Mazilla Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Er det noen som har tips til adventskalendere man kan brodere selv, som ikke er altfor kompliserte for en som ikke har brodert siden ungdomsskolen? (Har plutselig fått det for meg at jeg vil lage min egen, men er egentlig ikke så veldig fingernem. Henger nok sammen med at jeg er gravid, for da jeg gikk med førstemann MÅTTE jeg plutselig bare lære meg å strikke... )
frkharepus Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Her finner du alle typer julekalender-motiver du kan brodere. Sikkert flere som ikke er så avanserte. http://www.margaretha.no/butik/default.asp?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Tenkte også på Atelje Margaretha ellers selger gjerne hobbybutikker/garnbutikker kalendere nå på denne tiden. Tips - se etter en som har minst mulig sting per rute. Da er det større sting og kjappere å brodere Det var det nemmelig ingen som fortalte meg da jeg kjøpte kalender som skulle broderes.... Ble kanskje kvartferdig før jeg ga opp? Det står oppgitt hvor tett en skal brodere, f.eks 5,4 ruter per cm - små sting siden du får plass til 5,4 sting på 1 cm. Gikk ikke å linke til en spesiell kalender inne hos Margaretha, men se på den som f.eks hetet "Kalendervenner" - den har 1,6 ruter per cm, så ganske store sting Anonymous poster hash: ff1ae...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå