Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvilke vikarbyrå har du god erfaring og dårlig erfaring med?

Spørsmålet er primært rettet til arbeidstakere med høyere utdannelse, men jeg hører gjerne fra dere andre også :)

Anonymous poster hash: 50c6e...a8d
Skrevet

god erfaring med Personalhuset( mindre, mer spesialisert og bedre oppfølging)

dårlig erfaring med Manpower, Proffice og Adecco(altfor svære, ble aldri kjent med meg og min kvalifikasjoner eller ønsker)

Anonymous poster hash: 6fe00...f67
Skrevet

flere?

Skrevet

Student Consulting og TopTemp kan jeg gå god for. Hyggelige konsulenter som er dyktige på oppfølging og tilbakemeldinger på jobber man har søkt på via dem. Tar også kontakt med deg dersom det dukker opp aktuelle stillinger som kan passe senere.

Ellers har jeg hatt dårlige erfaringer med Temp Team, Manpower, Human Hit og ISS Personalhuset. Fryktelig kjedelig å gå å vente på tilbakemelding på en jobb man har søkt og vært på intervju på for så å aldri høre noe mer. Til tross for å ha purret på tilbakemelding.... Da synes jeg ikke slike forglemmelser er akseptable, spesielt ikke når man søker høyere typer stillinger. Manpower blir som en over her nevner for store i sitt slag til at den personlige kontakten uteblir.

Kan jeg spørre hvilken bransje du er på jobbjakt innenfor? Lykke til :)

Anonymous poster hash: abb41...e1c
Skrevet

Jeg har høyere utdannelse men fikk bare vakter i barnehager, kjøkken og servering igjennom Manpower. Selvsagt bedre enn å gå arbeidledig men timeslønna var 125kr uansett oppdrag. De ga blaffen i min ansinitet og utdannelse noe de hevdet at de tok hensyn til før jeg signerte kontrakten. Jeg er en sparsom person men gikk i minus hver mnd selv om jeg jobbet 100% for Manpower, så måtte låne kr av mine foreldre til resten av regningene og mat, hadde ikke kr til å være sosial eller kjøpe annet enn det nødvendige.

Bestevenninna mi døde plutselig og jeg måtte reise til begravelsen, jeg sa i fra til min kontaktperson i Manpower om at jeg ikke ville bli oppringt den dagen begravelsen var, men hun ringte meg masse ganger til jeg ringte opp. Jeg var ikke blid da. Ja jeg hadde ikke lyd på men forventet respekten siden jeg hadde sagt i fra. Det var ikke gøynå se 5 ubesvarte anrop etter begravelsen og at hun fortsatte å ringe.

Ellers måtte jeg ringe de ved hver eneste utbetaling fordi de alltid gjorde feil og glemte å betale meg ca halvparten. Det var alltid en feil hos dem, ikke mine meldekort.

Jeg ringte så rundt på egenhånd og fikk vakter til normal lønn 160kr og mer igjennom meg selv. Sa opp Manpower og slapp å være "fattig" lenger.

Aldri noen sinne vikarbyrå på meg uansett hvor dyktige de skal være!

Anonymous poster hash: a37b5...ba5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har høyere utdannelse men fikk bare vakter i barnehager, kjøkken og servering igjennom Manpower. Selvsagt bedre enn å gå arbeidledig men timeslønna var 125kr uansett oppdrag. De ga blaffen i min ansinitet og utdannelse noe de hevdet at de tok hensyn til før jeg signerte kontrakten. Jeg er en sparsom person men gikk i minus hver mnd selv om jeg jobbet 100% for Manpower, så måtte låne kr av mine foreldre til resten av regningene og mat, hadde ikke kr til å være sosial eller kjøpe annet enn det nødvendige.

Bestevenninna mi døde plutselig og jeg måtte reise til begravelsen, jeg sa i fra til min kontaktperson i Manpower om at jeg ikke ville bli oppringt den dagen begravelsen var, men hun ringte meg masse ganger til jeg ringte opp. Jeg var ikke blid da. Ja jeg hadde ikke lyd på men forventet respekten siden jeg hadde sagt i fra. Det var ikke gøynå se 5 ubesvarte anrop etter begravelsen og at hun fortsatte å ringe.

Ellers måtte jeg ringe de ved hver eneste utbetaling fordi de alltid gjorde feil og glemte å betale meg ca halvparten. Det var alltid en feil hos dem, ikke mine meldekort.

Jeg ringte så rundt på egenhånd og fikk vakter til normal lønn 160kr og mer igjennom meg selv. Sa opp Manpower og slapp å være "fattig" lenger.

:hakeslepp: Er det mulig... Det er vel virkelig hva man kan kalle mangel på respekt ja! Er dessverre slik at de fleste i rekrutterings-og bemanningsbransjen bryr seg mest om sin egen provisjon og styres deretter. Og dermed tar lett på de viktige detaljene som å skape gode relasjoner til personene som søker eller er i arbeid via dem. Noe som igjen resulterer i dårlig omdømme blant flere av disse byråene. Som vi jo ikke trenger å lete lenger enn denne tråden for å se....

Anonymous poster hash: abb41...e1c

Skrevet

Huff da. Jeg skal på møte med Manpower til uke. Jeg går på jobbkurs og ho kurslederen sa at Manpower var SÅÅ dyktige og flinke. Hmmmm

Anonymous poster hash: 518d1...7c5
Skrevet

Jeg kan virkelig signere på denne når det gjelder vikarbyrå det er typisk slik de behandler folk. Manpower er en ting, de er de beste av de jeg har forsøkt..

Proffice er helt jævlige dårlige lønninger, de som er ansatt som konsulenter er også tydeligvis ikke fornøyde og passer på å la det gå utover deg!!!

I adecco fikk jeg bare 1 dags oppdrag selv om jeg understreket at jeg ikke skulle ha det.

Kelly tror jeg hadde ansatt "stemora i askepott", det satt iallefall en gammel dame med vorte på nesen og tordnet om at alle vikarer var udugelige.

TopTemp ga meg bare sentralbord selv om jeg sa at det skulle jeg IKKE ha..

Norsk personal var jeg faktisk veldig fornøyd med.. kom inn i en fantastisk bedrift etter kort tid. MEN de er borte, tror de fusjonerte med adecco.

Lykke til, hvis du heller kan gå på bedriften og si du tar ekstra timer istedenfor å bruke vikarbyrå, så gjør det! Da får du bedre betalt også..

Anonymous poster hash: abde2...d8f

Skrevet

Når jeg var arbeidsledig, var jeg på intervju hos Adecco, Bjørgfjell, Top Temp og Xtra Personell. Kun Bjørgfjell og Xtra Personell som ringte meg nesten hver dag og fortalte om oppdrag som passet for meg. Adecco var de første jeg kontakt og fikk jeg oppdrag i kun 1 dag også hørte jeg ikke noe mer. Manpower sendte jeg mail til men hørte jeg noe? Nei! Xtra Personell ga meg et ukesoppdrah dagen etter at jeg hadde vært på intervju. Top Temp hørte jeg aldri noe fra etter intervjuet.

Det er mine erfaringer..

Skrevet

Jeg har mastergrad og god erfaring med manpower. Fikk relevante oppdrag over lengre tid, og fikk bedre betalt enn de som jobbet på arbeidsplassen. Forhandlet min egen lønn da. Så fornøyd med å jobbe for dem at jeg endte opp med å være vikar hos dem i over 3 år. Fikk bygget meg opp mye erfaring, som gjør at jeg fikk den jobben jeg har i dag.

Har også erfaring med Adecco. Der var hverken jeg eller innleier fornøyde. Mye rot, og Adecco dukket opp på arbeidsplassen for å se om jeg jobbet og ringte sjefen for å høre om jeg hadde møtt. Det firmaet avsluttet avtalen med Adecco etter den opplevelsene. Jeg tok aldri mer oppdrag for dem.

Anonymous poster hash: dc9ff...dff
Skrevet

Har gode erfaringermed TopTemp og Manpower. Opplevde dem som hyggelige og behjelpelige.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Alle kan ha uflaks. Selv om en person opplevde at de som jobbet for jobzone i Kr.sand f.eks var veldig uproffe og vanskelige, så betyr ikke det at de som jobber for jobzone i oslo er like uproffe og vanskelige.

En venninne av meg hadde store problemer med TopTemp mens broren min har bare gode ting å si om dem. Broren min bor i Bergen, så de var på 2 forskjellige plasser.

Anonymous poster hash: 518d1...7c5
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Manpower og Studentconulting i Oslo. Jeg fikk en bitteliten jobb via manpower. For liten til å leve av, men bedre enn ingenting. De lot meg faktisk ha 1 ukes oppsigelsestid slik at jeg kunne søke jobber fritt og begynne når nye jobben trengte det. Fordi det var en såpass liten jobb så satte de opp timelønnen min fra 130 til 160 kr i timen, slik at jeg hadde råd til litt mer enn bare husleia.

StudentConsulting er jeg superfornøyd med. Herlighet for noen hyggelig folk. De er også veldig gode på oppølging, de ba meg også inn på intervjuer på jobber jeg ikke hadde søkt bare fordi de trodde det ville passe meg. Det var sånn jeg til slutt fikk fast heltidsjobb. Jeg fikk inntrykk av at de virkelig ville hjelpe meg ut i jobb. Jeg var ansatt via byrået den første perioden, men ble ganske raskt ansatt i firmaet. I den perioden jeg var ansatt via studentc fikk jeg lik lønn og like rettigheter som de andre i firmaet jeg var leid ut til. Konsulenten fra studentconsulting kom også innom arbeidsplassen en gang i uka for å sjekke om jeg trivde osv eller om de eventuelt skulle lete etter noe annet for meg. Fikk også mail fra konsulenten etter at jeg fikk fast ansettelse hvor hun lurte på om jeg hadde det bra og om jeg var fornøyd :)

Jeg har hørt mange er fornøyd med Proffice, men der følte jeg meg lite verdsatt. Hørte aldri noe etter første intervju selv om de lovte å kontakte meg innen en uke. Fikk aldri ordentlige tilbakemeldinger på noe som helst og det var masse surr med papirer jeg hadde levert inn osv.

Hos adecco fikk jeg raskt tilbud om jobb. Til luselønn. Konsulenten min var også frekk mot meg da jeg takket nei fordi jeg valgte å takke ja til et bedre tilbud(både lønnsmessig og fordi den andre jobben var utdanningsrelevant). Hun begynte å snakke om hvor hardt hun hadde jobbet for å selge meg inn hos arbeidsgiverne og at jeg burde vise litt mer takknemlighet. Og tro meg, jeg er en veldig takknemlig og ydmyk person.

Anonymous poster hash: 2240a...001
Skrevet

Har vært på intervju i to vikarbyrå og foreløpig har ingen av dem klart å få meg ut i arbeidslivet. Selv om de nesten lovte det.

Skrevet

Har vært på intervju i to vikarbyrå og foreløpig har ingen av dem klart å få meg ut i arbeidslivet. Selv om de nesten lovte det.

Hva er du utdannet innenfor, da? Av og til er det ikke bare-bare om man har en verdiløs utdanning ..

Anonymous poster hash: 3726e...662

Skrevet

Egentlig ikke med noen av dem...

Tror gubben har vært på intervju hos 18 forskjellige vikarbyråer, og bare 2 av dem har skaffet han jobb... i 6 mnd, så var det slutt, ingen oppfølging etterpå. eller tilbud om hjelpe han og finne noe nytt....

De beste er vel Defind og vikarpartner.

Men hold deg for guds skyld laaangt unna ISS personalhuset, der er det bare rot, umulig å få tak i noen, tull med lønna ganske ofte, og utrolig dårlig lønn!

Anonymous poster hash: d0057...d9b
Skrevet

Har veldig god erfaring med Amesto. :)

Anonymous poster hash: aac60...62d
Skrevet

Hva er du utdannet innenfor, da? Av og til er det ikke bare-bare om man har en verdiløs utdanning ..

Anonymous poster hash: 3726e...662

Hva mener du er verdiløse utdannelser da?

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg har hatt flere oppdrag for dette firmaet over en lengre periode før jeg sluttet.

Etter at jeg hadde jobbet i nesten et år hos en oppdragsgiver ble jeg kontaktet av Studentconsulting som påsto at jeg hadde en ugyldig arbeidskontrakt. Derfor måtte si meg opp for så å skrive under en ny kontrakt. Det gjorde jeg og fortsatte videre og uavbrutt hos oppdragsgiver. Noen uker senere fikk jeg beskjed fra forsikringsselskapet mitt om at pensjonspengene mine var tilbakebetalt til Studentconsulting siden jeg hadde jobbet i firmaet i mindre enn ett år. Studentconsulting brukte et falskt argument for å få tilbakebetalt pensjonsinnbetalingene sine og dette var en systematisk fremgangsmåte som også ble brukt på mine arbeidskollegaer. Jeg fikk pengene tilbake etter at jeg truet med å bruke media, men denne hendelsen viser hvor råttent Studentconsulting går frem for å tjene penger.

Studentconsulting forsøkte også å ikke betale meg lønn for en bevegelig helligdag. Ikke alle ansatte setter seg inn i hvilke rettigheter de har og dette kan bli kynisk utnyttet av arbeidsgiver.

Det er vanskelig å nå frem til kontaktperson hos Studentconsulting via mail/telefon.  Konsulentene der har et stort arbeidspress.

I forbindelse med en av jobbene jeg var aktuell for ga de meg en feilaktig stillingsbeskrivelse.

Jeg måtte purre flere ganger for å få sluttattest.

Som ansatt i Studentconsulting opplevde jeg å bli veldig overfladisk og dårlig behandlet.

Skrevet

Kontakt media, arbeidstilsynet ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...