er ALLTID sant! :dry:

Anonymous poster hash: 7e21d...846
  • Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Såklart er overdrevent inntak av fett farlig. Det sier seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Jeg leste i VG at alle kommer til å dø av fugleinfluensa. Og svineinfluensa. Også leste jeg at Britney Spears har ny, rosa bikini der. Og at man blir slank hvis man gjør 100 situps hver dag.

Let me guess, du stemmer FrP og abonnerer på Se&Hør? :blomst:

Anonymous poster hash: 28268...1f4
  • Liker 3
Skrevet

Er det lavkarbo hvis jeg bytter ut melprodukter med grønnsaker og øker proteinmengden med fisk og kylling samt øker fettmengden med avokado, nøtter og fisk?

Ja, det er det. En veldig sunn type lavkarbo!

Anonymous poster hash: 367da...a33

Skrevet

Ja, det er det. En veldig sunn type lavkarbo!

Anonymous poster hash: 367da...a33

Ja, jeg vet. Men jeg tenkte jeg skulle få svar av trådstarter.....det er vel ikke du, eller?

Skrevet

Feil. Det er overdrevent inntak av populistisk svada-aviser som er farlige. Ihvertfall for de som ikke gidder å oppsøke faglitteratur og forskningsrapporter, og gjøre seg opp sin egen mening om ting.

Anonymous poster hash: 28268...1f4

• Liker 4
Skrevet

Er det NYHETER i VG også? :)

ALT er farlig å spise :)

Lavkarbo fungerer for noen, og fungerer ikke for noen. Sånn er det bare.

Skrevet

Hvis det er så selvsagt hvorfor gjenspeiles ikke det i forskningen?

Lavkarbo lager kaos i trafikken....!

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10126639

Anonymous poster hash: 79630...b0a

Før i dag holdt jeg på å krasje i en rundkjøring pga lavkarbo. Jeg var opptatt med å slurpe baconfett og så brant jeg meg på tungen.

• Liker 3
Skrevet

Før i dag holdt jeg på å krasje i en rundkjøring pga lavkarbo. Jeg var opptatt med å slurpe baconfett og så brant jeg meg på tungen.

Heh. Jeg blir så glatt på hendene av morgensmulten at jeg glipper på rattet. Kjørte ned en syklist i dag.

• Liker 1
Gjest Thai clinch
Skrevet (endret)

Snart er det Jul og ribbefett og meierismør står på menyen :danse:

Endret av Thai clinch
Skrevet

Det er farlig å lese VG også, man kan bli paranoid av det.

Farlig å puste også foresten, man kan risikere å puste inn giftige gasser og dø av det...

Lavkarbo, et av mange teite dietter, farlig eller ei. Hvorfor ikke bare unne seg akkurat det en har LYST på? Det er faktisk ikke verre enn å begrense mengdene...

Anonymous poster hash: 16a6a...9eb
Skrevet

hahha latterlige VG .. alt for å selge en avis ..

Skrevet

hahha latterlige VG .. alt for å selge en avis ..

Argumenter til hvorfor dette kostholdet er sunt. Ingen av dere har klart å komme med dem så langt.

Skrevet

Argumenter til hvorfor dette kostholdet er sunt. Ingen av dere har klart å komme med dem så langt.

Det er sunt fordi av flere grunner, men i likhet med alle kosthold er lavkarbo bare en merkelapp og innebærer langt mer enn bare det å spise lite karbohydrater. Mitt syn, og mine argumenter for hvorfor dette kostholdet er bra:

- Mer stabilt blodsukker, som igjen hjelper å stabilisere sultfølelse.

- Kroppen blir bedre til å mobilisere fett som energi og en kan spare glykogen til enda høyere intensitet

- Et stort inntak av grønnsaker sikrer nok vitaminer og mineraler (utenom D3).

- Bruk av flere typer kutt av kjøtt, ikke bare fileter, sikrer bedre utnyttelse av dyret. Organmat inneholder dessuten ekstremt mye vitaminer.

- Produkter med mer fett smaker bedre.

- En holder seg vektstabil eller går ned i vekt uten å telle energi (eller karbohydrater om en er bevisst på hvor de er).

- Tilsatt sukker er aldri sunt.

- Naturlig konsentrert sukker (siruper, juice, etc) er heller ikke sunt

- Karbohydrater er ikke farlig i seg selv, men et høyt inntak setter deg i risikogruppene for metabolsk syndrom.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje vi ikke gidder å svare alle som tar VG på alvor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...