AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #1 Skrevet 16. september 2013 Jeg og min samboeren hadde en 3 ukers periode rundt juletider i fjor der vi var fra hverandre. Jeg gjorde det slutt den gangen. Så ber han på sine knær og vi blir sammen igjen. I denne perioden har han da fått seg noen nye venninner på FB, og han viser noen av dem ekstra oppmerksomhet ved å like profilbilder eksempelvis (og nei han gjør ikke dette med mange)..altså små-flørter med dem. Så hadde vi en diskusjon i går da jeg mente han viste hun ene alt for mye oppmerksomhet på FB nå, han kommenterer flittig på statusene hennes (igjen; han kommenterer ikke så mange). For meg blir det litt sånn påfallende at han lar seg fascinere over henne. Han derimot kunne ikke skjønne problemet. Om han ikke skulle få lov å «snakke» med folk? Jeg prøvde å forklare at det handler om at jeg skal føle meg trygg. Er jeg på blåbærtur her? Skulle jeg ikke ha reagert? Det irriterer meg med alle de nye damene han fikk i den perioden, samt et par «gamle» venninner som han la inn aksjer hos som han fortsatt har på FB. Anonymous poster hash: 23ccc...008
Gjest Morgun Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Ja, du er på bærtur. Smålig og mistenksom.
JotunHuldra Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 (endret) Jeg og min samboeren hadde en 3 ukers periode rundt juletider i fjor der vi var fra hverandre. Jeg gjorde det slutt den gangen. Så ber han på sine knær og vi blir sammen igjen. I denne perioden har han da fått seg noen nye venninner på FB, og han viser noen av dem ekstra oppmerksomhet ved å like profilbilder eksempelvis (og nei han gjør ikke dette med mange)..altså små-flørter med dem. Så hadde vi en diskusjon i går da jeg mente han viste hun ene alt for mye oppmerksomhet på FB nå, han kommenterer flittig på statusene hennes (igjen; han kommenterer ikke så mange). For meg blir det litt sånn påfallende at han lar seg fascinere over henne. Han derimot kunne ikke skjønne problemet. Om han ikke skulle få lov å «snakke» med folk? Jeg prøvde å forklare at det handler om at jeg skal føle meg trygg. Er jeg på blåbærtur her? Skulle jeg ikke ha reagert? Det irriterer meg med alle de nye damene han fikk i den perioden, samt et par «gamle» venninner som han la inn aksjer hos som han fortsatt har på FB. Anonymous poster hash: 23ccc...008 Jeg må ha mistet en del på veien ang facebook skjønner jeg. Når det å like et bilde på facebook blir antatt som flørting og å kommentere statuser kan føre til sånn sjalusi og usikkerhet hos den andre parten. Seriøst, om det kun er det du forteller her så ja - da er du på bærtur (for å bruke dine egne ord). Han gjemmer jo ikke kommentarer eller det at han liker bilder. Jeg forstår faktisk ikke at folk kan la litt aktivitet eller hvilke folk har på vennelistene sine skape problemer i forholdet når det ikke er verre enn dette her! Det er ikke rart forhold går over styr. Mannen min kommenterer og liker bilder til noen kvinner (og menn). Det samme gjør jeg, og jeg er mer aktiv enn ham. Men ingen av oss bryr seg om hva den andre gjør der, eller tror at det er flørting på gang. Edit: Trykket litt for fort. Endret 16. september 2013 av JotunHuldra
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Jeg må ha mistet en del på veien ang facebook skjønner jeg. Når det å like et bilde på facebook blir antatt som flørting og å kommentere statuser kan føre til sånn sjalusi og usikkerhet hos den andre parten. Seriøst, om det kun er det du forteller her så ja - da er du på bærtur (for å bruke dine egne ord). Han gjemmer jo ikke kommentarer eller det at han liker bilder. Jeg forstår faktisk ikke at folk kan la litt aktivitet eller hvilke folk har på vennelistene sine skape problemer i forholdet når det ikke er verre enn dette her! Det er ikke rart forhold går over styr. Mannen min kommenterer og liker bilder til noen kvinner (og menn). Det samme gjør jeg, og jeg er mer aktiv enn ham. Men ingen av oss bryr seg om hva den andre gjør der, eller tror at det er flørting på gang. Edit: Trykket litt for fort. I denne tiden, med sosiale medier som FB, er en innfallsvinkel til flørting via FB...og da viser man gjerne den personen man har "lyst" på ekstra oppmerksomhet ved "likes" og kommentering. Dette kan man da ikke krangle på..? Og hvorfor skal det være greit at han fortsetter å vise damer( han gjerne bare har truffet en gang på fest som singel) mye oppmerksomhet? Er det ikke lov å reagere da? Anonymous poster hash: 23ccc...008
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Forventninger er fine ting. Hvordan er dine, forhold til andre i verden sine? Anonymous poster hash: cb9ac...d38
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Forventninger er fine ting. Hvordan er dine, forhold til andre i verden sine? Anonymous poster hash: cb9ac...d38 Mener du at mine forventninger når det gjelder kontakt med nye damebekjentskap/damer en har villet datet, er annerledes enn allmenhetens?Anonymous poster hash: 23ccc...008
JotunHuldra Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 (endret) I denne tiden, med sosiale medier som FB, er en innfallsvinkel til flørting via FB...og da viser man gjerne den personen man har "lyst" på ekstra oppmerksomhet ved "likes" og kommentering. Dette kan man da ikke krangle på..? Og hvorfor skal det være greit at han fortsetter å vise damer( han gjerne bare har truffet en gang på fest som singel) mye oppmerksomhet? Er det ikke lov å reagere da? Anonymous poster hash: 23ccc...008 Jeg trenger ingen opplæring i sosiale medier da dette har vært i mitt liv siden de startet, og jeg i tillegg har jobbet med dette i så mange år. Men at man som person tolker alle "likes" og kommentarer som flørting har jeg store problemer med å forstå. Like mye som jeg ikke blir sjalu om mannen min kommenterer håret til eller nye klær en kvinnelig kollega eller venn har. Det er naturlig kommunikasjon enten det er på nett eller i verden utenfor. Det er naturlig for mange å flørte uten at det ligger noe i det. Om dette skjer på nett eller om det skjer på jobben/treningssenter/butikken/what ever. Poenget er at man kommuniserer med folk hele tiden, både verbalt og non-verbalt. Om du fortsetter å være så sjalu som du kan virke som her i innleggene dine, så kan du faktisk drive samboeren din til andre. Og det er vel ikke det du ønsker å oppnå? Jeg har ikke lyst på enhver mann jeg liker bildene til på facebook eller andre sosiale medier. Jeg har heller ikke lyst på de mennene jeg prater med hver dag, smiler til eller slenger et ekstra blikk etter. Edit: La til et avsnitt. Endret 16. september 2013 av JotunHuldra 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Mener du at mine forventninger når det gjelder kontakt med nye damebekjentskap/damer en har villet datet, er annerledes enn allmenhetens?Anonymous poster hash: 23ccc...008 Jaaaaaa...? Fordi alle forventer ikke det samme nødvendigvis, av alle andre type mennesker i allmenheten. Det er jo litt viktig i blant å vite hvem man forventer noe av. Og ikke bare hva. Og hvorfor gjerne - det egentlig ikke passer seg å forvente noe særlig av noen mennesker. Og sånn sett, kan en lett gå på en smell eller to i ganske mange år har jeg fått inntrykk av. Anonymous poster hash: cb9ac...d38
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Jeg trenger ingen opplæring i sosiale medier da dette har vært i mitt liv siden de startet, og jeg i tillegg har jobbet med dette i så mange år. Men at man som person tolker alle "likes" og kommentarer som flørting har jeg store problemer med å forstå. Like mye som jeg ikke blir sjalu om mannen min kommenterer håret til eller nye klær en kvinnelig kollega eller venn har. Det er naturlig kommunikasjon enten det er på nett eller i verden utenfor. Det er naturlig for mange å flørte uten at det ligger noe i det. Om dette skjer på nett eller om det skjer på jobben/treningssenter/butikken/what ever. Poenget er at man kommuniserer med folk hele tiden, både verbalt og non-verbalt. Om du fortsetter å være så sjalu som du kan virke som her i innleggene dine, så kan du faktisk drive samboeren din til andre. Og det er vel ikke det du ønsker å oppnå? Jeg har ikke lyst på enhver mann jeg liker bildene til på facebook eller andre sosiale medier. Jeg har heller ikke lyst på de mennene jeg prater med hver dag, smiler til eller slenger et ekstra blikk etter. Edit: La til et avsnitt. Jeg, TS, liker da også bilder og kommenterer på mine mannlige VENNER..dette er da menn jeg ikke har hatt noe seksuell omgang med/flørtet med/eller de har vist tydelig interesse for meg. Jeg er fullstendig inneforstått med at likes og kommentering i de fleste tilfeller er uskyldig. Klarer dog ikke bli komfortabel med samboers bruk av FB ift de aller nyeste damebekjentskapene, som han såvidt kjenner... Anonymous poster hash: 23ccc...008
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Jeg, TS, liker da også bilder og kommenterer på mine mannlige VENNER..dette er da menn jeg ikke har hatt noe seksuell omgang med/flørtet med/eller de har vist tydelig interesse for meg. Jeg er fullstendig inneforstått med at likes og kommentering i de fleste tilfeller er uskyldig. Klarer dog ikke bli komfortabel med samboers bruk av FB ift de aller nyeste damebekjentskapene, som han såvidt kjenner... Anonymous poster hash: 23ccc...008 Hvem kan bli komfortabel med det?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #11 Skrevet 16. september 2013 Hvem kan bli komfortabel med det? Tilsynelatende alle som har svart her hittil... :-/Anonymous poster hash: 23ccc...008
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #12 Skrevet 16. september 2013 Tilsynelatende alle som har svart her hittil... :-/Anonymous poster hash: 23ccc...008 Sikkert de som er sammen med nest-best (Les tråden om det).
JotunHuldra Skrevet 16. september 2013 #13 Skrevet 16. september 2013 Jeg, TS, liker da også bilder og kommenterer på mine mannlige VENNER..dette er da menn jeg ikke har hatt noe seksuell omgang med/flørtet med/eller de har vist tydelig interesse for meg. Jeg er fullstendig inneforstått med at likes og kommentering i de fleste tilfeller er uskyldig. Klarer dog ikke bli komfortabel med samboers bruk av FB ift de aller nyeste damebekjentskapene, som han såvidt kjenner... Anonymous poster hash: 23ccc...008 Jeg klarer fortsatt ikke å forstå problemet. Denne diskusjonen har jeg hatt med mange av mine venner, og de er på samme nivå som meg her. Vi bryr oss rett og slett ikke om de som får oppmerksomhet på nett er ekser, tidligere sexpartnere, kollegaer eller venner. Det er deg han er sammen med er det ikke? Eller er du så usikker på forholdet deres at du ikke stoler på at han faktisk er glad i deg? For det må jo være der det ligger? Om du er redd for at han er på utkikk etter noe annet så kan jeg love deg at det kan skje hvor som helst. Og de færreste gjør det åpenlyst slik at kjæresten faktisk kan se det, slik du kan på facebook.
Gjest kig Skrevet 16. september 2013 #14 Skrevet 16. september 2013 Tilsynelatende alle som har svart her hittil... :-/Anonymous poster hash: 23ccc...008 Jeg tror det er lett å sitte her å late som at man ikke hadde brydd seg om at typen hadde likt bildene til en tidligere sexpartner,flørt o.l. Tonen hadde nok endret seg den dagen typen/dama til de som har skrevet her inne plutselig hadde begynt med det samme. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit og jeg tror neppe typen min hadde satt pris på at jeg hadde gjort noe sånt heller.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #15 Skrevet 16. september 2013 Hva slags bilder er det han "liker"? Det er forskjell på et bilde fra noen hun har gjort og oppnådd og et partybilde eller bikinibilde. Og hva er det han kommenterer på status? Generelt er det selvsagt greit å 'like' ting men det kommer helt an på hva settingen er. Det er ingen hemmelighet at gutter bruker facebook til å snoke på pene jenter. Om dette er jenter han har hooket up med er det også helt annerledes enn om det er venner av venner. Anonymous poster hash: 5b1d1...98c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #16 Skrevet 16. september 2013 Hva slags bilder er det han "liker"? Det er forskjell på et bilde fra noen hun har gjort og oppnådd og et partybilde eller bikinibilde. Og hva er det han kommenterer på status? Generelt er det selvsagt greit å 'like' ting men det kommer helt an på hva settingen er. Det er ingen hemmelighet at gutter bruker facebook til å snoke på pene jenter. Om dette er jenter han har hooket up med er det også helt annerledes enn om det er venner av venner. Anonymous poster hash: 5b1d1...98c Profilbilder der hun smiler så fint og er nydelig som bare det..Statusene er alt mellom himmel og jord, for det meste morsomme ting..akkurat innholdet i kommentarene er det ikke noe å si på, heller det at det er så mye. Hos den ene dama: min samboeren kommenterer like hyppig som dama sin type (mon tro om han lurer på hvem denne mannen er som har begynt å kommentere så mye...?) Anonymous poster hash: 23ccc...008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå