Gjest Gunvor Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg har i flere år søkt om å få rettet opp grove feil i alderspensjonen min fordi NAV har gjort en feil. Etter 3 år og 9 måneders forsøk på kommunikasjon og 616 A4-ark er saken ikke kommet lenger enn til at "NAV beklager og skal legge inn en purring på klagebehandlingen". De har altså brutt alle lovfestede klagefrister men det bryr de seg døyten om. At de putter saken min i en skuff og driter fullt i eldre nordmenn skyldes ganske enkelt at de velger å ta seg av de 160 000 innvandrerne som i fjor kom til Norge (Jevnfør Sadistisk Sentralbyrå). For hvis disse ikke får kjapp orden på sakene sine så kommer det trusler de ikke liker. Dette helvetes systemet har vi fått tredd nedover ørene våre av et politikerkorps som vil gjøre hele verden til sin lekegrind. La meg bare til sist nevne at etter førti års arbeid som kvinne og som mor så har jeg nå fått en "gullkantet alderspensjon" på 140 712 kroner pr. år. 11726 kroner i måneden. Etter husleie og faste utgifter har jeg ikke mere tilbake enn en sigøyner under Sinsenkrysset som kom i går. Måtte dette jævlige landet gå til grunne så fort som fy.
LionQueen Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Jeg har i flere år søkt om å få rettet opp grove feil i alderspensjonen min fordi NAV har gjort en feil. Etter 3 år og 9 måneders forsøk på kommunikasjon og 616 A4-ark er saken ikke kommet lenger enn til at "NAV beklager og skal legge inn en purring på klagebehandlingen". De har altså brutt alle lovfestede klagefrister men det bryr de seg døyten om. At de putter saken min i en skuff og driter fullt i eldre nordmenn skyldes ganske enkelt at de velger å ta seg av de 160 000 innvandrerne som i fjor kom til Norge (Jevnfør Sadistisk Sentralbyrå). For hvis disse ikke får kjapp orden på sakene sine så kommer det trusler de ikke liker. Dette helvetes systemet har vi fått tredd nedover ørene våre av et politikerkorps som vil gjøre hele verden til sin lekegrind. La meg bare til sist nevne at etter førti års arbeid som kvinne og som mor så har jeg nå fått en "gullkantet alderspensjon" på 140 712 kroner pr. år. 11726 kroner i måneden. Etter husleie og faste utgifter har jeg ikke mere tilbake enn en sigøyner under Sinsenkrysset som kom i går. Måtte dette jævlige landet gå til grunne så fort som fy. Ta kontakt med en advokat og få h*n til å skrive et brev til dem. Jeg kjenner noen som gjennomgikk noe lignende til din situasjon og et brev fra en advokat fikk farten på ting. Med det sagt, om du klager på alderspensjonen din hjelper det ikke å skylde på NAV systemet eller innvandrerne. Grunnen til at du har så lite er sikkert fordi du ikke har tjent opp så mye i løpet av dine 40 år som arbeidende. Du kan heller ikke gre alle over samme kam og si at innvandrere opplever raskere behandlingstid - det vet du ingen ting om. NAV er kjent for å være byråkratiske og langsom når det gjelder deres saksbehandlingstid. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Men hun har rett i at innvandrere får ganske mye av NAV. Ganske store beløp, noen får bila av NAV. Det er selvsgat ikke deres "feil". Men det hele dreier seg om prioriteringer. Anonymous poster hash: 53c6c...285 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Med en så liten årsinntekt kan du forhøre deg om du har krav på fri rettshjelp. Ta kontakt med advokat, det kan virkelig lønne seg, de kan skrive et språk NAV forstår seg på bedre enn mange av oss andre, OG få opp farten på prosessen Stor klem til deg Gunvor, håper virkelig det ordner seg. Anonymous poster hash: 45ac9...559 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Hjelper ikke å beklage seg på Kvinneguiden, dessverre. Du bør ta og kontakte Sivilombudsmannen, så kan de kikke på om det har skjedd noe feil her. Lenke: https://www.sivilombudsmannen.no/?lang=no_NO Anonymous poster hash: e8a4d...a13 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Hvordan har du klart å få mindre enn minstepensjon når du har 40 års opptjeningstid? 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Hvordan har du klart å få mindre enn minstepensjon når du har 40 års opptjeningstid? Jeg tipper det har med dette utsagnet å gjøre :" La meg bare til sist nevne at etter førti års arbeid som kvinne og som mor "... Jeg tolker det som at HI har vært hjemmeværende og om hun ikke har jobbet utenfor hjemmet men bare har vært hjemmeværende så opptjener hun seg jo heller ikke stort i pensjon.... Anonymous poster hash: 76cf4...0a9 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Jeg tipper det har med dette utsagnet å gjøre :" La meg bare til sist nevne at etter førti års arbeid som kvinne og som mor "... Jeg tolker det som at HI har vært hjemmeværende og om hun ikke har jobbet utenfor hjemmet men bare har vært hjemmeværende så opptjener hun seg jo heller ikke stort i pensjon.... Anonymous poster hash: 76cf4...0a9 Men minstepensjon er 2 x G som er 85.245,-. Det er dette jeg ikke skjønner. Man blir muligens avkortet dersom man har en mann med inntekt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 TS har bittelitt over minstepensjon som gift (gifte pensjonister får avkorting av pensjonssummen). Så det vil si at hun har noe opptjening av pensjonspoeng i tillegg, men det er ikke særlig mye. Tør jeg tippe på stort sett hjemmeværende med bare bittelitt deltidsjobb innimellom? https://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/104155.cms Anonymous poster hash: f3df4...487 1
Gjest abcdefgh Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Når du ikke har klart å få deg en bedre betalt jobb , spart og lagt deg opp en bedre pensjon når du har arbeidet deg gjennom Norges absolutte gullalder har du bare deg selv å takke. Ellers lykke til med problemene ved din alderspensjon. Når du klager på innvandringstallene for 2012 , er du stolt over din egen innsats gjennom et langt liv for å etterlate landet i best mulig stand til oss ? Hva har du gjort? Utenom å klage altså. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Det er folk som deg som gjør at jeg har sympati med NAV-saksbehandlerne og ikke de som bruker dagene på å syte. Nytter ikke å klage på pensjonen når du ikke har betalt inn mer i form av arbeid. Hadde du jobbet mer hadde du hatt mer i pensjon. Enkelt og greit. Nå betaler du for å ha dasset rundt som hjemmeværende. Og å trekke inn innvandrere er direkte irrelevant i din sak. Forøvrig så leser du statistikk som Fanden leser bibelen. Du er vel klar over at de aller, aller fleste av disse 160 000 er svensker, deretter arbeidsinnvandrere fra andre EØS-land. De henger ikke mye på NAV. Deretter er det familieinnvandring - en lang rekke av disse er ektefeller til nordmenn. Disse skal bli forsørget av de som er i Norge, så de har ikke mange saker hos NAV de heller. Tror ikke jeg tipper feil om jeg antar at du enten var sofavelger, eller stemte FrP. Ellers så er det jo ikke rart det blir lang saksbehandlingstid hos NAV når de har klienter som deg, som sender inn tonnevis med papirer, med mest sannsynlig likelydene eller irrelevant informasjon på, som de forventer å få skriftlig tilbakemelding på hver uke. Og til info - nei, jeg jobber ikke hos NAV. Anonymous poster hash: 1c1f2...b31 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå