Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Hei Kjæresten min dro nettopp til den andre siden av kloden for å studere. Han kommer ikke hjem før ved juletider, og jeg har ikke økonomi til å besøke han i løpet av denne perioden. Vi har vært sammen i 3 år, og i fjor hadde vi avstandsforhold i et helt år uten problemer. Før han reiste hadde han det veldig tungt fordi det virkelig hadde gått opp for han at vi ikke kom til å se hverandre på 3 måneder, mens jeg hadde mer blandede følelser. Jeg elsker han, men tenkte at 3 måneder ikke er så lenge, og at med skype og facebook har vi jo muligheten til å prate mye sammen uten problemer. Dessuten trengte jeg litt tid for meg selv ettersom jeg nettopp har startet i relativt krevende studier. Med andre ord prøvde jeg å snu det hele til noe positivt for oss begge, MEN det som sårer meg sånn nå er at det har gått over 2 uker, og jeg har knapt hørt noe fra han. I går fikk jeg spørsmål om hva jeg drev med, og da svarte jeg selvfølgelig med glede for så å spørre hva han drev med. Da logget han ut og jeg har ennå ikke fått noe svar. Han unnskyldte seg forleden for at han ikke hadde tatt kontakt fordi "ting gikk i ett". Dette forstår jeg jo, men tar det virkelig så lang tid for han å bare sende en melding og si at han fortsatt lever?! Jeg har slutett å ta kontakt fordi jeg ikke får svar, og jeg ønsker heller ikke at han skal bruke masse tid på å svare på den masete kjæresten sin når han er på studetur med gutta. Men uansett så får dette meg til å føle at han har glemt meg litt. Han har ennå ikke sagt noe om at han savner meg eller tenker på meg, derfor tenker jeg at han ikke gjør det heller. Det gjør fryktelig vondt å tenke på ettersom jeg savner han veldig. Snakket litt med moren min om dette, og hun foreslo at han kanskje unngikk å prate med meg for da blir han tvunget til å kjenne på savnet. Hun mente med andre ord at han unngikk følelsene sine på denne måten. Med det er så ulikt han, så kan liksom ikke trøste meg med det heller... Så nå blir jeg nødt til å spørre dere; hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta kontakt eller la være? Og tror dere han savner meg?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Ting går faktisk veldig i ett, og i hvertfall de første ukene er det utrolig mye informasjon og sosialt som han må/burde være med på, og da tenker man ikke så mye på de som er hjemme. Gi ham litt tid, ikke mas på ham, og prøv å holde deg opptatt du også, det kommer til å roe seg etter hvert Anonymous poster hash: d4b21...e0b 3
lalaB Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Ting går faktisk veldig i ett, og i hvertfall de første ukene er det utrolig mye informasjon og sosialt som han må/burde være med på, og da tenker man ikke så mye på de som er hjemme. Gi ham litt tid, ikke mas på ham, og prøv å holde deg opptatt du også, det kommer til å roe seg etter hvert Anonymous poster hash: d4b21...e0b Jeg syns faktisk ikke at det er en unnskyldning jeg. Han kan sende en melding på kvelden før han legger seg. Det tar han ikke ett minutt engang. Greit om han ikke gjør det hver dag, men i løpet av to uker så burde han klart å sende noen meldinger i det minste. 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Jeg syns faktisk ikke at det er en unnskyldning jeg. Han kan sende en melding på kvelden før han legger seg. Det tar han ikke ett minutt engang. Greit om han ikke gjør det hver dag, men i løpet av to uker så burde han klart å sende noen meldinger i det minste. Da får du si det til ham. Jeg kan bare snakke for meg selv, og den første måneden i utlandet var helt utrolig hektisk. Det er ny by, nytt land, ny kultur, og mange nye mennesker du skal forholde deg til. Utrolig mye informasjon du skal bearbeide, og det skjer så mye sosialt og gøy den første tiden. Jeg var helt utslått hver natt, og var ikke veldig flink til å oppdatere de som satt hjemme. Når man er så opptatt, tenker man ikke på at de hjemme ikke er like opptatte. Dessuten, siden det er andre siden av kloden, er det vel også en viss tidsforskjell du må ta med i beregningen? Anonymous poster hash: d4b21...e0b
FantasDick Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Ingen har det så travelt på studietur (eller whatever) at man ikke kan sende kjæresten sin en melding etter to uker. Vet ikke helt hva jeg hadde tenkt/gjort, men jeg hadde nok blitt litt såret. 4
lalaB Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Da får du si det til ham. Jeg kan bare snakke for meg selv, og den første måneden i utlandet var helt utrolig hektisk. Det er ny by, nytt land, ny kultur, og mange nye mennesker du skal forholde deg til. Utrolig mye informasjon du skal bearbeide, og det skjer så mye sosialt og gøy den første tiden. Jeg var helt utslått hver natt, og var ikke veldig flink til å oppdatere de som satt hjemme. Når man er så opptatt, tenker man ikke på at de hjemme ikke er like opptatte. Dessuten, siden det er andre siden av kloden, er det vel også en viss tidsforskjell du må ta med i beregningen? Anonymous poster hash: d4b21...e0b Hadde du en kjæreste som satt hjemme, eller var "de hjemme" familie og venner? Det er ganske stor forskjell på det. Og selv med tidsforskjell så bør han kunne gi lyd fra seg. Javell, om klokka er halv tre på natta her, så kan han sende henne en melding på facebook, sånn at hun ser den når hun våkner. Som FantasDick sier så er det ingen som har det så travelt at man ikke kan sende en melding i løpet av to uker. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Jenter er eksperter i å overtenke og analysere. Når det er sagt, så forstår jeg at du undres. Men ikke stress deg selv for mye, det er fint lite du kan gjøre, annet enn å vente. Og fortelle han hva du tenker på....
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Hadde du en kjæreste som satt hjemme, eller var "de hjemme" familie og venner? Det er ganske stor forskjell på det. Og selv med tidsforskjell så bør han kunne gi lyd fra seg. Javell, om klokka er halv tre på natta her, så kan han sende henne en melding på facebook, sånn at hun ser den når hun våkner. Som FantasDick sier så er det ingen som har det så travelt at man ikke kan sende en melding i løpet av to uker. Ja jeg hadde kjæreste hjemme. Og det virker som om du forventer reisebrev, for han har jo faktisk tatt kontakt og sagt ira om at han har det hektisk, skjønner ikke hva mer du vil ha akkurat nå. Anonymous poster hash: d4b21...e0b
Gjest Hansa Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Ja jeg hadde kjæreste hjemme. Og det virker som om du forventer reisebrev, for han har jo faktisk tatt kontakt og sagt ira om at han har det hektisk, skjønner ikke hva mer du vil ha akkurat nå. Anonymous poster hash: d4b21...e0b Fins det noe mellom reisebrev og en sms en kveld, mon tro?
lalaB Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Ja jeg hadde kjæreste hjemme. Og det virker som om du forventer reisebrev, for han har jo faktisk tatt kontakt og sagt ira om at han har det hektisk, skjønner ikke hva mer du vil ha akkurat nå. Anonymous poster hash: d4b21...e0b Det er ikke jeg som er ts.. Men hadde jeg vært det, så hadde reagert med å bli veldig skuffa, frustrert og lei meg.. 1
Gjest trådstarter Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen Jeg skjønner godt at det kan være hektisk i starten, for jeg gjorde så og si det samme i fjor som han gjør nå. Med andre ord har jeg vært gjennom det, og vet at det er mye som skjer, masse nye mennesker og mye nytt å forholde seg til. Men det stoppet ikke meg fra å sende en melding hver kveld før leggetid. Dette gjorde jeg både fordi jeg savnet han veldig i begynnelsen, men også fordi jeg vet hvor mye han satt pris på å høre fra meg om kvelden. Derfor gjør det meg litt såret og oppgitt at han ikke kan tenke litt på kjæresten hans som sitter hjemme i Norge og venter på å høre fra han, men aldri får verken en medling elller telefon. Det sårer veldig...
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #12 Skrevet 16. september 2013 Åh, jeg forstår litt hvordan du har det! Man blir litt maktesløs! Det som skulle være uproblematisk for deg, blir istedenfor en mare. Jeg tror du rett og slett må si det til han. At du savner å høre fra han. Dere har vært sammen ganske lenge før han dro, så jeg tror du må kommunisere tydelig til han, uten å mase. Anonymous poster hash: b0e32...32d
Havbris Skrevet 16. september 2013 #13 Skrevet 16. september 2013 Skjønner deg godt. Selv om han er veldig opptatt så ville det kostet han lite tid å sende en sms. Han burde da skjønne at du blir bekymret når du ikke hører noe fra han. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #14 Skrevet 16. september 2013 Beklager, men jeg har møtt mange som akkurat har flyttet til nytt land og ny by, og mennene har en stor tendens til å glemme dama der hjemme. Fordi de blir revet med av alle de nye jentene som flørter med dem. Jeg hater det og skulle ønske det ikke var sånn. Anonymous poster hash: f5d36...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå