Gå til innhold

Sinnsykt kviseproblem! hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 16 år, som har sliti veeldig med kviser og uren hud siden 8.klasse. Går første året på vgs nå.
Jeg har prøvd alt, og det blir bare verre og verre.

Det er nå så ille at jeg har psykiske problemer. Jeg knekker sammen hver gang jeg ser meg selv i speilet, og tåler ikke engang å gå foran mine egne foreldre uten sminke. Og enkelte dager når jeg syntes det er for ille går jeg ikke på skolen, og jeg syntes det er veldig vanskelig å se folk, inkludert mine egne venner i øynene når jeg snakker fordi jeg føler de kun ser kvisene mine.

Jeg har prøvd alt! Nå går jeg på tetracyclin, har gjort det i 3 uker, og jeg syntes egentlig bare det blir verre. Fikk kremen epiduo vedsiden av, som bare tørket ut huden min heelt, og gjorde den dobbelt så ille.

Går på renseserien clean start fra dermalogica, og bruker veeldig hudvennlig og dyr sminke fra dermalogica og glo minerals, og er også veeldig nøye på å vaske børstene, vaske meg på hendene, tørker ansiktet kun med rene papirflak fra klenex. har også prøvd diverse serier fra blandt annet proactiv og burts´n bees, noe som heller ikke hjalp.

Jeg har også gått til hudpleier i et år nå, ca hver tredje uke, noe som hjalp i starten, men nå blusser det bare opp igjen.

jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger. det er så ille, og en så sinnsykt stor belastning for meg at jeg er konstant sliten, misfornøyd og lei meg. nå som jeg har prøvd ALT! leger, hudspesialister, renseprodukter, hudpleiere osv osv ..

Vær så snill hjelp meg! Del dine erfaringer og meninger.

Anonymous poster hash: fc91f...0f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er en jente på 16 år, som har sliti veeldig med kviser og uren hud siden 8.klasse. Går første året på vgs nå.

Jeg har prøvd alt, og det blir bare verre og verre.

Det er nå så ille at jeg har psykiske problemer. Jeg knekker sammen hver gang jeg ser meg selv i speilet, og tåler ikke engang å gå foran mine egne foreldre uten sminke. Og enkelte dager når jeg syntes det er for ille går jeg ikke på skolen, og jeg syntes det er veldig vanskelig å se folk, inkludert mine egne venner i øynene når jeg snakker fordi jeg føler de kun ser kvisene mine.

Jeg har prøvd alt! Nå går jeg på tetracyclin, har gjort det i 3 uker, og jeg syntes egentlig bare det blir verre. Fikk kremen epiduo vedsiden av, som bare tørket ut huden min heelt, og gjorde den dobbelt så ille.

Går på renseserien clean start fra dermalogica, og bruker veeldig hudvennlig og dyr sminke fra dermalogica og glo minerals, og er også veeldig nøye på å vaske børstene, vaske meg på hendene, tørker ansiktet kun med rene papirflak fra klenex. har også prøvd diverse serier fra blandt annet proactiv og burts´n bees, noe som heller ikke hjalp.

Jeg har også gått til hudpleier i et år nå, ca hver tredje uke, noe som hjalp i starten, men nå blusser det bare opp igjen.

jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger. det er så ille, og en så sinnsykt stor belastning for meg at jeg er konstant sliten, misfornøyd og lei meg. nå som jeg har prøvd ALT! leger, hudspesialister, renseprodukter, hudpleiere osv osv ..

Vær så snill hjelp meg! Del dine erfaringer og meninger.

Anonymous poster hash: fc91f...0f8

du bruker produkter som skal dempe talg produksjonen din ikke sant?

Anonymous poster hash: c4d8e...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd "alt", i mange år. De to tingene som har fungert på meg, har vært 1. Ppiller (Diane, disse er/var ganske kraftige, med mye horomoner. Vet ikke om de er i produksjon lengre). 2. Kosthold. HUden min er betraktelig bedre i de periodene jeg nesten ikke spiser karbohydrater.

Anonymous poster hash: 37794...39d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bruker produkter som skal dempe talg produksjonen din ikke sant?

Anonymous poster hash: c4d8e...4d1

Ja, så vidt jeg vet gjør de det ja . Tetracycline skal jo visstnok være veeldig effektivt, og når jeg nesten innbiller meg at jeg får motsatt virkning er det jo noe som ikke stemmer helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd "alt", i mange år. De to tingene som har fungert på meg, har vært 1. Ppiller (Diane, disse er/var ganske kraftige, med mye horomoner. Vet ikke om de er i produksjon lengre). 2. Kosthold. HUden min er betraktelig bedre i de periodene jeg nesten ikke spiser karbohydrater.

Anonymous poster hash: 37794...39d

Takk for at du deler dine erfaringer. :) Det som er kjipt er at jeg har en sykdom slik at jeg ikke kan gå på P-piller .. Det øker risikoen for blodpropp så det uaktuelt :( ang kosthold er jeg egentlig ganske flink, ihvertfall når det gjelder brus og godteri, men jeg skal bli nøyere på det andre jeg spiser også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tetracyclin er ikke effektivt. Jeg brukte det, søster brukte det, ingen effekt. Bortkastet tid.

For meg var det eneste som fungerte Roaccutane kombinert med en gele som heter Duac (påføres før kvelden).

Jeg regner med at du ikke har brukt Roaccutane?

Jeg har acne i familien - det er genetisk og det spilte ingen rolle hvor sunn jeg var og hvor bra hudpleie jeg brukte, samme gjaldt søster.

Anonymous poster hash: 22da4...289
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Proactive! Har hørt den skal være veldig bra, går selv på den

Som sagt proactiv har jeg allerede prøvd, og det var absolutt ikke noe suksess. Den tørket bare ut huden helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Den er reseptbelagt da, men burde ikke være noe problem. :)

Du har testet deg for allergier? Senk temperaturen på dusjvannet, bytt ut ting som inneholder dun, stress ned (plages du veldig med typ angst, ville jeg vurdert å snakke med en lege om det også), kun parfyme- paraben- og SLS-frie produkter (og generelt andre fyfy-ting såklart). Da også skyllemiddel, ikke bare sjampo liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tetracyclin er ikke effektivt. Jeg brukte det, søster brukte det, ingen effekt. Bortkastet tid.

For meg var det eneste som fungerte Roaccutane kombinert med en gele som heter Duac (påføres før kvelden).

Jeg regner med at du ikke har brukt Roaccutane?

Jeg har acne i familien - det er genetisk og det spilte ingen rolle hvor sunn jeg var og hvor bra hudpleie jeg brukte, samme gjaldt søster.

Anonymous poster hash: 22da4...289

Takk for svar! Jeg har ikke prøvd Roaccutane nei. Var hos en veldig god hudlege på Volvat for 3 uker siden, og da sa mamma og jeg at jeg ønsket en Roaccutane kur for det er det sterkeste av det sterke som virkelig skal ta knekken på urenhetene, men hun mente jeg ikke hadde nok grunnlag. At jeg måtte prøve noen diverse antibiotikakurer osv først, før jeg evt gikk over til Roaccutane. Det er ganske genetisk i min familie også.. dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Den er reseptbelagt da, men burde ikke være noe problem. :)

Du har testet deg for allergier? Senk temperaturen på dusjvannet, bytt ut ting som inneholder dun, stress ned (plages du veldig med typ angst, ville jeg vurdert å snakke med en lege om det også), kun parfyme- paraben- og SLS-frie produkter (og generelt andre fyfy-ting såklart). Da også skyllemiddel, ikke bare sjampo liksom.

Takk for svar :) Hva er aberela? er det en krem? skal undersøke mer om den. skader jo ihvertfall ikke å prøve, for nå kan det ikke bli stort verre uansett. Dusjvannet mitt er ganske varmt ja, det har jeg aldri tenkt på har noe å si før? sliter en del med depresjon og "anfall" der jeg bare knekker sammen. har snakket med psykolog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :) Hva er aberela? er det en krem? skal undersøke mer om den. skader jo ihvertfall ikke å prøve, for nå kan det ikke bli stort verre uansett. Dusjvannet mitt er ganske varmt ja, det har jeg aldri tenkt på har noe å si før? sliter en del med depresjon og "anfall" der jeg bare knekker sammen. har snakket med psykolog

Det er krem ja! Huden min flasset som fy i starten, øm og jævlig i to uker og vips, så ble det MYE bedre! Slike vonde kviser forsvant. Og jeg har vært plaget fra jeg var sånn 13-14 til jeg var i begynnelsen av 20-åra. Men stress har også mye å si, i perioder hvor jeg er av medisiner kan det godt synes på huden hvis jeg ikke tar meg i å stresse. Og ja, varmt dusjvann kødder fælt med huden. Skal innrømme at jeg øket temperaturen på dusjvannet igjen etter at jeg begynte med aberela da.... *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Jan Marini? Etter å ha prøvd "alt", var dette den eneste hudpleien som hjalp meg. Nå har jeg ikke sett huden din, men de har en rens mot uren hud som heter Acne Treatment Wash 2, 5%. Den er rå mot kviser. Men det er et sterkt produkt man skal begynne forsiktig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...