AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 En sak jeg har merket meg er at i perioder blir vennelisten stadig mindre. Den minsker med kanskje 1-3 annenhver dag av og til. Forstår ikke hvorfor det skjer så hyppig i enkelte perioder. Skriver sjelden statusoppdateringer, og når jeg først skriver noe, pleier det å være noe interessant som har skjedd i løpet av en dag, eller et godt sitat. Ikke alltid at jeg får så mye respons hele tiden heller. Grunnen til at jeg har problemer med å forstå hvorfor så mange, sporadisk sletter meg fra listen, er at en annen fyr jeg har bekjentskap til, spammer Facebook kontinuerlig med opptil 20 poster hver dag. Han er utrolig oppmerksomhetssyk. Skriver poster som: "Trykk liker hvis du er glad i meg, så kan jeg finne ut hvem som er mine ekte venner og ikke.", "Beytr jeg noe for deg?", "Spiser nudler", "Drar hjem etter kamp", "Rock forever!!!!!!!!" hele tiden. Han får nesten alltid å få mange "likes" og mye respons, mens jeg som skriver få, med gode poster, og får ikke så alt for mange "likes" og blir slettet som venn i perioder. Derfor synes jeg dette er et interessant tema. Jeg mener ikke at Facebook betyr alt her i verden, men synes dette er verdt å merke seg. Noen som har opplevd lignende tilfeller? Anonymous poster hash: 4de02...c93
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Kanskje de ikke liker eller kjenner deg godt irl. Da blir det unaturlig å ha deg i vennelista selv om du skriver gode statuser. Anonymous poster hash: 639fd...0bf
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Slutt å legg ut klissete sitater. Ingen bryr seg. Anonymous poster hash: 3d7a2...1b8 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Det er forskjell på folk på FB. Du har de som samler på rubbel og bit av alt som vil være venn med en. De som ikke har møtt flere av sine såkalte venner på FB. Det er også samme type mennesker, som ofte legger ut svadaoppdateringer og folk trykker "liker" på alt uansett om de liker det eller ei. Og så har du de som har et mer avslappet forhold til FB. Livet dreier seg ikke om dagens statusoppdateringer eller morsomheter, som man legger ut. Disse er også mer opptatte av å legge til folk man faktisk kjenner. Og disse rydder vennelista litt oftere. Så de litt mer perforerte vennene, blir gjerne sletta. Eller de man ikke har snakket med på mange år, og ant ikke vil treffe igjen pga livssituasjonen. Ikke fordi man missliker de eller noe - man bare har ikke interesse for dem. Det er i hvert fall mine betraktninger på FB og vennelista. Jeg er mer siste type og jeg sletter unna en god del folk i ny og ne. Trenger ikke hundrevis av "venner" på FB. Anonymous poster hash: 1d8dd...f79
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Jeg har i det siste vært veldig aktiv på slettinga på facebook. Personer som aldri liker mine statuser, som jeg ikke har noen interesse av å lese statusene til, som skriver masse møkk og som jeg ikke MÅ være venner med pga slektskap eller fordi de blir sure, blir slettet. Når noen jeg knapt kjenner legger meg til som venn og jeg takker ja, sletter jeg dem etter en stund om de ikke gir meg noe. Jeg skriver ikke mye på facebook og opplever sjelden at folk sletter meg, men jeg synes det er helt greit at de gjør det. Selvsagt er det noen jeg ville blitt skuffet om slettet meg, men det har hittil ikke skjedd. Anonymous poster hash: a61fa...0f5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Da Facebook først kom syns folk generelt det var gøy å søke opp og legge til alt og alle de kunne komme på. Det ble også en liten greie med "Hvor mange venner har du på facebook?" Etterhvert som årene går og man har hatt den obligatoriske "Lenge siden sist! Hvordan går det med deg?" praten, så har man egentlig 0 interesse av å ha vedkommende i vennelisten. Mange, inkludert meg selv, tar seg også i å begrense seg selv noe fordi man har så mange på vennelisten, og mange man ikke kjenner så veldig godt lenger. Det har derfor blitt en sterk trend de siste årene å rydde opp i vennelisten å fjerne de man sjelden/aldri har kontakt med. F.eks en kompis av meg gikk fra 1200 til noen å 70 venner.. Hvorfor dette går i perioder er nok tilfeldig. Anonymous poster hash: 082bc...915
Bad Advice Skrevet 16. september 2013 #7 Skrevet 16. september 2013 Er derfor Google+ egentlig er bedre.. Der har du circles, i stedet for å slette kontakter legger du dem i de ytre sirklene dine. Du kan enten skrive meldinger til dine 20 beste venner, de 80 du møter stadig vekk, kun kontakter du kjenner via jobb eller absolutt alt og alle.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #8 Skrevet 16. september 2013 Jeg har også lagt merke til at gode, velformulerte og gjennomtenkte statusoppdateringer dessverre ikke får så mye oppmerskosmhet.. Jeg er blant de som kan skrive morsomme betraktninger om hverdagshendelser, beskrevet på en vittig måte- og jo lengre de er jo mindre oppmerksomhet får de... Skriver du derimot "endelig fredag hjertehjerte" så får du masse likes! Enda det er helt pointless og alle vet det er fredag og det er bra.. Jeg skjønner det ikke helt, men har i alle fall funnet ut at det som krever lite hjernekapasitet fra lesere genererer flere likes enn det som krever litt oppmerksomhet og konsentrasjon. Jo kortere og simplere, jo bedre, sånn omtrent... Og de som legger ut slike litt meningsløse men åpenbare statuser er gjerne mindre kritiske, mer utadvendte folk som legger til masse venner- og dermed får flere likes. De liker også gjerne andre innhold mer, og får dermed mer tilbake Mtp at du blir slettet kan det være fordi du er lite aktiv der inne, ikke bidrar til andres statuser, eller at det du legger ut av sitater er "kjedelig" (a'la grip dagen), og at folk ikke kjenner deg så godt? Anonymous poster hash: 2afe6...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå