Gå til innhold

Har tatt abort for to år siden, kan det gjøre noe med at jeg ikke blir gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke interessert i en skjennepreken, for dette er noe jeg angrer på, men jeg tok abort for to år siden, fikk en pille jeg skulle svelge og 4 tabletter jeg att inn i skjeden og så gikk det av seg selv, var da ca 7 uker på vei.

Nå ønsker mannen min og jeg å få barn, har prøvd i over 6 mnd, men ingen ting skjer. (Samme mannen jeg ble gravid med sist)

Hvis man har tatt abort tidligere, kan det ha innvirkning senere?

Føler kanskje dette er straffen min for at jeg tok abort, kanskje jeg ikke kan bli gravid igjen.

Anonymous poster hash: 6aeac...9cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tull og tøys! Tror det heller har med psyken din å gjøre? At du sliter pga aborten du tok?

At du tok abort for 2 år siden er ditt valg, og ingen har noe med det. Det er din kropp, og ingen bestemmer over den bortsett fra deg.

Jeg kjenner en jente som tok 3 aborter da hun var mellom 16-19 år, og det var med kjæresten hun var sammen med. Hun brukte prevansjon, men den sviktet gang på gang ..

Idag er hun voksen og hun har 3 barn med sammen mann.

Anonymous poster hash: eea21...6e0
  • Liker 3
Skrevet

At man har tatt abort skal ikke i utgangspunktet ha noe å si for å bli gravid senere. Jeg har hatt en abort for mange år siden og i fjor hadde jeg et svangerskap utenfor livmor så jeg måtte fjerne en eggleder. I dag er jeg gravid i 19 uke.

Har hørt at stress kan påvirke om man blir gravid eller ikke. Du kan jo eventuelt ta kontakt med legen så kan du jo sikkert få sjekket at alt er som det skal.

Skrevet

Tidligere abort skal ikke ha noe å si på om man får problemer med å bli gravid igjen. Det er på ingen måte kroppen din eller noen andre som straffer deg for det valget du tok. Det er ikke noe du kan gjør med det nå utenom å akseptere det og leve videre. Skjønner det kan være vanskelig for deg nå siden det tar tid for dere å bli gravide igjen, men husk at det er helt vanlig at det kan ta opptil 1 år med prøving uten at noe trenger å være unormalt eller galt med hverken deg eller partneren din :)

Lykke til :)

Skrevet

Du kan være helt sikker på at det ikke er aborten som gjør at dere ikke er i mål enda. Medisinsk abort gir ikke skader eller fruktbarhetsproblemer, så lenge du ikke fikk en skikkelig bekkeninfeksjon etterpå, og det hadde du sikkert merket. Lykke til med prøving:-)

Skrevet

Har hørt at stress kan påvirke om man blir gravid eller ikke. Du kan jo eventuelt ta kontakt med legen så kan du jo sikkert få sjekket at alt er som det skal.

Man skal høre mye..

Stress i form av ekstremt stress ja. Ikke en hverdag med jobb, sofakos osv. Sammenlign norsk stress med flyktning-stress.

Anonymous poster hash: 767c7...d10

Skrevet

Dersom man har abort med påfølgende utskrapning, kan utskrapningen skade endometriet og føre til vanskeligheter med å bli gravid. Ved medisinsk abort som går greit for seg har dette absolutt ingenting å si.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Om du har hatt kirurgisk abort, kan det føre med seg vanskeligheter for å bli gravid seinere.

• Liker 1
Skrevet

Man skal høre mye..

Stress i form av ekstremt stress ja. Ikke en hverdag med jobb, sofakos osv. Sammenlign norsk stress med flyktning-stress.

Anonymous poster hash: 767c7...d10

Var et par jeg kjente som stresset veldig med å prøve og bli gravide. De prøvde og prøvde og prøvde i lange tider. Fulgte med på EL og greier. Det var ikke før de reiste bort og sluttet å fokusere på det å få barn at de fikk klaff.

• Liker 1
Skrevet

Du har allerede fått svar og det har ingen påvirkning når det gikk komplikasjonsfritt.

Jeg har vært i lik situasjon og da tok det 10 mnd. Så bare fortsett å prøv :-)

Skrevet

Om du har hatt kirurgisk abort, kan det føre med seg vanskeligheter for å bli gravid seinere.

Men dette er heldigvis veldig sjeldent, og lang fra normalt.

Anonymous poster hash: c0d2f...35e

Skrevet

Var et par jeg kjente som stresset veldig med å prøve og bli gravide. De prøvde og prøvde og prøvde i lange tider. Fulgte med på EL og greier. Det var ikke før de reiste bort og sluttet å fokusere på det å få barn at de fikk klaff.

Det kalles tilfeldigheter. Jo lenger tid man prøver, jo større sannsynlighet for å bli gravid, med eller uten stress.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...