Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Før, da jeg hadde ultrakort hår, og ingen skill, opplevde jeg aldri å bli solbrent i hodebunnen, men i fjor sommer i Hellas ble det så ille at jeg måtte gå med caps, noe jeg HATER. Jeg hadde også et snev av solbrenthet etter en ni timers lang sykkeltur i solskinnet for to uker siden.

Spørsmålet mitt er derfor som følger: finnes det noe produkt som beskytter hodebunnen og ikke bare håret mot å bli forbrent? Hva kan du anbefale for strandtur og turer generelt?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Veit ikkje heilt eg, du kan vel ikkje godt smøre solkrem rett oppi håret heller, kan du vel? :-? Ville anbefalt skaut eller ein fin solhatt eg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Da slipper du sannsynligvis heteslag også :)

Gjest Ethereal
Skrevet

Hvis løsningen var så enkel, hadde jeg ikke spurt...

Problemet er at jeg får totalt noia av ALLE hodeplagg, uansett! Caps er det som er minst ille, og solhatter får meg til å løpe langt...

Jeg vil ha noe sporty, ikke noe feminine greier, for det ser bare latterlig ut på meg.

Jeg har sjekket litt, og tror at Wella SP har et beskyttelsesprodukt for hodebunnen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis håret ditt er langt nok, og du ikke har pannelugg, foreslår jeg at du prøver å gre alt forfra og bak i en hestehale, slik at det ikke blir skill. Skjønner?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har pannelugg, så det eneste stedet jeg ble brent, var i skillet mellom luggen og resten av håret. Mulig det går an å få den bakover hvis jeg bruker mer gele, den er uansett ganske blitt ganske lang. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

..eller så kan du jo prøve å holde den bak med spenner :)

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Har av og til samme problemet selv og synes det funker greit med solkrem på sprayflaske. Lettere å treffe bare huden + at du ikke trenger å gni det inn og dermed unngår å få så mye søl i håret.

Skrevet

Jeg en lys blond og lys i huden og blir derfor lett solbrent, også i hodebunnen. Velkjent problem ja...eneste jeg syns funker er hodeplagg eller solkrem i hodebunnen dessverre. Må vaske håret ofte da, for det er jo ikke så veldig deilig med masse solkrem i håret. Men enda mer ubehagelig å bli skikkelig brent. :wink: Så om noen har noen gode tips å komme med blir jeg og glad!

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg har sjekket litt' date=' og tror at Wella SP har et beskyttelsesprodukt for hodebunnen[/quote']

Jepp. Jeg bruker den når jeg skal ut i solen.

Skrevet

Jeg har veldig lyst hår og blir derfor fort brent der, må bruke solkrem i skillen. det eneste som har funket for meg, har prøvd det meste.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er plaget me det samme.Bruker et produkt fra Kerastase. Husker ikke hva det heter. En liten brunrød flaske. Enkel å ta med seg på lange utflukter. Vet at definr shine booster har uv-filter men jeg har ikke prøvd den.

Ellers dinnes det jo wella shampo og balsam med solfaktor- har heller ikke prøvd de. Er fornøgd med Kerastase sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...