Gå til innhold

Å ha med seg hele slekta under fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ofte, på tv, at amerikanere har med seg hele slekta under fødselen. Altså, når fødselen er i gang, sitter alle rundt hun som føder og ser på. Støttende selvfølgelig, men likevel ..

Jeg hadde blitt flau om jeg skulle hatt med hele slekta mi under en fødsel der jeg ligger å lager lyder og skrever og viser meg fra en veldig sårbar side...

Noen som ha tanker om dette?

Anonymous poster hash: 78362...5e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som hadde med mora og søstera og tantene på fødestua sammen med seg. Selv skal jeg bare ha med meg mannen min. Synes personlig at ikke noen andre har noe på fødestua å gjøre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kunne aldri falt meg inn. :) jeg har et nært forhold til min mor, men samboeren min er egentlig den eneste jeg virkelig ønsker å ha med på fødsel.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Jeg ser ofte, på tv, at amerikanere har med seg hele slekta under fødselen. Altså, når fødselen er i gang, sitter alle rundt hun som føder og ser på. Støttende selvfølgelig, men likevel ..

Jeg hadde blitt flau om jeg skulle hatt med hele slekta mi under en fødsel der jeg ligger å lager lyder og skrever og viser meg fra en veldig sårbar side...

Hadde jeg hatt slike fødsler som de amerikanske tv-versjonene, kunne jeg hatt med meg hele slekta og naboer og venner. Og piknik-kurv og ludo og playstation og haugevis av engangskameraer. Et godt påskudd for et lite slektstreff!

Jeg aner ikke hva slags dop de får, men det lille jeg har sett av den amerikanske "Fødeavdelingen" er rett og slett svært langt fra det jeg forbinder med fødsel. De ligger jo og smiler og shower, og mesteparten av dramatikken er det familien som står for, ikke damene selv. De ligger og ser pene ut, og ytrer maks et lite stønn akkurat i det barnet kommer ut. Så under slike forhold hadde familien vært hjertelig velkommen.

I Norge: aldri! :ler:

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg syns det er spesielt fælt at de tar med barna sine. Greit nok at fødsel er naturlig, men det er nå virkelig ikke for barns øyne.

Skrevet

Kunne aldri tenkt meg å hatt med hele familien inn på fødestua.

Hadde med meg barnefar og moren min inn, sånn i tilfelle han ville ut å trekke luft. Hadde overhodet ikke lyst til å være alene. Egentlig var avtalen at kun han skulle være der inne, og om han gikk ut skulle moren min komme inn. Men hun var en god del der inne med oss, fordi jeg ville det. Og hun var faktisk der idet jenta vår ble født. Noe jeg også ville, selv om vi alle tre var enige om på forhånd at det skulle hun ikke.

Dette er noe hun satte stor pris på og er veeeeldig stolt av. Var et stort øyeblikk for henne å være der idet hennes første barnebarn ble født.

Neste gang (om det blir noen nestegang) vil jeg spørre svigermor om hun kunne tenke seg det. Men det blir opp til henne..

• Liker 1
Skrevet

jeg har noen som står på "venteliste" hvis noen andre ikke kan. barnefaren får være med om han vil, men så kommer mamma, å kan ikke hun så har jeg to andre veninner som skal ringes når jeg evt ligger på sykehuset og holder på å dø :P (håper folk her ser ironien i å "dø").

Anonymous poster hash: 27f84...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...