AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg har en veldig enkel epost-adresse, type [email protected]. Det er ikke det mest populære navnet, men tilstrekkelig til at det finnes en god del surrehoder med samme fornavn. Det sier jeg fordi jeg til stadighet mottar feilsendt epost. I løpet av årene har jeg mottatt flybilletter, hotellreservasjoner, teaterbilletter, lånebevis, innmelding i bokklubb, invitasjon diverse dugnader (skole, borettslag, idrettslag, pensjonistlag) - for ikke å snakke om et utall private eposter med informasjon om sykdom, samlivsbrudd, økonomiske bekymringer... Er det sånn at folk er veldig sløve eller TROR de faktisk at mailen kommer fram hvis de bruker sitt eget fornavn@et-eller-annet?Anonymous poster hash: 2eea0...567
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Jeg har 4 mailkontoer, bare en av dem bruker jeg privat, men nå er det så mye spam at jeg har gått over til gmail og jeg sliter som en hest med å huske adressen, enda det er ganske så enkelt. Problemet er at jeg blander disse tre adressene som er ganske så like med hverandre. Men det er jo fort gjort å skrive en bokstav eller tall feil da, men når jeg skal bekrefte e-posten ved en bestilling så sjekker jeg nøye. Anonymous poster hash: e64da...617
Zzyzx Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Jeg har til og med mottatt en del av en lånesøknad med selvangivelse vedlagt. Det var ikke bankens adresse som var feil, men derimot en av de som skulle ha kopi av mailen. Hun det gjelder har begge fornavn til felles med meg og har sannsynligvis registrert en mailadresse som ligner på min, men har da oppgitt min mailadresse alle mulige steder. Jeg begynte å få nyhetsbrev adressert til henne, velkommen som kunde-mail, alle mulige sånne greier. Det ble slutt på det da jeg svarte på mailen med selvangivelsen. Det var min navnesøsters far som hadde sendt selvangivelsen til banken, med kopi til det han trodde var sin datters mailadresse. Jeg ba ham om å orientere henne om at hun i et års tid har oppgitt feil mailadresse til det aller meste, og avsluttet med å informere om at feilaktig mottatte dokumenter selvsagt blir slettet. Minnet ham også på at det ikke er sikkert de er like heldige neste gang den typen dokumenter sendes til vilt fremmede. Etter det har jeg ikke hørt et pip. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Og igjen synes jeg det burde være et sertfikat for å få lov til å bruke pc... Litt ille at folk sender personopplysninger og gudveit til feil e-post adresse. Jeg får bla. informasjon fra paypal i et navn jeg ikke kjenner til en av mine e-poster:P Jeg har sikkert 10 eposter(en privat, en til tull eller folk jeg ikke stoler på så den har falskt navn, en til bloggen, noen til ulike prosjekter osv.). Men til dere som har problemer med å huske dette; lag en notis blokk med alle adressene og passordene, krypter den med et "master password," skjul så mappen og legg den på en plass ingen vil finne på å lete(helst på en ekstern lagringsenhet som ikke er koblet til så lenge du er pålogget nett om du vil være veldig paranoid). Så lager du selvsagt en haug med "decoys" med falske brukernavn og passord rundt om kring som er lettere å finne:) Easy as pie. Anonymous poster hash: 5fb14...5dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå