AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Venter en datter, og min mann og jeg er uenige om navn(selvfølgelig..). Han har en veldig merkelig smak jeg undrer meg mye over. Han er halvt engelsk, og ønsker at datteren vår skal hete Gertie, etter hans grandtante. Uttale: Gøørty. Jeg derimot ønsker et mer norsk navn, som min mors: Trude Irene. Synes det er fint, og har sagt til min mann at vi kan uttale det på engelsk, Truud Airiin, hvis han synes det er noe bedre. Nei, Gertie skal hun hete enten jeg vil det eller ei. Hva skal vi gjøre? Jeg nekter å ha dette navnet på min datter. Har foreslått Britta og Elna, andre enkle navn i familien, men nei. GERTIE!! Gud. Hjelp Anonymous poster hash: 5569f...630
Soyli Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Han må jo kunne bøye seg litt han også, du har jo foreslått flere navn og løsninger, så synes han kan gjøre en innsats på det og, valgmuligheter - ikke bare låse seg til et navn. Kanskje Gertie som mellomnavnet, istedet for fornavn? Da synes jeg du skal få velge fornavnet ihvertfall Eller at han rett og slett må komme med flere navn/løsninger. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #3 Skrevet 16. september 2013 hva med bokstav oppkalling? Da er hun oppkalt men slipper det grusomme navnet. Her er noen G navn jeg kommer på. Gunhild Gabrielle Georgina Gina Anonymous poster hash: 24d5c...654
Gjest Badebuksa Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Dere skal bli enige om et navn. Intet annet. 1
plix Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Tenkte også på Gjertrud. Gertie + Trude:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå