Gå til innhold

begynne med brødskive til baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 7 mnd nå, og jeg har lest flere steder at det er i denn alderen man skal begynne å gi de små brødskivebiter uten skorpe, fruktbiter etc.

Det jeg lurer på er hvordan dere andre gikk fram når dere startet med dette, og hvor gammel babyen var.

Er jo selvfølgelig livredd for at han skal sette noe i halsen, men samtidig må han jo begynne en gang...

Anonymous poster hash: a1039...01d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bare ga babyen en kvart skive og lot den styre på selv. Det tok en stund før det ble spising av det, og i starten var det skorpa som var desidert mest populær, men det gikk seg greit til :-)

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Ingen grunn til å ikke gi skorpe hvertfall.

Vi ga skalk og slikt, som de fikk gnage på i starten.

Skrevet

Skorpe er ingen fare. Det kan de lære seg å spise først som sist, etter min mening i alle fall :)

Vi ga ristet brød eller skalk i begynnelsen, bare for å gi smaken på det. De er ganske flinke disse små og her har han enda ikke satt noe skikkelig fast i halsen og er 16 mnd. *bank i bordet*

Bare husk å la babyen sitte ordentlig opp og ikke ligge i en vippestol når den skal spise.

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøvde litt forskjellig. Samme som de over her har skrevet å la babyen spise selv. Men også at jeg mata han med små biter. I begynnelsen dyppa jeg de i mme sånn at det skulle være lettere å tygge for han. Vær obs på at de små brekker seg mye fortere enn voksne fordi brekningsrefleksen sitter lengre fremme på tungen visstnok. Min er snart 10 mnd og hender han brekker seg om han blir for ivrig. Men han ordner alltid opp i det selv og har aldri satt noe i halsen :)

Om han mot all formodning skulle sette i halsen så ordnes det fort opp med f.eks dunk i ryggen :) Pass på at du selv ikke sitter der og ser livredd ut eller lett skremmer poden om han ser ut til å streve litt. Smil og ros han så går det så bra skal du se :D

Skrevet

Vi begynte med brødbiter når hun var 7måneder, og det gikk kjempebra! Men vi begynte fort å dele brødskive i fire og la ho styre selv, hun spiser mye bedre da :jepp: Har ikke opplevd at hun setter ordentlig i halsen, bare får en liten brekning, så går det bra :-)

Det går nok bra, skal du se :jepp:

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Jeg deler opp brødskiva i små biter og bløtlegger den i mme, det går bedre og bredre dag for dag. ;)

Min har ingen tenner ennå, da.

Skrevet

Skorpe er ingen fare. Det kan de lære seg å spise først som sist, etter min mening i alle fall :)

Vi ga ristet brød eller skalk i begynnelsen, bare for å gi smaken på det. De er ganske flinke disse små og her har han enda ikke satt noe skikkelig fast i halsen og er 16 mnd. *bank i bordet*

Bare husk å la babyen sitte ordentlig opp og ikke ligge i en vippestol når den skal spise.

Skjærer du dem opp i små biter? :)

Anonymous poster hash: dc0e3...a01

Skrevet

Skjærer du dem opp i små biter? :)

Anonymous poster hash: dc0e3...a01

Nei, det har jeg aldri gjort. Han har fått enten hele skiva i hånda ellers har jeg delt den opp i 2 eller 4 deler og latt han styre selv :)

Skrevet

Begynte med brød i sånn 7-8 mnd alderen. Gav små biter da hun har hatt en tendens til å sette i halsen og vi har hatt et par skremmende episoder. Har gitt større og større biter etter hvert som hun har blitt større og mer fortrolig med å tygge maten. Nå får hun ganske store biter. Har også gitt skalk og latt henne styre på selv nå i det siste.

Her er smør, kaviar, skinkeost, baconost, prim, leverpostei og makrell i tomat store favoritter. Syltetøy og fruktmos på skiva er æææsj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...