Soyli Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 (endret) Heisann. Jeg opererte mandlene mine på fredag, og dere som har gjort det i voksen alder, vet hvor jævlig (!) det er. Jeg klarer nesten ikke å få ned noen ting, og når jeg klarer det er det is (selvsagt), men veldig lette ting som litt av et glass med babymat. (Jeg har fått tips til potetmos, gele, loff uten skorpe osv, men tenker på at magen har det sikkert ikke bra fra før, med tanke på alle medisinene jeg går på, så vil ikke forverre den heller). Dette blir verre før det blir bedre har jeg skjønt (i dag får jeg omtrent ikke ned vann engang) så lurer på om det beste er å spise det jeg klarer av babymat, eller om dere har noe tips til noe annet lett(!) sunt, næringsrikt? Jeg spiser en halv teskje om gangen til jeg ikke klarer mer (blir ikke mye), så trenger noe bra Har nesten ikke spist siden torsdag/fredag 00.00, og føler meg ganske utsultet allerede Gleder meg til å spise og drikke normalt igjen!!!! Takker for tips! Endret 15. september 2013 av Soyli
Gjest Funky Punk Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Kan du ikke lage deg smoothie da? Om du har i bær, banan, yoghurt, juice, frø etc så får du jo massevis av ting som kroppen trenger. Og du kan bare oppbevare den i kjøleskapet. Min smoothie holder seg iallefall fint i 1-2 dager. Samme med supper. Om det blir for mye, så kan du også fryse ned litt av det du har laget som du kan spare til senere
Miren Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Du kan sikkert greie å få i deg slike næringsdrikker som de har på apoteket
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #4 Skrevet 16. september 2013 Smoothie av frosne bær, litt vaniljeyoughurt Men klarer du å spise is så er ikke det så dumt altså - især når du får i deg veldig lite mat og trenger energi. Anonymous poster hash: 06c61...b4a
Soyli Skrevet 16. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2013 Kan du ikke lage deg smoothie da? Om du har i bær, banan, yoghurt, juice, frø etc så får du jo massevis av ting som kroppen trenger. Og du kan bare oppbevare den i kjøleskapet. Min smoothie holder seg iallefall fint i 1-2 dager. Samme med supper. Om det blir for mye, så kan du også fryse ned litt av det du har laget som du kan spare til senere Smoothie har jeg faktisk ikke tenkt så mye på, det høres ut som en plan! Supper liker jeg veldig godt, men jeg må finne en som er god kald (får jo ikke spise varm mat). Takk for tips! Du kan sikkert greie å få i deg slike næringsdrikker som de har på apoteket Ja, det har moren min foreslått også, hun drikker de jevnlig, så kan prøve meg frem og se om jeg finner en smak jeg liker. Det er jo også mye vitaminer osv i, samt fiber i de som min mor drikker. Da får nok magen min det litt bedre også Takk! Smoothie av frosne bær, litt vaniljeyoughurt Men klarer du å spise is så er ikke det så dumt altså - især når du får i deg veldig lite mat og trenger energi. Anonymous poster hash: 06c61...b4a Smoothie skal prøves! Ja, is er det letteste, de gangene jeg klarer noe. Er en fryd for halsen! Takk
Gjest Blomst83 Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Ja, det har moren min foreslått også, hun drikker de jevnlig, så kan prøve meg frem og se om jeg finner en smak jeg liker. Det er jo også mye vitaminer osv i, samt fiber i de som min mor drikker. Da får nok magen min det litt bedre også Takk! Kommer gjerne med noe tips på det feltet hvis du ønsker?
Soyli Skrevet 16. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2013 Kommer gjerne med noe tips på det feltet hvis du ønsker? Jatakk, gjerne det!
Gjest Blomst83 Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Har vedtak få disse pga min anoreksi så har fått muligheten til å teste ut en del.Mitt tips er å holde deg unna de som heter jucie style(de både smaker og lukter høgg), de som også skal smake jordbør er ikke noe å trakte etter. Mine favoritter er de som har kaffe smak, den som smaker karamell og nutridrink yoghyrt style med bringebær,men jeg måtte venne meg litt til den sistnevnte før jeg ble "hekta" Ellers går de med vanilje og sjokolade helt greit.
fruBeist Skrevet 16. september 2013 #9 Skrevet 16. september 2013 Smoothie har jeg faktisk ikke tenkt så mye på, det høres ut som en plan! Supper liker jeg veldig godt, men jeg må finne en som er god kald (får jo ikke spise varm mat). Takk for tips! Gazpacho http://www.klikk.no/mat/spise/article757152.ece
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #10 Skrevet 16. september 2013 Supper, smoothie, gelé, yoghurt Anonymous poster hash: 4d951...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå