Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 http://www.osloby.no/nyheter/Osloforeldre-far-mest-mobilkjeft-7311337.html Folk sitter med nesa i mobilen hele tida, også når barna eller ektefellen er der. De driter tydeligvis i barna og kona/mannen. Kvinner er omtrent like ille som menn, visstnok. Folk har jo ikke selvkontroll. Tragisk.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Tror ikke det der gjelder bare Oslo, kanskje de er verst der, men de er faen meg ille over alt i landet ellers også. Opplever veldig ofte at når jeg er ute med vennegjengen så blir de plutselig opptatt med telefonene sine, og før man vet ordet av det så sitter de der, og du lurer på hvorfor du er den eneste som prøver å kommunisere. Slik har jeg sett de med barna sine også, latterlig. Anonymous poster hash: 63642...b14
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Tror ikke det der gjelder bare Oslo, kanskje de er verst der, men de er faen meg ille over alt i landet ellers også. Opplever veldig ofte at når jeg er ute med vennegjengen så blir de plutselig opptatt med telefonene sine, og før man vet ordet av det så sitter de der, og du lurer på hvorfor du er den eneste som prøver å kommunisere. Slik har jeg sett de med barna sine også, latterlig. Anonymous poster hash: 63642...b14 Ja, jeg opplever det samme som deg. Lurer på om de hadde merket det om jeg hadde reist meg og gått? Jeg vet ikke om denne mobilbruken skyldes manglende folkeskikk, mangel på selvkontroll eller at de rett og slett driter i andre mennesker, selv de som liksom skal stå dem nær, som barna og partneren. Spesielt ille at det går ut over barna, synes jeg. Patetisk å se voksne mennesker styre på med disse nettbrettene og mobilene. Som om de er tiåringer med nintendo.
Gjest Elseby13 Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Ingen sånne trender varer evig. En dag vil folk bli drittlei av å glo på smarttelefonene sine og vende tilbake til den virkelige verden. Håper jeg.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Ingen sånne trender varer evig. En dag vil folk bli drittlei av å glo på smarttelefonene sine og vende tilbake til den virkelige verden. Håper jeg. Det håper jeg også. Men hvorfor må folk gå lei av mobilbruken før de innser at det de gjør er galt og går ut over andre mennesker? Det er umodent og egoistisk. Hadde det ikke vært bedre om de hadde slått av telefonen når de er med andre fordi de tar hensyn, ikke fordi de er lei av å stirre i skjermen?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Personlig skjønner jeg ikke hvordan folk kan oppføre seg sånn. Har en venninne, og selv når vi er på tomannshånd kan hun plutselig ta opp telefonen og bli opptatt med den. For meg er det forskjell på å se på telefonen om man har fått en sms, tapt anrop eller noe, og det å bli sittende og bla i den bare for å bla. Ikke greit. Anonymous poster hash: 63642...b14 1
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Personlig skjønner jeg ikke hvordan folk kan oppføre seg sånn. Har en venninne, og selv når vi er på tomannshånd kan hun plutselig ta opp telefonen og bli opptatt med den. For meg er det forskjell på å se på telefonen om man har fått en sms, tapt anrop eller noe, og det å bli sittende og bla i den bare for å bla. Ikke greit. Anonymous poster hash: 63642...b14 Det er en forskjell, ja. Men bare det å sjekke den mens du er der er ille nok. Hvorfor MÅ hun være tilgjengelig hele tida? Klart, hvis hun venter på en telefon eller melding er det noe annet, men jeg har problemer med at folk hele tiden må sjekke status på FB, epost osv. uten at det er noen spesiell grunn til det. Avhengighet kalles det, og det er jævla usexy. Enda verre om folk klarer å begrense seg, men gidder bare ikke. Men det skjer jo ikke noe med mindre de blir gjort oppmerksom på det. Så da er det bare å si ifra, og hvis fremdeles ingenting skjer selv etter gjentatte oppfordringer om å la mobilen bli i veska så er det bare å gå. For det hun venninna di sier sånn ubevisst er jo at mobilen hennes er viktigere enn deg.
Gjest tsejG Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Ingen sånne trender varer evig. En dag vil folk bli drittlei av å glo på smarttelefonene sine og vende tilbake til den virkelige verden. Håper jeg. Njaa, vet nå ikke jeg. Mobil og nett har nå eksistert i godt over 20 år for folk flest, og ingenting tyder da hittil på at "dilla" går mot noen reduksjon, heller tvert imot. Og den dagen nåtidens unge foreldre evt. går lei, har de allerede "lært opp" ungene sine i denne dårlige egenskapen, og ballen ruller videre... En annen ting er hysteriet i å hele tida må ha det nyeste og råeste innen mobil/nettbrett/PC, folk er jo som uttørsta villfarne ørkenvandrere når de får ferten av at Apple snart skal komme med en ny iPhone osv... Tipper vi opplever både iPhone 20 og 100 uten at noen form for endret bruksmønster er å spore, dessverre!
Rægs Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Personlig skjønner jeg ikke hvordan folk kan oppføre seg sånn. Har en venninne, og selv når vi er på tomannshånd kan hun plutselig ta opp telefonen og bli opptatt med den. For meg er det forskjell på å se på telefonen om man har fått en sms, tapt anrop eller noe, og det å bli sittende og bla i den bare for å bla. Ikke greit. Anonymous poster hash: 63642...b14 Kunne ikke vært mer enig!
Havbris Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Trist at vanlig folkeskikk må vike plass til fordel for redselen for å gå glipp av noe.
Kassiopeia Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Synes det er trist at så mange er avhengige av mobilen, og er det noe jeg hører fra de aller fleste av dem så er det at de nesten aldri bruker telefon. Merkelig at de da tar den opp hvert andre minutt når de er blant andre mennesker. Innser de det ikke selv? Synes spesielt det er ekkelt når jeg er på tomannshånd med noen som hele tiden må trykke på mobilen, og jeg nesten må kjempe meg til øyekontakt hver gang jeg prøver å fortelle noe. Ikke måte på hvor oversett man føler seg. Den ene "svigerinnen" min er av den verste sorten, og det triste er jo at hun egentlig er en fantastisk snill og morsom person, men jeg gruer meg hver gang vi møtes.
Bolla* Skrevet 16. september 2013 #12 Skrevet 16. september 2013 Sambo er en sånn en. Det har tæret ganske mye på forholdet, for å si det sånn. Respektløs oppførsel.
makkapakka Skrevet 16. september 2013 #13 Skrevet 16. september 2013 helt tragisk og høre og jeg syns det er grusomt å se på, er vitne til flere mødre som har mobilen klistret til øret når de er på aktiviteter med barna, og i det store og det hele.. jeg får mest kjeft for at jeg aldri tar mobilen, men det gjør jeg heller ikke.. den er veldig nedprioritert..
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 16. september 2013 #14 Skrevet 16. september 2013 Folk er blitt så avheninge av mobiler og slikt at det er tragisk Har fått mange merkelige blikk når jeg sier at jeg så og si aldri tar med meg mobilen når jeg går hjemmefra
Anoia Skrevet 16. september 2013 #15 Skrevet 16. september 2013 (endret) Louis C.K. Outlines Why Our Kids Might Not Feel Special On Their Special Days: https://www.upworthy.com/louis-ck-outlines-why-our-kids-might-not-feel-special-on-their-special-days-2 Endret 16. september 2013 av Anoia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå