missdior Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg fikk positiv test på lørdag, 7 dager over ikm. Testet i går på kveldsurin og i dag på morgenurin; alle tester var soleklart negative. Har jeg hatt en kjemisk graviditet kanskje? Nå skal sies at jeg aaaner ikke når EL kom denne syklusen, for jeg testet bare et par ganger, men den er jo blitt forskyvet uansett Jeg er nervøs og veldig lei meg:..
LempikasPromise Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Jeg har ikke noe godt svar til deg, bare en klem
Harlekin Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Du har ikke fått mensen enda, altså? Jeg må si at det er rart at den skal være SÅ forsinket hvis du ikke er gravid. Har du veldig uregelmessige sykluser? Det kan selvsagt være noe feil med testene, selv om det ikke er vanlig. Det kan også være at det har vært en kjemisk, da vil mensen bli forskjøvet litt. Har du bilder av alle testene, både positive og negative? Kanskje vi kan hjelpe deg å synse litt? Uansett synes jeg det er leit dersom du ikke skulle være gravid likevel Vent noen dager til, og ta en ny test dersom mensen ikke viser seg. Er den også negativ, ville jeg ringt legen og hørt.
missdior Skrevet 16. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2013 Du har ikke fått mensen enda, altså? Jeg må si at det er rart at den skal være SÅ forsinket hvis du ikke er gravid. Har du veldig uregelmessige sykluser? Det kan selvsagt være noe feil med testene, selv om det ikke er vanlig. Det kan også være at det har vært en kjemisk, da vil mensen bli forskjøvet litt. Har du bilder av alle testene, både positive og negative? Kanskje vi kan hjelpe deg å synse litt? Uansett synes jeg det er leit dersom du ikke skulle være gravid likevel Vent noen dager til, og ta en ny test dersom mensen ikke viser seg. Er den også negativ, ville jeg ringt legen og hørt. Jeg har ikke fått mensen enda, nei Ingen tegn til den heller, mer tegn til graviditet, for jeg er kvalm som bare det! Jeg kan legge ut av den positive i allefall De negative har jeg bare kastet. Håper jo at det kanskje bare er tidlig enda, siden jeg ikke aner når IKM egentlig er. Skal til legen på torsdag og måle HCG, så da får vi vel det endelige svaret... Testen ser blass ut på bildet, men det er pga kvalitet på mobilkamera og at bildet måtte komprimeres såpass mye for å få bildet inn her på KG. Streken er tydelig og veldig rosa, tilogmed sambo så den.
Harlekin Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Jeg er enig, den ser positiv ut den. De kjemiske er som oftest veldig svake, fordi egget bare streifer livmorveggen og øker HCG littegrann. Jeg synes ikke denne ser kjemisk ut, men jeg er ingen ekspert på det. Har aldri sett en kjemisk positiv test hos meg selv, de er alltid helt blendahvite Men, har du uregelmessige sykluser? Testen ser egentlig svak ut til å være 7 dager etter IKM, da skal testene være rimelig sterke. Men siden du ikke vet når IKM egentlig var, kan det være at du hadde EL sent, som du sier, og dermed er kortere i syklusen enn antatt. Håper HCG på torsdag gir (positivt) svar!
missdior Skrevet 16. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2013 Jeg er enig, den ser positiv ut den. De kjemiske er som oftest veldig svake, fordi egget bare streifer livmorveggen og øker HCG littegrann. Jeg synes ikke denne ser kjemisk ut, men jeg er ingen ekspert på det. Har aldri sett en kjemisk positiv test hos meg selv, de er alltid helt blendahvite Men, har du uregelmessige sykluser? Testen ser egentlig svak ut til å være 7 dager etter IKM, da skal testene være rimelig sterke. Men siden du ikke vet når IKM egentlig var, kan det være at du hadde EL sent, som du sier, og dermed er kortere i syklusen enn antatt. Håper HCG på torsdag gir (positivt) svar! Ja, jeg aner ikke altså.. Nei, har hatt regelmessige sykluser. De tre siste har vært 29,28,29, og de før der var 30 og 35. Må vel bare vente til torsdag... Huff, dette tar på
Harlekin Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Ja, jeg aner ikke altså.. Nei, har hatt regelmessige sykluser. De tre siste har vært 29,28,29, og de før der var 30 og 35. Må vel bare vente til torsdag... Huff, dette tar på Da er de litt uregelmessig, da, hvis man tar med den på 35 dager. Da er det mulig at du hadde en sånn lang syklus denne gangen, da, og derfor fikk positiv test sent! Men da rart med de negative testene ... Ja, det er lenge å gå i uvisse i 3 dager, men krysser fingene for at du får positivt HCG-svar på torsdag!
missdior Skrevet 16. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2013 Da er de litt uregelmessig, da, hvis man tar med den på 35 dager. Da er det mulig at du hadde en sånn lang syklus denne gangen, da, og derfor fikk positiv test sent! Men da rart med de negative testene ... Ja, det er lenge å gå i uvisse i 3 dager, men krysser fingene for at du får positivt HCG-svar på torsdag! Jepp, de er jo litt uregelmessige ja. Testet etter EL frem til syklusdag 17, men da jeg enda ikke hadde funnet den ga jeg opp. Så den kom jo etterpå. Jeg er ekstremt kvalm om dagen, og dagen i går gikk med til å brekke seg.. Puppene er ømme og jeg har skikkelig press i underlivet, så jeg er jo overbevist om at det er noe der
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Jepp, de er jo litt uregelmessige ja. Testet etter EL frem til syklusdag 17, men da jeg enda ikke hadde funnet den ga jeg opp. Så den kom jo etterpå. Jeg er ekstremt kvalm om dagen, og dagen i går gikk med til å brekke seg.. Puppene er ømme og jeg har skikkelig press i underlivet, så jeg er jo overbevist om at det er noe der De symptomene du har, kan være innbildte/pms. Du skriver at du har vært "ekstremt kvalm om dagen", noe jeg tolker som at du har vært kvalm lengre enn i to-tre dager? Da ville testene vært positive nå. Symptomene kommer av hcg økningen, hcg fordobles annenhver dag. Er det samme typen test du har brukt hver gang, som den du har på bildet? Anonymous poster hash: f8f3c...0e1
missdior Skrevet 16. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2013 De symptomene du har, kan være innbildte/pms. Du skriver at du har vært "ekstremt kvalm om dagen", noe jeg tolker som at du har vært kvalm lengre enn i to-tre dager? Da ville testene vært positive nå. Symptomene kommer av hcg økningen, hcg fordobles annenhver dag. Er det samme typen test du har brukt hver gang, som den du har på bildet? Anonymous poster hash: f8f3c...0e1 Jeg har vært uvel i ei ukes tid, men kvalm i to-tre dager. Har ikke brukt eksakt samme test flere ganger nei. Skal til legen på torsdag, så da får vi vel svar
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Jeg tror dessverre at du har hatt en kjemisk graviditet. Testene vil da ofte være svakt positive et par dager, før de blir negative igjen. Mensen kommer som regel like etterpå. Hcg dobles etter ca to døgn nå i starten, så om du fikk en positiv test på lørdag og negativ i dag, tyder det dessverre ikke på noen stigning og slett ikke dobling av hcg. Svak hcg-stigning betyr nesten alltid at noe går galt, dessverre. Jeg testet klart positivt på ettermiddagsurin 12 DPO, både med vanlig CB, CB digital og billigtest. På morgenen 14 DPO tok en ny vanlig CB, og den var mye sterkere. Så normalt vil du kunne merke på testene at hcg stiger. Men har du brukt samme type test både på lørdag og i dag? Ulike tester har ulik grad av sensitivitet. Dersom du brukte en test med sensitivitet på 10 mIu/ml på lørdag og tester med sensitivitet på 25 mIu/ml i dag, er det fortsatt en mulighet for at du er gravid. Det er bare ikke nok hcg enda til at det slår ut på de mindre følsomme testene. Anonymous poster hash: 2d4b7...9c3
missdior Skrevet 16. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 16. september 2013 Jeg tror dessverre at du har hatt en kjemisk graviditet. Testene vil da ofte være svakt positive et par dager, før de blir negative igjen. Mensen kommer som regel like etterpå. Hcg dobles etter ca to døgn nå i starten, så om du fikk en positiv test på lørdag og negativ i dag, tyder det dessverre ikke på noen stigning og slett ikke dobling av hcg. Svak hcg-stigning betyr nesten alltid at noe går galt, dessverre. Jeg testet klart positivt på ettermiddagsurin 12 DPO, både med vanlig CB, CB digital og billigtest. På morgenen 14 DPO tok en ny vanlig CB, og den var mye sterkere. Så normalt vil du kunne merke på testene at hcg stiger. Men har du brukt samme type test både på lørdag og i dag? Ulike tester har ulik grad av sensitivitet. Dersom du brukte en test med sensitivitet på 10 mIu/ml på lørdag og tester med sensitivitet på 25 mIu/ml i dag, er det fortsatt en mulighet for at du er gravid. Det er bare ikke nok hcg enda til at det slår ut på de mindre følsomme testene. Anonymous poster hash: 2d4b7...9c3 Jeg har ikke anelse hva slags sensitivitet det er på testene. Har brukt tester fra eBay, og tre forskjellige typer Som sagt, vi får se på torsdag. Frykter det verste .
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #13 Skrevet 16. september 2013 Jeg har vært uvel i ei ukes tid, men kvalm i to-tre dager. Har ikke brukt eksakt samme test flere ganger nei. Skal til legen på torsdag, så da får vi vel svar Ja, da vil du få et sikkert svar fra legen. Innbildte symptomer gir seg gjerne ikke før tanta kommer, eller man innser at man faktisk ikke er gravid. Fallet blir desto større, om du nå da går å overbeviser deg selv om at det er noe der. Har selv vært 110% sikker på at jeg har vært gravid i løpet av prøveperioden, med flust av symptomer (inkludert kvalme). Da jeg faktisk var gravid, var det helt annerledes enn de gangene jeg hadde klart å overbevise meg selv, og kvalmen kom ikke før/rundt IKM (og det er faktisk ikke vanlig at den kommer så tidlig heller). Vet selv hvor vanskelig det er, men du bør ikke ha for høye forhåpninger når du får negative tester. Ei heller fortsette med å overbevise deg selv om at det er noe der, før du har vært hos legen. Skuffelsen blir enda større hvis svaret til legen er negativt. Lykke til hos legen hvertfall, så får vi krysse fingrene Anonymous poster hash: f8f3c...0e1
missdior Skrevet 16. september 2013 Forfatter #14 Skrevet 16. september 2013 Ja, da vil du få et sikkert svar fra legen. Innbildte symptomer gir seg gjerne ikke før tanta kommer, eller man innser at man faktisk ikke er gravid. Fallet blir desto større, om du nå da går å overbeviser deg selv om at det er noe der. Har selv vært 110% sikker på at jeg har vært gravid i løpet av prøveperioden, med flust av symptomer (inkludert kvalme). Da jeg faktisk var gravid, var det helt annerledes enn de gangene jeg hadde klart å overbevise meg selv, og kvalmen kom ikke før/rundt IKM (og det er faktisk ikke vanlig at den kommer så tidlig heller). Vet selv hvor vanskelig det er, men du bør ikke ha for høye forhåpninger når du får negative tester. Ei heller fortsette med å overbevise deg selv om at det er noe der, før du har vært hos legen. Skuffelsen blir enda større hvis svaret til legen er negativt. Lykke til hos legen hvertfall, så får vi krysse fingrene Anonymous poster hash: f8f3c...0e1 Nei, det er klart Testene er jo negative, så jeg er innstilt på et negativt resultat.
Gjest Solstråla88 Skrevet 17. september 2013 #15 Skrevet 17. september 2013 Nei, det er klart Testene er jo negative, så jeg er innstilt på et negativt resultat. Hvordan går det med deg missdior?? 2
missdior Skrevet 18. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 18. september 2013 Hvordan går det med deg missdior?? Der går ingen vei..... har ikke tester noe mer. vil ikke skuffe meg selv. Heller ingen mens.. får bare vente til i morgen, for da får jeg svar hos legen :/
Harlekin Skrevet 18. september 2013 #18 Skrevet 18. september 2013 Det er smart av deg å ikke teste mer, du plager bare deg selv mer da. Hos legen får du endelig svar. Lykke til i morgen!
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. september 2013 #19 Skrevet 18. september 2013 Huff! Tenker på deg og lykke til hos legen i morgen
missdior Skrevet 19. september 2013 Forfatter #20 Skrevet 19. september 2013 Da var det over... jeg blør i bøtter og spann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå