Gå til innhold

sjalusi p.g.a. facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at kjæresten min blir sint og irritert når jeg er på facebook. Han bruker ikke facebook selv, og kjenner ikke så mye til det. Lar han få se facebook siden min så mye som han vil, slik at han skal forstå at jeg ikke har noe å skjule. Men det hjelper ikke. Skal jeg slette facebooksiden min for husfredens skyld?

Anonymous poster hash: 124bc...20b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Helt enig. Et absolutt nei.

Enten så får han sette seg inn i hva det er eller så får han la være. Uansett hadde jeg krevd at han jobbet med sjalusien sin.

En ting dog. Sitter du på facebook hele tiden så kan jeg skjønne at partneren blir irritert, men et normalt forhold til slike ting skal ikke skape irritasjon hos den andre.

• Liker 5
Skrevet

Helt enig. Et absolutt nei.

Enten så får han sette seg inn i hva det er eller så får han la være. Uansett hadde jeg krevd at han jobbet med sjalusien sin.

En ting dog. Sitter du på facebook hele tiden så kan jeg skjønne at partneren blir irritert, men et normalt forhold til slike ting skal ikke skape irritasjon hos den andre.

sitter mindre på facebook enn tidligere, siden jeg ikke liker sinnet og irritasjonen hans

Skrevet

Facebook kan være rot til mye unødvendig (og nødvendig til tider) krangling. Jeg har egentlig lyst til og slette kontoen min, men da vil jeg at samboeren min også skal gjøre det. Hvis ikke blir det vel mer sjalusi.

Anonymous poster hash: 065a0...ab7

Skrevet

Absolutt ikke! Med mindre han har noen grunn til å ikke stole på deg, er det hos han problemet ligger.

• Liker 1
Skrevet

Merker at kjæresten min blir sint og irritert når jeg er på facebook. Han bruker ikke facebook selv, og kjenner ikke så mye til det. Lar han få se facebook siden min så mye som han vil, slik at han skal forstå at jeg ikke har noe å skjule. Men det hjelper ikke. Skal jeg slette facebooksiden min for husfredens skyld?

Hei du!

Nei du skal sette deg ned å ta en prat med ham og forklare at du lever i 2013 og at facebook er like vanlig som telefon. Hvid sjalusien går på at du bruker all din tid på facebook er det bruk av tid han er sjalu på. Han vil ha mer oppmerksomhet. Er det at du i det hele tatt er der i en verden han ikke kontrollerer har du et betydelig problem. Da har du dessverre fått deg en type som vil kontrollere deg og han har et sjalusi problem. Det problemet vil sannsynligvis bli ditt rimelig snart og det er vanskelig å få det til å fungere.

Vil han ikke akseptere deg og din sosiale omgang, ja da har du vell bare et valg.

• Liker 1
Skrevet

Det folk ikke fatter her er at FB er en forholdsdreper. Ja, FB kverker selv gode velfungerende forhold sakte men sikkert. Har lest at psykologer og advokater oppgir at FB og andre sosiale nettmedier stadig oftere er skyld i at ekteskap havarerer.

FB kan også gjøre deg avhengig. Eksperter mener at dersom du sjekker FB oftere enn én gang i timen kan du være avhengig. Samme mekanismer der som blant narkomane, spillavhengige og alkiser.

Så gratulerer! Dere ødelegger ikke bare deres egne liv, dere ødelegger også forholdet til andre mennesker. Godt gjort!

PS. Men å slette profilen synes jeg er overkill. Det er ikke sånn at han har rett til å kontrollere alt du driver på med. Slik vil du heller ikke ha det.

Skrevet

sitter mindre på facebook enn tidligere, siden jeg ikke liker sinnet og irritasjonen hans

Hør: du skal ikke sitte mindre på facebook for husfredens skyld. Du skal gjøre det fordi du ØNSKER å bruke mindre tid på det.

Og hvor mye tid bruker du faktisk på det? Sjekker du FB daglig?

Skrevet

nei nei nei

Det er han som er problemet

• Liker 1
Skrevet

nei nei nei

Det er han som er problemet

Tull. Hvis det at hun bruker mye tid på FB gir ham problemer, så er problemene også hennes hvis hun altså er interessert i å ha et forhold med ham.

Skrevet

Tull. Hvis det at hun bruker mye tid på FB gir ham problemer, så er problemene også hennes hvis hun altså er interessert i å ha et forhold med ham.

Da bør han få seg en hobby

• Liker 1
Skrevet

Nei synes ikke du skal slette fb kontoen din, men når det er sagt så trenger du vel ikke å sitte på fb når du er sammen med han? Det synes jeg er frekt og en uting! Jeg er selv på fb, men ikke særlig aktiv. Har en samboer som er der inne og kikker hele tiden når vi sitter i sofakroken om kvelden eller er ute på noe. Må oppdatere hva han gjør hvis vi er på fotballkamp, ute og spiser etc. Synes det er ganske slitsomt og blir litt irritert på det jeg også! Greit at vi lever i en fb tid, men mulig å ha sosiale antenner og vanlig høflighet for det. Og er andre til stede så lar man fb og mobilen ligge;-)

Skrevet

Bytt ut FB med WoW og pipa her ville fått en helt annen lyd.

Sier ikke at du skal slette kontoen din, men ton det ned til en titt gang om dagen?

Kjenner flere som er på FB hele dagen, og skal liksom være supersosial, men de bor jo på FB selv når de er sammen med andre. Så de går liksom glipp av det ekte livet for å kunne imponere folk på nett. Blir for dumt.

Anonymous poster hash: 69b7f...faf
  • Liker 3
Skrevet

Hør: du skal ikke sitte mindre på facebook for husfredens skyld. Du skal gjøre det fordi du ØNSKER å bruke mindre tid på det.

Og hvor mye tid bruker du faktisk på det? Sjekker du FB daglig?

må vel innrømme at jeg sjekker facebook daglig, innom for å se og event. likes eller kommentarer. Holder generelt en lav profil på sosiale medier. Men liker vel ikke at han styrer meg med sitt sinne og irritason. Er det en form for disiplinering?

Skrevet

Facebook ødelegger mange forhold. Derfor burde du ta litt hensyn til partneren din når han blir sjalu for dette med mindre du vil ødelegge forholdet.

Anonymous poster hash: 98677...7ba
Skrevet

Nei så klart du ikke skal slette kontoen din mot din egen vilje bare fordi han vil det. Makan til tullfjas. Hva bruker han fritiden sin på da?

Skrevet

Facebook ødelegger mange forhold. Derfor burde du ta litt hensyn til partneren din når han blir sjalu for dette med mindre du vil ødelegge forholdet.

Anonymous poster hash: 98677...7ba

Jeg er ganske sikker på at Facebook aldri har ødelagt noe forhold.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at Facebook aldri har ødelagt noe forhold.

Ikke aleine iallefall. Men at det har bidratt til å hjelpe folk til å ta det siste skrittet er jeg ikke i tvil om. Men da er det igrunn bare et spørsmål om tid, ikke om fb direkte.

Skrevet

Ja. Jeg ville ha slettet fb kontoen. Vel og merke dersom forholdet ditt betyr mer enn fb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...