AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg trodde seriøst det var Ikke stopp å synge? Anonymous poster hash: 6aa2d...b34
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 "Å syng" kan man ikke si, da "syng" ikke er et verb i infinitiv. Det korrekte blir "stopp og syng" eller "stopp å synge", alt etter hva det er man mener. Anonymous poster hash: ef1be...8b5 3
Gjest Offensive Pie Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 "Å syng" kan man ikke si, da "syng" ikke er et verb i infinitiv. Det korrekte blir "stopp og syng" eller "stopp å synge", alt etter hva det er man mener. Anonymous poster hash: ef1be...8b5 Klart man kan si det, det kan bare ikke skrives! Norsk talemål stopper ikke nord for Trondheim, vet du 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Det korrekte er å skrive "stopp å synge". "Stopp og syng" er mer muntlig og uformelt. "Stopp å syng" er ikke under noen omstendighet "tillatt" å skrive. Anonymous poster hash: 3613c...db0
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 "Å syng" kan man ikke si, da "syng" ikke er et verb i infinitiv. Det korrekte blir "stopp og syng" eller "stopp å synge", alt etter hva det er man mener. Anonymous poster hash: ef1be...8b5 What? Stopp OG syng? Ikke direkte feil i seg selv, men det betyr jo nærmest det motsatte av "Stopp å synge". Stopp Å synge! = oppfordring om å ikke synge mer (enkel imperativ). Stopp OG syng! = oppfordring om å stoppe/avslutte en aktivitet for deretter å begynne å synge (dobbel imperativ). Anonymous poster hash: 700b0...3b4 1
Amananas Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 (endret) Ja, "ikke stopp og syng" er feil. Det betyr jo at man ikke skal stoppe FOR å synge. Flaut. "Ikke stopp å synge" ville vært mer korrekt. Edit: Jeg kom hit mens jeg så på Killer Karaoke, hvor de skriver "ikke stopp og syng" - som blir feil i den settingen. Endret 19. september 2013 av Amananas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå