Gjest Tingatinga Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Overskriften forteller litt om det jeg lurer på. Jeg føler meg som en barnslig nyforelska fjortis, men har mine tvil. Jeg er 29 år, ikke datet på veldig lenge. Jeg har møtte en mann som er 4 år eldre enn meg, han har alt jeg noen gang har ønsket i en mann. Vi er ganske like, har de samme synene (ikke på alt selvsagt) og verdiene. Har aldri førsøkt "like barn leker best", og tenkte at kanskje det kunne være noe. Utfordringene mine er noen små ting som jeg stusser meg over. Jeg er litt sjenert nå som det er så lenge siden jeg har datet, samtidig som jeg liker han veldig godt og da kan jeg naturligvis bli litt "sjenert". Jeg er ikke SÅ sjenert at jeg verken prater eller tar initiativ til sex og kyss. Han skriver i en chat: Slutt å være så sjenert! (Jeg var bare opptatt og svarte ikke med det samme) Han avbryter også ofte når vi snakker sammen, eller snakker på tlf. Jeg får liksom ikke pratet ferdig. Han er veldig pratsom selv. Han har også fortalt at han tidligere eks var sykelig sjalu.. Noe jeg tror på selvsagt, men stiller da også meg selv spørsmålet om hvorfor hun var så sjalu, var hun sjalu med andre eller bare han? Jeg merker at jeg blir mer usikker på meg selv når jeg er med han enn med venner eller andre. Disse tingene kan såklart være altfor tidlig å si noe om, men er det noen som har erfaring med noe av det jeg har skrevet over? Håper på svar..
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Magefølelsen bør man lytte til. Folk som forteller at eksen var sykelig sjalu, eller forteller mye negativt om eksen, kan selv være slik som de sier at eksen er. Hvorfor er du usikker på deg selv når du er med han?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 En ting til, jeg merker at han avviser dette med at noen er syk. Alt skal liksom være så positivt hele tiden. Jeg mener ikke at alt skal være fryktelig negativt, men jeg har hatt influensa, han spurte ikke engang hvordan formen var.. Dette gjorde dog venner av meg. Ble usikker nå, han er jo en kjempeflott og aktiv mann, virker sunn og fornuftig. Kanskje jeg skal fortelle han hva jeg opplever, kanskje det kan bli bedre?!
Gjest Tingatinga Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Trådstarter her (og i det innlegget over). Jeg vet ikke hvorfor, jeg føler han analyserer hver minste ting jeg gjør. Det kan jo være mitt problem, men føler at jeg ikke kan være helt meg selv med han, noe som også kan være mitt problem. Jeg er jo tøff vanligvis. Det er noe som heter "prøv å krangle med vedkommende først, eller være uenig med ham/henne, da får du frem den EGENTLIGE personen".. hm...kan ikke akkurat starte en krangel heller. Haha
Britt Banditt Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Tenker du at han mangler empati? 1
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 En ting til, jeg merker at han avviser dette med at noen er syk. Alt skal liksom være så positivt hele tiden. Jeg mener ikke at alt skal være fryktelig negativt, men jeg har hatt influensa, 2) han spurte ikke engang hvordan formen var.. Dette gjorde dog venner av meg. Ble usikker nå, han er jo en kjempeflott og aktiv mann, virker sunn og fornuftig. 1)Kanskje jeg skal fortelle han hva jeg opplever, kanskje det kan bli bedre?! 1) Du kan ikke forandre et menneske. Evt kanskje han endrer på ting og kanskje han gjør det kun som skuespill. 2) At han ikke engang spurte om hvordan formen din er, kan bety at han ikke bryr seg om hvordan andre har det.
Britt Banditt Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 At du ikke føler du kan være deg selv med han er en stor blinkende varsellampe, mener nå jeg. Ikke overanalyser, ikke tenk at det er din feil, ikke tenk at du kan forandre han. Move on. 3
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Trådstarter her (og i det innlegget over). Jeg vet ikke hvorfor, jeg føler han analyserer hver minste ting jeg gjør. Det kan jo være mitt problem, men føler at jeg ikke kan være helt meg selv med han, noe som også kan være mitt problem. Jeg er jo tøff vanligvis. Det er noe som heter "prøv å krangle med vedkommende først, eller være uenig med ham/henne, da får du frem den EGENTLIGE personen".. hm...kan ikke akkurat starte en krangel heller. Haha Når du har det slik når du er med han, og ikke når du er med andre, er mest sannsynlig fordi det er noe med han. Tåler han kritikk? Følg magefølelsen!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Hvordan er han når dere evt er sammen med venner?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #12 Skrevet 16. september 2013 Trådstarter her (og i det innlegget over). Jeg vet ikke hvorfor, jeg føler han analyserer hver minste ting jeg gjør. Det kan jo være mitt problem, men føler at jeg ikke kan være helt meg selv med han, noe som også kan være mitt problem. Jeg er jo tøff vanligvis. Det er noe som heter "prøv å krangle med vedkommende først, eller være uenig med ham/henne, da får du frem den EGENTLIGE personen".. hm...kan ikke akkurat starte en krangel heller. Haha Kan du gi eksempler? Kritiserer han deg for ting som du gjør? Når du føler at du ikke kan være helt deg selv sammen med han, bør du ikke være sammen med han. Er du redd for å gjøre feil når du er sammen med han?
Gjest Tingatinga Skrevet 16. september 2013 #13 Skrevet 16. september 2013 Har aldri gitt han kritikk. Prøver nå å ikke svare han på en stund for å se hvordan han reagerer da.. føler jeg må teste dette litt ut før jeg gir noe mer av meg selv. Hvordan teste dette? Jeg tenker ikke å forandre på han nei, det går ikke an å forandre på andre. MEN man kan vel gjøre en bevisst på hvordan en behandler andre ved å: 1) Fortelle hvordan jeg føler det når han ikke spør hvordan jeg har det når jeg er syk 2) Fortelle hvordan jeg føler det når han forteller om sin sykelige sjalue eks. Jeg konfronterte dette ved å spørre han om det var noe han selv kunne har gjort som fikk henne sjalu, da virket det nesten som at han konstruerte historien underveis hvor han kom med nye ting som forklarte hvor sjalu denne eksen var og at det måtte være sykelig. Jeg spurte han om han er sjalu. Han svarte nei, det er han ikke og har aldri vært, han ville aldri bestemt over meg, og døren ville vært åpen til å gå når jeg ville. Jeg tenker (og forklarte til han) som så at sjalusi er veldig bra på mange måter, selvsagt ikke når den blir sykelig. Man skal jo ikke går rundt å gjøre hverandre sjalu, det er ikke det jeg mener, men litt "sjalusi" kan jo vise at man bryr seg. Dette forklarte jeg også til ham, men han svarte ikke på det. Her tenker jeg han har utviser litt manglende dypbde på å beskrive egne følelser ja, eller disse "bry seg om" følelsene mangler.. Kanskje noen menn bare er så tøffe at de skal skjule det for å ikke vise svakhet? Han er skorpion..( er ikke så veldig horoskop aktig av meg men ser mange andre er her, og er åpen for forklaringer..hehe).
Gjest Tingatinga Skrevet 16. september 2013 #14 Skrevet 16. september 2013 Ja jeg har blitt litt redd for å gjøre feil når jeg er sammen med han..
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #15 Skrevet 16. september 2013 Ja jeg har blitt litt redd for å gjøre feil når jeg er sammen med han.. Da er det ikke godt for deg å møte han. Hvorfor er du interessert i han?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #16 Skrevet 16. september 2013 Mange gode svar her. Og 'hjelp' sikkert.
Gjest Tingatinga Skrevet 16. september 2013 #17 Skrevet 16. september 2013 Vedr kritikk, dette er ganske nytt. Har heller ikke vært med venner enda.. Han har dog sagt når jeg hostet: "kjære deg, du må jo hoste ordentlig".. følte meg temmelig liten etterpå ja.. og at jeg måtte begynne å hoste ordentlig. Kjenner jeg blir irritert på meg selv, fordi jeg feks ikke hostet ordentlig, for det var jo ikke et ordentlig host. Mulig jeg henger meg for mye opp i detlajer. Han er jo positiv og snill, men hvem sier noe sånt til andre uansett om det var et ordentlig host eller ikke??!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #18 Skrevet 16. september 2013 Har aldri gitt han kritikk. Prøver nå å ikke svare han på en stund for å se hvordan han reagerer da.. føler jeg må teste dette litt ut før jeg gir noe mer av meg selv. Hvordan teste dette? Jeg tenker ikke å forandre på han nei, det går ikke an å forandre på andre. MEN man kan vel gjøre en bevisst på hvordan en behandler andre ved å: 1) Fortelle hvordan jeg føler det når han ikke spør hvordan jeg har det når jeg er syk 2) Fortelle hvordan jeg føler det når han forteller om sin sykelige sjalue eks. Jeg konfronterte dette ved å spørre han om det var noe han selv kunne har gjort som fikk henne sjalu, da virket det nesten som at han konstruerte historien underveis hvor han kom med nye ting som forklarte hvor sjalu denne eksen var og at det måtte være sykelig. Jeg spurte han om han er sjalu. Han svarte nei, det er han ikke og har aldri vært, han ville aldri bestemt over meg, og døren ville vært åpen til å gå når jeg ville. Jeg tenker (og forklarte til han) som så at sjalusi er veldig bra på mange måter, selvsagt ikke når den blir sykelig. Man skal jo ikke går rundt å gjøre hverandre sjalu, det er ikke det jeg mener, men litt "sjalusi" kan jo vise at man bryr seg. Dette forklarte jeg også til ham, men han svarte ikke på det. Her tenker jeg han har utviser litt manglende dypbde på å beskrive egne følelser ja, eller disse "bry seg om" følelsene mangler.. Kanskje noen menn bare er så tøffe at de skal skjule det for å ikke vise svakhet? Han er skorpion..( er ikke så veldig horoskop aktig av meg men ser mange andre er her, og er åpen for forklaringer..hehe). Dersom han er en (for andre) helseskadelig person, hvorfor skal du fortelle han dette, slik at han evt kan spille skuespill ovenfor deg og andre, og det blir vanskeligere for deg og andre å se tegnene? Mange forskjellige personlighetstyper har manglende empati og/ eller medfølelse. Du har det ikke bar når du er med han. Det burde være nok til at du glemmer han og slutter å ha kontakt med han.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #19 Skrevet 16. september 2013 Dersom han er en (for andre) helseskadelig person, hvorfor skal du fortelle han dette, slik at han evt kan spille skuespill ovenfor deg og andre, og det blir vanskeligere for deg og andre å se tegnene? Mange forskjellige personlighetstyper har manglende empati og/ eller medfølelse. Du har det ikke bar når du er med han. Det burde være nok til at du glemmer han og slutter å ha kontakt med han. Dvs mennesker med enkelte helseskadelige personlighetsforstyrrelser og/ eller sykdommer.
Gjest Tingatinga Skrevet 16. september 2013 #20 Skrevet 16. september 2013 Du har nok rett i det, dersom jeg skal leke spåkjærring så tipper jeg han vil si noe slikt som "slutt å være så hårsår" eller "det var ikke sånn ment", dersom jeg nå tar opp noe av det han har sagt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå