Gå til innhold

Hvordan få voksen hund husrein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp

Vi har tatt over en fem år gammel hundefrøken, som er utrolig snill og godlynt. Elsker kos, og går godt overens med både barn katter og voksne. Koser oss veldig med henne.

Men:

Hun er ikke helt husrein. I går kveld var hun ute en tur, så sov hun i kurven sin, reiste seg derfra og gikk og tissa på teppet i gangen.(ca 23.30) I natt sov hun i loftsgangen (ikke i bur) og da vi stod opp halv sju hadde hun tissa på teppet der også, og i tillegg bæsja. Døren til soverommet vårt har vært oppe og jeg sover lett. Hun har ikke laget en lyd for å si fra at hun må ut i natt.

Det er bare fjorten dager siden vi fikk henne, så uhellene så langt har jeg putta på kontoen for nervøsitet og det å finne seg til rette. Men da har det vært tissing. Ikke bæsjing.

Noen som er mer hundeerfarne og har gode råd? Hun får masse turer, og vi følger med så hun ikke må være inne altfor lenge i gangen. Hun har det flott hos oss på alle vis.

Jeg har fått råd om å ha henne i bur om natten og mens vi er på jobb, men jeg vil helst unngå det.

Om vi ikke får henne husrein kan vi ikke ha henne, men jeg vil helst unngå at det går så langt.

Gode råd mottas med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå tilbake til start. Dvs. behandle hunden som en 8 uker gammel valp; se etter tegnene og få henne ut så snart du ser hun må på do. Rose masse for å gjøre fra seg ute. Evt. også ta en tur til veterinær for å utelukke at noe er galt.

Det kan ta alt fra 2 dager til lang tid før hun blir husrein. Å ha henne i bur om natten eller når hun er alene vil ikke løse problemet, men gjøre det enda verre for en evt. nervøs hund eller om den har en betennelse eller urinveisinfeksjon.

Anonymous poster hash: c59d9...822
Skrevet (endret)

Du må gå tilbake til start. Dvs. behandle hunden som en 8 uker gammel valp; se etter tegnene og få henne ut så snart du ser hun må på do. Rose masse for å gjøre fra seg ute. Evt. også ta en tur til veterinær for å utelukke at noe er galt.

Signerer denne! Det vi gjorde for å trene hunden vår da han var valp, var å ta ham med utenfor ofte i tillegg til turene. Vi ventet til han tisset og så fikk han en godbit og masse ros. Det tok egentlig ganske lang tid. Han likte å tisse på barnerommet og bæsje i skoene våre :P Men det gikk til slutt! Nå er han voksen og tisser aldri inne lenger, men det hender at han bæsjer på kjøkkengulvet om natten. Veldig sjelden det skjer og det er gjerne hvis han har fått noe vi vet han ikke burde få, som kotelettbein.

Endret av Demether
Gjest Heartbeat
Skrevet

Min ble ikke husrein før det var gått nesten ett år!

Måtte fotfølge han for å passe på.

Nå er han heldigvis husrein :)

Så du må nok smøre deg med tålmodighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...