Gå til innhold

Trenger råd om familieplanlegging..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på nesten ett år. Vi vil ha to tette, helst to år mellom ca.. MEN jeg er lærling og vi fikk førstemann midt i min læretid.. Jeg har igjen 11 mnd. Men skal vi få aldersforskjellen vi ønsker må vi jo snart begynne. Og hadde vi klart og time det perfekt hadde det jo blitt slik at jeg hadde hatt termin til høsten igjen rett etter jeg er ferdig. Så lett er det jo ikke. Og vil jo ikke risikere å stå uten jobb etter læretiden. Greit å ha noe å gå tilbake til, men å få jobb som høygravid (om vi ikke får det til å klaffe perfekt) er jo ikke lett. Er det lett å få etter permisjon? Da har jeg jo mest sannsynlig et fagbrev også, dersom svangerskapet forløper fint og jeg klarer å jobbe 100%..

Det som holder meg igjen nå er jo jobben, og det å komme gravid igjen i en læretid som egentlig bare skulle tatt to år..

Anonymous poster hash: c7cac...b43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne skulle kanskje vært i prøvere men.. ts

Anonymous poster hash: c7cac...b43

Skrevet

Gjør ferdig utdannelsen. Inntekt er nødvendig for å fostre opp en familie.

• Liker 7
Skrevet

Enig med ViljaH. Jeg synes i tillegg det er en kjempefordel å ha fast jobb også, slik at ikke babytiden blir preget av usikkerhet rundt jobb og økonomi. Fint med to år mellom barna, men det er jo ingen krise om det blir litt mer heller.

Anonymous poster hash: a1541...d0b

Skrevet

Bli ferdig med utdannelsen :)

Er i samme situasjon. Har en sønn på snart to år, men er ferdig utdannet først til våren. Skulle aller helst allerede vært gravid, men velger altså å vente ett år med å bli gravid slik at utdanning og jobb er i boks. :)

Skrevet

Er slett ikke ille å ha tre år mellom dem, heller! Da er eldstemann ennå mer selvstendig :)

Jeg ville også gått for utdanning først, på deres stadium.

Anonymous poster hash: fc784...974
Skrevet

Gjør ferdig utdannelsen din.

Er ikke alltid man kan gjennomføre alt av planer man hadde for livet. Jeg hadde også veldig lyst på 2 tette, men ble alene mens jeg var høygravid med første. Møtte ny mann da sønnen min var 5mnd så det kunne jo fortsatt vært mulig å få de relativt tett, men det manglet noen ting som vi ønsket å ha på plass før vi begynte å prøve. Nå er jeg veldig glad for at jeg ventet for det viste seg at sønnen min var ganske forsinket i utviklingen og vi ble nødt å vente.

Nå er sønnen min 3år gammel og er såpass krevende at vi er nødt å vente lenger, kanskje vi ikke kan få et barn til heller. 2 tette blir det ihvertfall ikke. Men det er sånn det er, ikke alt kan bli slik man ønsket seg.

Det blir jo ikke så stor aldersforskjell om du gjør ferdig utdannelsen din og de vil nok få stor glede av hverandre uansett :) også er det jo positive sider med større aldersforskjell også :)

Skrevet

Enig med de over her, gjør deg ferdig med utdannelsen først. Det vil dere ha mye glede av når dere blir et familiemedlem til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...