AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Hei! Jeg holder på å sette opp en plan over hva som bør gjøres i huset iløpet av uka/mnd. Kan dere hjelpe meg? Er veldig uerfaren ang. dette... Vil gjerne vita alt fra gulvvask til rengjøring av vasken på kjøkkenet til vasking av badekar til å bytte på senga osv. Dere forstår Anonymous poster hash: b8197...b15
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Kjøkken: Kjøkkenbenk, bord og vask etter hver bruk, Gulv 2-3 ganger pr uke, skapdører og listverk 1 gang hver 14. dag. Ellers taes behov fortløpende. Soverom: gulvvask og støvtørk 1 gang pr uke, listverk 1 gang pr 14. dag, skifte på senger 1 gang hver 14 dag. Bad grundig renhold 1 gang i uka, samt ved behov. Stue: støvtørk og vask av gulv 1 gang pr uke, bord tørkes av daglig. Listverk, under reoler og bak tv 1 gang hver 14. dag. Anonymous poster hash: fb9da...25b
Vera Vinge Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Støvsuger hele huset hver uke. Vasker bad hver uke (men badekar annen hver uke). Vasker trapper og gulvet i stua og på kjøkkenet i utgangspunktet annen hver uke, noen ganger hver uke. Vasker soverom m.m. mye sjeldnere. Der blir det over hodet ikke skittent på samme måte. Skifter sengetøy annen hver uke. Skifter alle håndklær hver uke. Ja, og ellers vaskes ting etter bruk, som benker, bord osv. Og synlige flekker på kjøkkengulv m.m. tas med litt fuktig papir når jeg ser det. Jeg er nok ikke av de som har støv på hjernen. Tørker støv veldig sjelden f.eks. Men ser at det å ha barn genererer husarbeid. Vasket f.eks. gulvet sjeldnere da jeg var barnløs. Vi er ikke så sølete folk, og det var svært sjelden flekker på gulvet. Når vi vasket gulvet var vannet nesten ikke skittent, selv om det gikk lang tid mellom hver gang (unntatt baderomsgulvet). I tillegg er det nok en forskjell at vi da bodde i leilighet. Ser at det blir mer skittent i et hus, hvor man kommer rett utenfra, særlig om sommeren, hvor det dras inn mye rart gjennom verandadøra. 1
Ciara Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Kjøkken: Vaskes over flatene etter bruk. Hver kveld er kjøkkenbenken og kum ren. Annenhver kveld går jeg over skapdører o.l (har barn som fort setter merker). Gulvet støvsuges daglig (pga de samme barna) og flekker tas ved behov. Bad: Vaskes to ganger i uka. Da tar jeg servant, do, badekar, støvsuger gulvet, vasker speil. Skuring av gulv og vegger gjøres sjeldnere, hver andre måned, kanskje? Ellers støvsuger jeg to ganger i uka. Da tørker jeg også støv (bor i oppussingsobjekt og håper virkelig jeg skal slippe å støvtørke så ofte). Sengetøyet skiftes annenhver uke, håndklær to ganger i uka. Vinduer tar jeg aldri, og det er fordi jeg er velsignet med en mor som elsker å vaske vinduer og som kommer og gjør det for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå