AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Har dere begynt med ull? Og hva annet bruker de? Yttertøy? Anonymous poster hash: b40c6...97b
Gjest Lypcha Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Bruker ullundertøy under sånn tynn parkdress. Under regntøyet bruker hun ullundertøy pluss en litt tykk genser/bukse alt ettersom.
SummerJoy Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Ja, nå syns jeg luften har blitt skarpere, og i dag tidlig var det bare 8 grader, så nå tenker jeg det er på tide å finne frem ullklærne igjen. Må gå igjennom og se hva som passer fra forrige sesong... Da pleier de altså gå med ulltrøye/ulltights. Og tynne parkdresser/regntøy foreløpig med mellomlag i fleece.
Vera Vinge Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Men hvordan er været hos dere da? Her er det rundt 10 grader og lite vind. Syns det er litt vanskelig å kle nå. Har ikke egentlig måtte tenke over dette før nå, siden sønnen min ikke gikk forrige vinter (bekledning blir jo annerledes når de bare sitter i vogn). De er jo så aktive når de er ute, og jeg har en gutt som blir lett varm. Foreløpig har vi levert ham i vanlig dongeribukse eller tilsvarende og med en ullgenser over, i tillegg til en tynn jakke om morgenen. Antar at han i dag hadde en tykk alpakkajakke under regntøyet, men ikke noe ull for øvrig eller strømpebukse av noe slag. Burde vel ha spurt barnehagepersonalet hvordan det funker, men blir overrasket om han frøs i det. Tviler på at de brukte lue i dag?
Niennas Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Litt greit å nevne hvor i Norge man bor? Vi bor på Østlandet, og datteren min har begynt med ulltights. Gjerne varme sko også. Men synes været er helt grusomt for tiden, det er ALT FOR KALDT om morgenen, og nesten så de kan bruke tskjorte og shorts på slutten av dagen. Har til tider vært nødt til å pakke med 2-3 par med sko bl.a
Gjest Magdalene Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Utenfor Oslo. Ikke noe ull her enda hvertfall. De er som regel ikke ute før kl 9:30 hvertfall i bhg, og da har det allerede blitt litt varmere. Bruker som regel bomullstrømpebukse, kjole og en cardigan. Bruker goretex joggesko på beina. I dag var det regntøy og gummistøvler da, utenfor overnevnte antrekk. Nå fremover blir det vel til at hun bruker parkdress utenfor. Venter nok en stund med både vintersko og ulltøy.
Sol79 Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Jeg bor i Oslo. Min aktive lille krabat hadde svettet i hjel i ull nå, så her bruker vi joggedress foreløpig. På kalde morgener og når det blåser bruker vi bomullsstrømpebukse under. Enig i at det er vanskelig det der. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Vi bor i Nordland. Vår gutt har begynt med ullundertøy, og bruker stort sett parkdressen eller regntøy over. Siden regntøyet ikke er noe særlig varme i, så bruker han ofte en sånn tynn Janus-ulldress under i tillegg. På beina har han Goretex joggesko eller Dockboots. Han bruker ofte lue også (sånne tynne bomullsluer). Jeg ser at en del av de andre barna ikke bruker lue enda, men han ønsker dette selv. Han er forresten 2,5 år. Anonymous poster hash: f40b6...40f
Gjest Maman Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 Vi bor i Oslo. Datteren min på 2,5 går i ulltrøye eller en ekstra bomullspologenser under genseren, men ikke strømpebukser. Hun har "overgangssko", dvs kraftige Gore Tex-joggesko, samt windstopper fleecejakke. Har bestilt vinterjakke til henne, som hun kommer til å bruke noen ganger på morgenen da det er mest kaldt. Hun bruker også pannebånd (strikket som en krone..) og vanter på vei til barnehagen, men det er mest fordi hun liker å gå med det:)
Marsipan Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Men dere som sier ungene svetter ihjel i ull, hvor mye kler dere på i tilegg til ullundertøyet? Jeg har to varme barn, og det eneste de ikke blir svette i, er jo nettopp ullundertøyet, fordi det puster og transporterer fuktighet. Derfor er en tynn ulltrøye supert i disse dager, fordi den holder varmen under jakka på kalde morgener, uten å bli svettevarm når temperaturen stiger utover dagen.
Sol79 Skrevet 17. september 2013 #11 Skrevet 17. september 2013 I Oslo har det vært opp mot 20 grader hver ettermiddag de siste ukene, så det sier seg selv at ulltøy nå blir altfor varmt på aktive barn. De er jo også inne mye av dagen, og da blir i hvertfall ullbody og longs altfor varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå