Gå til innhold

Sinnsykt kviseproblem! hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare skrive dette, så kanskje det kan hjelpe noen andre også!
Det var jo jeg som startet dette innlegget, og nå et halvt år etterpå har jeg ikke en eneste kvise i ansiktet.

Til dere som sliter! Jeg bestillte en time på Volvat privatsykehus hos en hudlege, som satt meg på en tetracycline kur i et par mnd. Noe som funket veldig dårlig, og vi bestemte oss for at jeg skulle prøve den såpass sterke kuren rouccotane..

Nå har jeg gått på disse pillene en god stund, og de har funket som bare søren! Mange som sier at huden blir forferdelig tørr, du kan ikke være i solen, blir kvalm og får ekstremt tørre lepper. Mulig dette er sant, men jeg har ikke opplevd noe av dette.

Det eneste er at jeg har en lypsyl i lomma jeg smører på leppene når det trengs, og tar på fuktighetskrem i ansiktet morgen og kveld. Merker ikke noe på sola heller, og heller ikke noe kvalme, så tipp topp!

Angrer ikke et sekund. Absolutt hvert alle pengene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så du er helt bra? Har også slitt med dette og tok tetracyclin da jeg var ungdom. Det hjalp ikke men fikk lettere hull i tennene (pencilin ødelegger tenner) Så du anbefaler? :))

Anonymous poster hash: e4b92...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo jeg som startet dette innlegget, og nå et halvt år etterpå har jeg ikke en eneste kvise i ansiktet.

Til dere som sliter! Jeg bestillte en time på Volvat privatsykehus hos en hudlege, som satt meg på en tetracycline kur i et par mnd. Noe som funket veldig dårlig, og vi bestemte oss for at jeg skulle prøve den såpass sterke kuren rouccotane..

Nå har jeg gått på disse pillene en god stund, og de har funket som bare søren! Mange som sier at huden blir forferdelig tørr, du kan ikke være i solen, blir kvalm og får ekstremt tørre lepper. Mulig dette er sant, men jeg har ikke opplevd noe av dette.

Det eneste er at jeg har en lypsyl i lomma jeg smører på leppene når det trengs, og tar på fuktighetskrem i ansiktet morgen og kveld. Merker ikke noe på sola heller, og heller ikke noe kvalme, så tipp topp!

Der ja!

Sier alltid dette - roaccutane er det eneste som hjelper. Tetracyclin, kostholdsendringer, alt det der - jeg gjorde det samme og skulle onske jeg rett og slett bare hadde begynt paa roaccutane med en gang. Dessverre insisterer de fleste leger paa at man prover mildere antibiotika foer roaccutane, men ingen jeg kjenner med genetisk acne har hatt noe effekt av det.

Pass paa at du tar kuren fullt ut - noen faar for korte kurer av legen eller dropper ut for tidlig, det maa du IKKE gjore. Og vaer forsiktig i solen. Selv om du ikke merker det umiddelbart faar du store skader paa huden av sterk sol uten solfaktor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var det jeg ville anbefale deg også. Jeg hadde store problemer helt til jeg var 27 år, og fikk hud som en barnerumpe etter behandling med Roaccutane. Talgproduksjonen ble normalisert og jeg fikk heller ikke andre bivirkninger enn litt flassende hud og tørre lepper. Det er den eneste kuren som garantert funker. Trenger ikke rense huden og styre med masse produkter etterpå i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 68bd2...059

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er heelt fin i huden nå! Får masse komplimenter for huden min, og det er jeg absolutt ikke vant til. Sykt hvor mye verden kan smile om du faktisk ikke har kviser altså. Det å se seg i speilet, og faktisk se noe annet enn bare kvisene dine er bare helt fantastisk.

Jeg anbefaler dette virkelig! Ganske dyrt, men som sagt - verdt alle pengene.
Syntes det er bedre å betale litt mye, enn å gå rundt og være flau over kvisene sine.

Om du har gått på tetracycline er jo ikke det særlig billig det heller da så. :)

Så du er helt bra? Har også slitt med dette og tok tetracyclin da jeg var ungdom. Det hjalp ikke men fikk lettere hull i tennene (pencilin ødelegger tenner) Så du anbefaler? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kun noen få i ansiktet. Ryggen som er problemet! Men den hjelper vel på hele kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kun noen få i ansiktet. Ryggen som er problemet! Men den hjelper vel på hele kroppen?

Det hjelper på hele kroppen ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den reseptfri?

Nei, du må ha resept.

Det er ganske streng rutine rundt denne kuren, pga den er såpass sterk.

Jeg måtte ta noen blodprøver for å sjekke jevnlig om jeg var gravid, for man kan ikke være gravid når man tar disse pillene, da fosteret blir helt ødelagt. Og også for å sjekke om du tåler pillene.

De fleste leger anbefaler å gå på antibiotika før rouccotane også, så det tar ofte litt tid før du kan begyne på kuren. Tok ihvertfall litt tid for meg pga jeg måtte prøve tetracycline først, men det er vel ikke alle som behøver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har hatt bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan vel ikke hå på den for alltid. Kommer de tilbake når man slutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke hå på den for alltid. Kommer de tilbake når man slutter?

Noen få opplever at det kan komme tilbake, men ikke i like stor grad.

Da kan man ta en kur til, i en litt mindre periode, og da skal problemet være borte for alltid.

De fleste opplever at det aldri kommer tilbake igjen, men dette kan jo ikke jeg si noe om enda. Da jeg ikke er ferdig med min kur :) Krysser fingrene for at mine ikke kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil for det første anbefale deg å ikke ta noen råd når det kommer til forskjellige hudpleiemerker. Ikke nødvendigvis fordi noen av de ikke er effektive i det hele tatt, men fordi ikke alt passer til oss alle. At noen her hadde suksess med ProActiv, Dermalogica eller MD Formultions serien for å nevne noen,så betyr ikke det at noen av disse vil fungere på deg. At noen hadde suksess med å kutte ut karbohydrater og/eller melk eller annen type matvare betyr heller ikke at det vil fungere på deg.

Kviser har en sammenhengende og kompleks årsak, og man trenger tålmodighet med å finne ut hva som fungerer for DEG.

Jeg har hatt kviser i 10 år nå. De kommer og går. Det kan gå flere måneder med ren og fin hud, før jeg plutselig får et utbrudd enda jeg verken har stresset, skiftet sminke/hudrens, eller spist annen type mat.

Mange her sier at Isotretinoin (også kjent som Accutane), er løsningen og den eneste og beste løsningen.

Ja, Accutane har vist å ha god effekt på kviser,men det er absolutt ingen garanti for at det fungerer. Det er også en kur som er den aller siste utveien, nemlig, hvis ikke NOEN andre kremer eller behandlinger fungerer. Det er også en kur som har mange bivirkninger og du må i tillegg gå på p-pillen under kuren her,men jeg tror at detkan gjøres unntak. Grunnen til at man blir pålagt ppiller er fordi de vil sikre seg at man ikke blir gravid under kuren,da denne kuren er skadelig for fosteret.

Du er nå på antibiotika; Man skal gå på antibiotika i minst 3 måneder. Gi den litt tid til, før du gir den opp. Det tar tid, så hold ut litt til. Snakk med hudlegen om at hvis ikke den hjelper så må man da finne om andre kvisekremer/behandlinger som kan fungere bedre. Det finnes mange effektive kvisekremer der ute.

Jeg har nå i vinter fått utskrevet denne Isotretinoin (Accutane) kuren, men valgte å ikke gjennomføre den. Jeg hadde stor tro pga alle de suksesshistoriene, men likevel kom frem til at bivirkningene ikke var verdt det. Man kan få et utbrudd i starten av kuren, og selv om det kan stabilisere seg fort så var ikke jeg psykisk klar for å få enda mer kviser. Jeg ville bare få de bort.

Det som skjedde var at jeg for første gang sluttet å bruke noe som helst, og huden min har blitt mindre rød og mindre kvisete. Jeg går på p-pillen og tydeligvis er hormoner årsaken til mine utbrudd, og så lenge jeg går på pillen så er huden min OK.

Jeg har ikke sett huden din eller er hudlege,men som regel så hormoner en vanlig årsak til kviser. Siden du ikke kan gå på ppillen for å stabilisere hormoner, så kan Accutane være noe du må vurdere etter hvert,siden den skal fungere bra på hormonell akne - men ikke nå! Man må ha prøvd alt annet som finnes der ute som skal være effektivt (utskrevet av hudlege),før de setter deg på en så sterk kur.

Anonymous poster hash: 567a0...4ff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Åh kjære dere. Jeg slet i 12 år. Prøvdte alt. Eneste jeg kan si at det blir bedre etterhvert. Jeg aksepterte det og følte jeg stresset mindre. Men gå til hudlege slik dere får tilpasset produktene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med STORT hell brukt The Oil Cleansing Method på min 15-årige gutt. Han gjør det 1/uka nå, 2-3 i starten. Han var ikke så veldig samarbeidsvillig til å begynne med, men nå spør han etter det om jeg glemmer å hjelpe. Det tar liten tid, er veldig effektivt og enkelt.

13 åringen min har begynt å fått uren hud, jeg har starta med det på han også, hudormene er borte. Enkelt å prøve dette ihvertfall.

Jeg bruker ca 1/3 lakserolje, 2/3 soyaolje. Man må prøve seg litt frem med styrke.

Dere finner mye på youtube, denne synes jeg er den beste:

http://www.youtube.com/watch?v=NShRGyTag3Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Jeg er en jente på 16 år, som har sliti veeldig med kviser og uren hud siden 8.klasse. Går første året på vgs nå.

Jeg har prøvd alt, og det blir bare verre og verre.

Det er nå så ille at jeg har psykiske problemer. Jeg knekker sammen hver gang jeg ser meg selv i speilet, og tåler ikke engang å gå foran mine egne foreldre uten sminke. Og enkelte dager når jeg syntes det er for ille går jeg ikke på skolen, og jeg syntes det er veldig vanskelig å se folk, inkludert mine egne venner i øynene når jeg snakker fordi jeg føler de kun ser kvisene mine.

Jeg har prøvd alt! Nå går jeg på tetracyclin, har gjort det i 3 uker, og jeg syntes egentlig bare det blir verre. Fikk kremen epiduo vedsiden av, som bare tørket ut huden min heelt, og gjorde den dobbelt så ille.

Går på renseserien clean start fra dermalogica, og bruker veeldig hudvennlig og dyr sminke fra dermalogica og glo minerals, og er også veeldig nøye på å vaske børstene, vaske meg på hendene, tørker ansiktet kun med rene papirflak fra klenex. har også prøvd diverse serier fra blandt annet proactiv og burts´n bees, noe som heller ikke hjalp.

Jeg har også gått til hudpleier i et år nå, ca hver tredje uke, noe som hjalp i starten, men nå blusser det bare opp igjen.

jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger. det er så ille, og en så sinnsykt stor belastning for meg at jeg er konstant sliten, misfornøyd og lei meg. nå som jeg har prøvd ALT! leger, hudspesialister, renseprodukter, hudpleiere osv osv ..

Vær så snill hjelp meg! Del dine erfaringer og meninger.

Anonymous poster hash: fc91f...0f8

Dette hørtes ut som meg på samme alder. På meg hjalp Diane og Dalacin, fåes på resept hos legen.

Anonymous poster hash: e835a...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg fikk disse problemene, begynte jeg på Diane + Oxytetral. Sistnevnte er ute av produksjon, og siden den gang var jeg på Tetracyklin+Doksycyklin. Ingen av de to siste fungerte like godt som Oxytetral - husker jeg var skikkelig sur for den biten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Hvordan er accutane på voksenhud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetracyclin er ikke effektivt. Jeg brukte det, søster brukte det, ingen effekt. Bortkastet tid.

For meg var det eneste som fungerte Roaccutane kombinert med en gele som heter Duac (påføres før kvelden).

Jeg regner med at du ikke har brukt Roaccutane?

Jeg har acne i familien - det er genetisk og det spilte ingen rolle hvor sunn jeg var og hvor bra hudpleie jeg brukte, samme gjaldt søster.

Anonymous poster hash: 22da4...289

Tetracyclin har hjulpet meg. ;)

Råder ikke en allerede svak psykisk 16-åring til å begynne på roaccutane... Det er helt uansvarlig.

Edit: Ser nå at ts har gått på denne kuren.. Javel. Overrasker meg ikke at du fikk dette hos privat lege, husk å være obs på senvirkningene. Medisinen har tatt nok liv allerede. I tillegg kommer kvisene tilbake etter noen måneder/et år i mange av tilfellene.

Endret av miramis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...