Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om denne artikkelen, om trening under svangerskapet. Er det flere som har merket en effekt av trening mot svangerskapskvalme?

– Ut i fra hva jeg selv har erfart og hørt av mange andre, så gå kvalmen over når man trener. Trening er den eneste måten å unnslippe den kleine følelsen på. Det er min egen erfaring, og jeg har vært fryktelig kvalm gjennom de første tre månedene av mitt svangerskap, forteller hun.

Dere som har hatt flere svangerskap - har dere merket forskjell på kvalmen ut fra om dere var i god eller dårlig form før graviditeten?

Selv trente jeg sporadisk før min første graviditet. Med en gang jeg ble gravid og kvalm la jeg treningen på hylla. Denne gangen er jeg i mye bedre form og terskelen er ikke så høy for å komme meg på trening. Jeg trener gjerne hver dag om det kan hjelpe mot kvalmen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige gang gjorde trening meg bare mer kvalm, mens denne gangen har det hjulpet på kvalme. Men her var jeg i bedre form før første fødsel (det har for øvrig med helt andre ting å gjøre enn at vi har et barn nå). For min del handlet det om grad av kvalme. Var veldig kvalm og kastet opp mye sist, mens denne gangen har kvalmen vært avgrenset til morgenen og den har ikke vært like intens. Denne gangen har det også hjulpet å spise, men sist ble kvalmen verre av mat. Så jeg vil tro det har litt med nivået av kvalme også. Sist ble kvalmen verre av alt som innebar å bruke energi, så jeg måtte bare hvile og sove mest mulig (klarte å komme meg på en trening i uka i starten, men det var alt). Men som sagt helt annerledes nå.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg har kastet opp bare hodet har beveget seg begge gangene så trening har jeg ikke fått til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...