Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo kjempe bra! Håper det går så bra med meg og :jepp:

Det gjør det helt sikkert om du er motivert :) Også har jo start bmi'en litt å si for hvor fort det går.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror faktisk jeg skal betale for et sånt 3-måneders medlemskap imorgen! Har hittil brukt gratisversjonen av Grete Roede, men det virker som om Vektklubb er veldig bra :) Har nøyaktig 3 måneder på meg til å fjerne de ekstra kiloene, så håper dette funker.

Skrevet

Anbefaler gullmedlemskap hos vektklubben til Grete Roede jeg da :)

Anonymous poster hash: 8ce23...d84
Skrevet

Tror faktisk jeg skal betale for et sånt 3-måneders medlemskap imorgen! Har hittil brukt gratisversjonen av Grete Roede, men det virker som om Vektklubb er veldig bra :) Har nøyaktig 3 måneder på meg til å fjerne de ekstra kiloene, så håper dette funker.

Det er ene og alene opp til deg om det funker eller ikke :)

Skrevet

Det gjør det helt sikkert om du er motivert :) Også har jo start bmi'en litt å si for hvor fort det går.

Hvor tung var du når du starta da?

Anonymous poster hash: f2632...143

Skrevet

Hvor tung var du når du starta da?

BMI på 27.8

Skrevet

BMI på 27.8

Sier meg ingenting :)

Skrevet

Sier meg ingenting :)

Forholdet mellom vekt og høyde.

BMI under 18,5 regnes som undervekt

BMI mellom 18,5 og 24,9 regnes som normalvekt

BMI over 25 er definert som overvekt

BMI over 30 er definert som helseskadelig overvekt

Skrevet

Forholdet mellom vekt og høyde.

BMI under 18,5 regnes som undervekt

BMI mellom 18,5 og 24,9 regnes som normalvekt

BMI over 25 er definert som overvekt

BMI over 30 er definert som helseskadelig overvekt

Jeg fikk 21,6 i BMI, så da kan jeg altså ikke si at BMI er 100% ettersom kroppen min har mange valker, jeg er helt utrent og eier ingen muskler. Da jeg var slankere, mer veltrent og færre håndtak, hadde jeg en BMI på bortimot 24 hvis jeg husker riktig.

Med mitt utgangspunkt idag, vil et medlemsskap i VG-klubben hjelpe meg på vei til en sunnere livsstil generelt, eller fokuserer den kun på de som kun skal ned i vekt? Jeg kan godt gå ned i vekt, men det er også ønsket om en trent kropp jeg er ute etter pga helse. Motivasjonen er på topp, men hjelpemidler er velkomment.

Anonymous poster hash: 98278...52c

Skrevet

Jeg var medlem, og det fungerte ZUPERDUPERBRA i omtrent 4 uker (max), så gikk det tilbake i samme tralten :P

Det som virkelig var verdt noe, var kalorikalkulatoren som bevisstgjorde hvor mye/lite jeg spiste. Da jeg ble bevisst på kalorier og begynte på lavkalori, fikk jeg plutselig problemer med å komme over 1000ckal om dagen, så jeg fikk snudd problemet.

Skrevet

Jeg var medlem noen år og gikk ned, men gav opp ettersom jeg fant ut at med den sykdommen jeg har, er det best å gå på Lavkarbo og det er (var?) de totalt imot. Gikk opp igjen kiloene og la på meg mer.

Men opplegget de har er veldig bra, man vet hva man skal spise til alle måltider og kan lage handlelister.

Har i det siste prøvd Eatthismuch, der kan man lage menyer også ut fra lavkarbo. Men det dumme er at de går ut fra amerikanske matvarer og det er ikke alltid lett å "oversette" til norsk.

SparkPeople er også bra, men har også matvareproblemet, selv om man kan legge inn norske varer (det er en del allerede). Den har også en app (hvertfall til Android).

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk 21,6 i BMI, så da kan jeg altså ikke si at BMI er 100% ettersom kroppen min har mange valker, jeg er helt utrent og eier ingen muskler. Da jeg var slankere, mer veltrent og færre håndtak, hadde jeg en BMI på bortimot 24 hvis jeg husker riktig.

Med mitt utgangspunkt idag, vil et medlemsskap i VG-klubben hjelpe meg på vei til en sunnere livsstil generelt, eller fokuserer den kun på de som kun skal ned i vekt? Jeg kan godt gå ned i vekt, men det er også ønsket om en trent kropp jeg er ute etter pga helse. Motivasjonen er på topp, men hjelpemidler er velkomment.

BMI er bare et verktøy for å se på populasjoner - ikke enkeltindivider. Det sier ingenting om muskler eller fett. Heller ikke fordeling.

Det det derimot sier at du er innenfor det som det er normalt å veie. Valker er normalt og du er ikke overvektig fordi du har valker. Overvektig er du når du har for mye fett på kroppen. Hvorvidt du har det eller ikke skal ikke jeg legge meg opp i.

• Liker 2
Skrevet

ER vektklubben stort annet enn en kaloriteller? Har stor følelse at alle disse sidene hovedsakelig er lite fokus på trening og oppfølging og stort sett kun kaloriteller og oversikter over hva man spiser, og det har jeg flere app'er som gjør, trenger ikke betale for det!

Skrevet

Du får tilgang til masse sunne oppskrifter og menyforslag, så det kan helt klart hjelpe deg til et sunnere kosthold.

Jeg var medlem noen år og gikk ned, men gav opp ettersom jeg fant ut at med den sykdommen jeg har, er det best å gå på Lavkarbo og det er (var?) de totalt imot. Gikk opp igjen kiloene og la på meg mer.

Men opplegget de har er veldig bra, man vet hva man skal spise til alle måltider og kan lage handlelister.

Har i det siste prøvd Eatthismuch, der kan man lage menyer også ut fra lavkarbo. Men det dumme er at de går ut fra amerikanske matvarer og det er ikke alltid lett å "oversette" til norsk.

SparkPeople er også bra, men har også matvareproblemet, selv om man kan legge inn norske varer (det er en del allerede). Den har også en app (hvertfall til Android).

Det er ingen som er imot lavkarbo nå iallefall.

ER vektklubben stort annet enn en kaloriteller? Har stor følelse at alle disse sidene hovedsakelig er lite fokus på trening og oppfølging og stort sett kun kaloriteller og oversikter over hva man spiser, og det har jeg flere app'er som gjør, trenger ikke betale for det!

Det er fokus på trening også, de arrangerer nettmøter med diverse fagfolk der man kan sende inn spørsmål osv.

Hovedfokuset er selvfølgelig kosthold, for det er jo kostholdet som har aller mest å si i forhold til vektnedgang.

Skrevet

Jeg ante ikke at det var så mye kcal i vanlig gulost :sjokkert:
Det er en skikkelig oppvekker på hvor mye kcal det er i forskjellige matvarer!

Håper det. Gleder til å veie meg til mandag, håper det har gått ned så jeg blir enda mer motivert! Utrolig vanskelig å skulle vente til mandag med å veie meg, men da blir det mye mer gøy å veie seg :laugh:

Har nå en bmi på 30,1, og har hvertfall som mål å komme under 25 i bmi. Det som kan bli en utfordring er å holde vekta om jeg klarer å nå målet mitt :laugh: Men det får jeg ta om jeg kommer så langt!

Skrevet

Jeg ante ikke at det var så mye kcal i vanlig gulost :sjokkert:

Det er en skikkelig oppvekker på hvor mye kcal det er i forskjellige matvarer!

Håper det. Gleder til å veie meg til mandag, håper det har gått ned så jeg blir enda mer motivert! Utrolig vanskelig å skulle vente til mandag med å veie meg, men da blir det mye mer gøy å veie seg :laugh:

Har nå en bmi på 30,1, og har hvertfall som mål å komme under 25 i bmi. Det som kan bli en utfordring er å holde vekta om jeg klarer å nå målet mitt :laugh: Men det får jeg ta om jeg kommer så langt!

Ja det er mest spennende om du klarer å holde deg til mandag, og du har helt sikkert gått ned :)

Når du har holdt på en stund klarer du nok ikke å spise så mye som du er vant til fra før, og da tror jeg det er enklere å holde seg på ønsket vekt. Men det er selvfølgelig noe man må være bevisst på hele tiden, det nytter ikke å spise masse "drittmat" når man har oppnådd ønsket vekt.

Jeg tror helt sikkert du klarer å komme deg under 25. Av erfaring endrer man stadig ønskevekten etterhvert som man går ned. Mitt mål er nå 10kg mindre enn det jeg egentlig hadde som hovedmål.

Skrevet

Du burde veie deg på fredager! Med mindre du ikke spiser drittmat eller drikker brus i helga.

Skrevet

BMI er bare et verktøy for å se på populasjoner - ikke enkeltindivider. Det sier ingenting om muskler eller fett. Heller ikke fordeling.

Det det derimot sier at du er innenfor det som det er normalt å veie. Valker er normalt og du er ikke overvektig fordi du har valker. Overvektig er du når du har for mye fett på kroppen. Hvorvidt du har det eller ikke skal ikke jeg legge meg opp i.

Da er jeg overvektig, dessverre. Vel, da er det ikke noe annet å gjøre enn å brette opp ermene og gjøre noe med det! Valker er normalt, selv slanke og veltrente får valker av å sitte f.eks.

Så egentlig kan jeg presisere at det jeg mener med valker, er "gode og store" valker, med en bollemage og en rygg som er formet slik sett ovenfra: O-O, altså ryggraden er innsunket.

For å ha det avklart :fnise:

Skrevet

Du burde veie deg på fredager! Med mindre du ikke spiser drittmat eller drikker brus i helga.

Det skal man i utgangspunktet ikke gjøre om man skal følge opplegget på vektklubben, men jeg gjør det nå siden jeg har kommet såpass godt igang med vektnedgangen.

Veier meg alltid lørdagsmorgen :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...