Gå til innhold

Hva er drømmen når det kommer til frieri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dere for dere at det blir når dere skal fri / bli fridd til? Har tenkt litt på det i det siste. Har ikke lyst til å fri på restaurant.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tenker jeg mye på. Trodde at samboer kom til å fri på nyttårsaften 2012/2013 når alle rakettene ble skutt opp, foran familie. Han hadde ikke gitt noe hint eller snakket om det, det var bare en magefølelse jeg hadde. Men det skjedde altså ikke. Det mest romantiske jeg ser for meg nå er på fjellet hvor familien hans har hytte. Det er en av de vakreste og mest idylliske stedene jeg har vært. Panorama utsikt med store fjelltopper som har snø på toppen året rundt, skog og berg så langt øyet kan se, og et stort vann med en liten foss som går ned til et nytt lite vann. Norsk natur på sitt beste. Jeg ser for meg at vi sitter ute i båten og nyter utsikten i det solen går ned bak fjellet, tidlig på høsten med alle de vakre fargene overalt. Det er på fjellet han er mest lykkelig, så for meg hadde det vært perfekt.

Jeg har også drømt om et frieri på kjærestetur i syden, hvor mannen har ordnet en intim middag for bare oss to på en øde strand, hvor jeg får servert pasta og en god flaske vin på et lite bord. Der blir vi sittende å se på solnedgangen, med fakler og stearinlys rundt oss. I det solen blir borte, går han ned på et kne i sanden. Dette er det urealistiske og upersonlige drømmefrieriet, som jeg har hatt i alle år.

• Liker 2
Skrevet

Totalt uventet. På en brun pub etter jobb, på vei hjem fra trening , på Rema 1000 , i pysj hjemme på en søndag , hva som helst bortsett fra noen sånne cheezy scenarier fra amerikanske tv serier.

Stor fare for at jeg hadde blitt så pinlig berørt av masse roser og Telys på en restaurant osv. At jeg hadde sagt nei.

• Liker 12
Skrevet

Jeg ble fridd til helt overraskende og privat. Jeg hadde hatet restaurant, foran andre, ja, alt som ligner på en amerikansk romantisk komedie.

• Liker 2
Skrevet

Mitt urealstiske drømmefrieri er av typen cheeesy amerikansk komedie, men ikke foran mennesker. Liker ikke å vise føleser offentlig, så det hadde jeg syns vært kleint.. Å komme hjem til leilighet med tente stearinlys og roser, toppen av eiffeltårnet, romantisk solnedgang, i en gondol under en bru i Venezia, ja alt som er ganske urealstisk og i overkant rosa egentlig :laugh:

• Liker 2
Skrevet

En middag i syden på en øde strand. Det er notert. :)

Anonymous poster hash: 9c5f8...221
  • Liker 1
Skrevet

hjemme foran peisen med en flaske vin og god musikk

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste for meg må være at vi er alene. Ikke noe fancy offentlig frieri, ikke noen restaurant full av ukjente, ikke foran venner eller familie. Jeg syns et frieri er veldig privat og ikke noe jeg ønsker å dele med andre enn kjæresten min. Ønsker å kunne gråte så mye jeg vil uten å tenke på at det er andre tilstede, ønsker å kunne være alene etterpå og bare være klissete. ;) Ellers hadde det selvfølgelig vært morsomt hvis han hadde lagt litt ekstra innsats i det, laget en rebus eller planlagt en skikkelig romantisk kveld eller hva som helst, men jeg hadde jo blitt like glad uansett. :)

• Liker 2
Skrevet

Er veldig glad i turer i skog/mark/fjell så det ultimate må være et friere mens vi er på tur. Spiller ingen rolle forsåvidt om det er på to timers turen i skogen en søndag, eller 3 dagern i Rondane :)

• Liker 1
Skrevet

Vi var så uromantiske at vi bare ble enig om å gifte oss :o

Blir alle fridd til?

Anonymous poster hash: 92b7f...8db

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd slik vi gjorde det, ble forlovet på en pub midt i London :) ikke overraskende frieri, men at vi ble enige om at nå var det på tide. Veldig oss :)

Mitt beste tips er å gjøre noe typisk dere. Liker dere fjellturer? Gjør det på fjellet. Elsker dere å gå på kino sammen? Gjør det der :) Personlig!!

Skrevet

Jeg ble fridd til i solnedgangen på en strand i Thailand. Kunne ikke vært bedre for mitt vedkommende :) Dagen hadde vært full av spesielle opplevelser, og frieriet bare toppet det hele. Min kjære holdt en svært personlig og rørende "tale" til meg på stranden, og fisket etter hvert frem en nydelig ring fra lomma. Etter å ha gitt ham mitt JA, sendte vi opp en kinesisk lykt/lanterne og feiret videre med et par drinker på hotellet.

Og førstkommende fredag gifter vi oss!! :) :) Yey!

• Liker 8
Skrevet

Jeg fridde til mannen min på en flyplass.

Ved siden av bagasjebåndet.

• Liker 7
Skrevet

Tror gjerne det er viktig å ikke ha for mange drømmer og tanker om hvordan han skal fri. Blir ikke slik uannsett å sjangsen for å bli skuffet er stor ;)

Skrevet

FOr min del tenker jeg det er rett rundt hjørne da vi har snakket om dette seriøst i noen måneder.

Etter 11 år sammen kjennes det riktig.

I begynnelsen av forholdet ville jeg nok at han skulle gjøre mer ut av det. Kanskje mens vi gikk tur, eller foran et sted som betyr mye for oss.

Og jeg ville han skulle spørre min far først. Nå er det uviktig, da alle kjenner hverandre så godt.

Nå kan han gjerne gjøre det i stua hjemme hos oss. Litt stearinslys, litt blomster og kjære varme ord.

Helst knele, for det er så flott synes jeg.

Ingen trenger å være til stede, ingen overraskelser. Bare oss to.

Etterpå kan vi gå ut å feire.

Eller siden vi reiser så mye kan han ta det når han vil under reisen...

Drømmer om å legge denne ut på facebook til venner og kjente, for vi har vært så lenge sammen...

Anonymous poster hash: da31d...34a
Skrevet

Jeg har ingen store drømmer om akkurat hvordan det skal skje. Men jeg vil helst at ringene skal være klare på forhånd, så vi ikke etterpå setter oss ned å finner ringer. Sikkert fint det også, men jeg syns det virker best om vi får ring på fingen med en gang ;)

Skrevet

Jeg ble fridd til hjemme. Han hadde satt frem telys i hjerteform på gulvet i kjelleren. Så ropte han meg ned, og der sto han med to røde roser.

Han gikk ned på kne og spurte om vi skulle gifte oss.

Trodde ikke han kunne være så romantisk :D

• 1 måned senere...
Skrevet

Hahaha, jeg vimset så mye frem og tilbake om hva jeg ønsket meg, og svarte noe nytt hver gang kjæresten spurte meg. En helt vanlig dag hjemme, mens jeg sto og laget middag, kom vi inn på temaet igjen. Denne gangen svarte jeg at jeg så for meg et stort og flott frieri (og måneden før ville jeg ha noe lite og intimt med bare oss ;) ), og da ble han så irritert av all vimsingen min at det endte med en krangel som gikk omtrent slik:

Han: Herregud, du sier jo noe nytt hver gang jeg spør!

Meg: Unnskyld da, ,jeg vet vel ikke helt hva jeg vil.

Han: Vil du gifte deg i det hele tatt da?

Jeg: JA, selvfølgelig!

Han: Så bestem deg da!

Jeg: Men, herregud, bare FINN en måte å fri på!
Han: GREIT!!

Så forsvant han en liten stund, og kom tilbake på kjøkkenet, snudde meg rundt, gikk ned på kne, trakk fram en nydelig ring, og selve frieriet gikk da som dette:

Han: Sånn, er dette bra nok?

Meg: Tuller du?

Han: Jeg tuller ikke! Vil du gifte deg med meg?

Meg: *stum av sjokk en stund*

Han: Jeg elsker deg?

Meg: JAAA!

Hahah, fryktelig kleint å skrive dette, men slik kan det altså også gjøres :fnise:

Moralen? Så lenge man vet man elsker hverandre og vet man vil gifte seg, så er det ikke så nøye frieriet er "perfekt" :romeo:

Anonymous poster hash: 4a770...ca4
  • Liker 9
Skrevet

Jeg ville foretrukket en intim setting med bare oss to der vi begge hadde det ekstra hyggelig, men ikke nødvendigvis et landemerke eller noe slikt.

Ikke noen store ord eller poesi, men at han er noe forberedt og sier noe om hvorfor han vil vi skal gifte oss. Og at han har ringen klar selvsagt.

Har ikke noen fantasi om at det skal være foran Eiffeltårnet, Niagara Falls eller noe sånt. Det kan like godt bare være en morgen i sengen der jeg blir vekket.

Anonymous poster hash: 523df...ec8
Skrevet

Tror jeg kunne likt to ting veldig godt. Enten etter en koselig dag på et flott sted (altså fin natur, som en fjelltur eller tur i skogen), eller bare litt overraskende hjemme. Stearinlys, fancy middag, lang tale o.l. er ikke det jeg liker best akkurat. :) Helst ikke rundt andre mennesker, selv om det sikkert kan være greit nok det også. Drømmer i hvert fall litt om å bli fridd til/fri til noen, ikke bare bli enige om det av praktiske årsaker/uten noen romantikk i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...