Stella84 Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 (endret) I dag var min lille kattunge på 5,5 mnd alene ute i den store verden i et par timer. Jeg vet ikke hvordan hun kom seg ut. Det var storm og masse vind ute, og jeg var lenge ute og letet, kisset og ropte etter henne, men uten hell. Heldigvis var hun plutselig på verandadøra og ville inn. Hun virket veldig sliten og skjelven. På overleppa har hun en "flerre" (?) som det kommer blod av, og hun vil ikke at vi skal borti såret. Hun slikker seg mye rundt munnen og det virker som det er ekkelt. Jeg lurer på: Er det noe jeg bør gjøre? Bør en dyrlege se på henne og såret på overleppen, eller kan jeg anta at dette gror av seg selv? Hun er ikke kastrert enda, men er vel neppe kjønnsmoden.. Eller kan det være fare for at hun kan ha blitt gravid? Endret 15. september 2013 av Stella84
Djungelvrål Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Hun kan være gravid allerede. Min katt ble gravid før hun var fullvokst. Steriliser henne så fort som mulig. Gå til dyrlegen med flerren for sikkerhetskyld, i mellomtiden ville jeg renset det og smurt på basimycin. 1
Kiarapus Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 Hun kan så absolutt være drektig. Hunkatter kan bli fertil så tidlig som ved 4,5 mnd. Jeg er helt enig med KG dama her. Få henne kastrert så fort som mulig, helst før fostrene blir for store for da må du betale for hver unge som må aborteres. Og katter går drektige bare i 9 uker, så ungene utvikler seg fort. Og jeg ville også gått til veterinæren med flerren. Men jo fortere du får renset såret jo mindre fare er det for at det setter infeksjon i såret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå