Gå til innhold

Jeg blir feit på grunn av ferdigmat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke fordi maten er usunn, det er ikke fordi det er noe galt med den. Men når jeg kjøper en ferdigpizza, pai, lasagne eller hva som helst annet så ender jeg alltid opp med å spise noe som tilsvarer 2-4 porsjoner heller enn 1 vanlig porsjon! Jeg er dritt lei, hvorfor i huleste klarer de ikke å lage ferdigmat tilpasset single?

Anonymous poster hash: 01ded...b51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

...la du nettopp skylda på vekta di hos produsentene, fremfor den som faktisk har VALGT å spise maten (les: deg)?

Wow.

Anonymous poster hash: 7da07...06c

• Liker 15
Skrevet

Det finnes jo masse ferdigsalater og sandwicher i moderat størrelse.

Anonymous poster hash: b2aca...de8
Skrevet

er det ikke bare å la være å spise alt,da? :vetikke:

Skrevet

Det er ikke fordi maten er usunn, det er ikke fordi det er noe galt med den. Men når jeg kjøper en ferdigpizza, pai, lasagne eller hva som helst annet så ender jeg alltid opp med å spise noe som tilsvarer 2-4 porsjoner heller enn 1 vanlig porsjon! Jeg er dritt lei, hvorfor i huleste klarer de ikke å lage ferdigmat tilpasset single?

Anonymous poster hash: 01ded...b51

Ferdigmat, eller halvfabrikata, er usunn. Den inneholder f.eks. mye mer salt og konserveringstoffer enn det du har godt av. Dessuten taper næringskvaliteten i råvarene seg fordi maten er gammel.

Om du vil bli sunn foreslår jeg at du lager maten selv og prioriterer kylling, fisk og mengdevis av grønnsaker. Da kan du nesten spise så mye du vil.

Anonymous poster hash: 7b007...869

• Liker 1
Skrevet

Hva med å lage maten selv?

Skrevet

det er faktisk fult mulig å dele maten i flere porsjoner :) selv om det er pizza, pai, lasagne osv :P

F.eks grandiosa kan man dele i 2 :)

Anonymous poster hash: 624bd...daf
Skrevet

Ferdigmat er usunt. Av fersk hjemmelaga mat så blir en mye mettere på mye mindre, ikke minst får man i seg den næringen man skal ha. Og mye mindre salt.

Anonymous poster hash: 22c07...18c
Skrevet

Ja du blir feit av ferdigmat. Hva trodde du egentlig?

Det er jo bare slutte å spise det hvis du ikke vil bli feit. Problem løst.

Skrevet

Man trenger tydeligvis ikke dra til USA for å høre om folk som legger skylden på produsenter fordi de ikke selv evner til å stoppe med å ete seg feite...

Skrevet (endret)

Du kan jo kjøpe Fjordland o.l. De har også ekstra små porsjoner om man ikke ønsker så mye. Du kan også gå i ferskvaredisken på matbutikken og kjøpe ferdigmiddag. Da kjøper du så mye du ønsker å spise, så slipper du at du spiser mer enn planlagt. Frysepizza kan brekkes i 2-3-4 før du steker den. Eller du kan lage middag selv, og fryse ned i passende porsjoner. Findus-fryseposer kan du ta utav halvparten mens den fortsatt er frossen, så kan du spare resten (i fryseren) til senere.

Endret av Jade
  • Liker 1
Skrevet

Du har rett, det er ikke pga usunnheten av du blir feit av dette. Det er fordi du spiser for mye.

Spis sunn mat istedet, med masse grønnsaker, fett og proteiner. Da blir du mett før overspising blir et problem.

Og som en "liten" bonus, vil du også bevare/forbedre helsen din, dersom du bytter ut junkfood med sunn mat. ;) Det teller kanskje litt det også..

Anonymous poster hash: b6eb6...7b3
  • Liker 1
Skrevet

Frossenpizza bør kun selges i enkle pizzastykker heretter. Alt annet forbys.

Hilsen Jørgen Foss. Leder i landsforeningen for late, feite drog.

• Liker 1
Skrevet

er det ikke bare å la være å spise alt,da? :vetikke:

Nei. Det er ekstremt vanskelig. Sliter mye med det selv.

Anonymous poster hash: 8063c...a0a

• Liker 1
Skrevet

Spiseforstyrrelser kommer i mange utgaver, og det er ikke "bare" å la være å spise alt.

Anonymous poster hash: a5a97...69a

Skrevet

Spiseforstyrrelser kommer i mange utgaver, og det er ikke "bare" å la være å spise alt.

Lag mindre? Kjøp mindre? Det får da faen finnes grenser for ansvarsfraskrivelse

• Liker 2
Skrevet

:sjokkert: :sjokkert: Gå mann!

Skrevet

Kjøp mindre ja, derfor hun ønsker mindre forpakninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...