AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Spiser dere anderledes nå? Jeg er utrolug kresen og en kostholdsdag for meg kan se slik ut: Frokost: sjokokuler med melk Måltid to: tre ostesmørbrød Måltid tre: eple Middag: taco/ kylling og chips (feks) Kvelds: ostesmørbrød Pluss evt. Kaker, godis, brus, juice osv som dukker opp. JA!! JegersultenAnonymous poster hash: 84266...642
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Jeg har spist som vanlig under mine graviditeter. Men jeg har nok noe sunnere kosthold enn deg. F eks: Frokost: 2-3 knekkebrød eller 2 brødskiver Lunjs: samme som frokost Middag: Kylling, fisk, svin. Noe farsemat, men max 2 ganger i uka. Grønnsaker på 2/3 av tallerken Kvelds: Yoghurt og/eller knekkebrød. Frukt eller en gulrot som mellommåltid et par ganger om dagen Drikker vann eller juice til måltidene og et par kopper te i løpet av dagen. Brus kun i helgene Anonymous poster hash: 10b34...07d
Dyregod Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 (endret) Jeg ville byttet ut sjokokulene med f.eks musli og yoghurt eller en annen frokostblanding med melk. Havregrøt laget på melk med cottage cheese, banan og kanel. Eller brød med et godt pålegg du liker (det er lov med sjokoladepålegg iblant ) Ellers vil jeg anbefale å spise litt frukt mellom måltidene og grønnsaker til middag. Prøv i hvert fall å spise noe i løpet av en dag. Så lenge du passer på å få i deg næringsrik mat går det greit med litt kosemat også, men dette bør ikke gå på bekostning av annen sunn mat. Hvis du også får til å spise noe annet enn bare ostesmørbrød er det bra. Også er det viktig at det er fullkorn i brødet. Bare hvitt mel er ikke særlig næringsrikt. Og husk å drikke mye vann Du spurte kanskje ikke akkurat om konkrete kostholdsråd, men slik spiste jeg da jeg var gravid. Jeg tror det er viktig at man tenker over summen av det man spiser i løpet av en uke, så lenge mesteparten er sunt og næringsrikt nok (og variert), så får man kose seg litt også om man vil det. Endret 16. september 2013 av Dyregod
livingdoll Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Greia er at jeg ikke liker noen som helst form for grønnsaker, og melken liker jeg kun med sjokoladesmak...
livingdoll Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Logget inn på nytt uten ab bare -TS
Gjest åffårno Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Greia er at jeg ikke liker noen som helst form for grønnsaker, og melken liker jeg kun med sjokoladesmak... Det kunne ikke falle meg inn å spise slik du gjør, selv om jeg ikke er spesielt ekstrem i kostveien. Det du spiser er direkte søppelmat, og er skadelig både for deg og babyen. Nå har du et ansvar, og slik kostholdet ditt ser ut trenger du en drastisk livsstilsendring. Du trenger ikke pøse på med grønnsaker, det finnes tusen andre ting du kan endre på. Jeg ville kontaktet fastlegen for å få hjelp, ellers arver jo også barnet helt avsindige kostholdsvaner og risikerer endel helseproblemer(fedme, energimangel, dårlig tannhelse, diabetes 2++++++++). Man kan lære seg å like ting bedre om man forsøker trinnvis. Havregryn med banan/rosiner/nøtter eller smoothie er veldig sunt og smaker fortsatt ganske søtt. Eller litt honning over cottage cheese på grovbrød/knekkebrød. 1
Dyregod Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Det er en vanesak og handler mye om hvordan man tilbereder det. Hvis du vet om noen grønnsaker du liker så er det bedre at du spiser bare det enn ingenting. Prøv å spis litt salat og feks paprika, avokado, mais, agurk, tomat til tacoen neste gang. Du trenger ikke ta alt, men prøv. Du vil vel lære det kommende barnet om et sunt kosthold når den tid kommer? Da er det viktig at du selv spiser litt sunt Du holder deg også lenger mett med sunn hjemmelaget mat. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå