AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg lastet ned et word dokument fra miside på UiB. Dette dokumentet er listen over forskjellige forelesninger og hva jeg bør lese til hver av dem, så jeg har brukt det før. Jeg har en snarvei til det på bakgrunnen, og da så det ut som en helt vanlig wordfil. Så er ikonet blitt oransje, og når jeg forsøker å åpne det komme en feilmelding opp. Det står: Dette programmet kan ikke kjøres på grunn av manglende eller skadede filer. Kontakt datamaskin produsenten. Hæ? Altså dette skjer hvis jeg prøver å hente et nytt dokument fra nettsiden også. Og word funker helt utmerket. Jeg skjønner ikke hvordan filen kan være skadet når jeg har brukt den. Noen som har opplevd noe lignende og som greide å fikse det? Er min datamaskin det er noe feil med? Anonymous poster hash: f59de...3ba
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Det må jo være det, siden det står at du skal kontakte datamaskinprodusenten? Har du prøvd å laste ned forskjellige filer, eller bare den ene? Ang manglende eller skadede filer, - ja så kan det jo være noe i veien med den fila. Kanskje den ikke er kompatibel med din pc, eller din word/office-versjon. Har du prøvd fra flere maskiner? Anonymous poster hash: 7154a...a1d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Hvis andre Word-dokumenter går er det mulig at filen du laster ned er korrupt. Kanskje spør om noen andre klarer å åpne den, og få filen tilsendt fra dem for å sjekke. Anonymous poster hash: 4b70c...a19
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Dette har nettopp hendt med meg også! Alle mine word-filer har blitt oransje, og når jeg prøver å åpne dem så får jeg beskjed om at jeg ikke har installert word. Jeg kan derimot åpne word på PCen, og åpne alle dokument den veien. Det er jo ganske tungvindt. Har du også sånn Office som fulgte med maskinen din? At maskinen er "office ready"? For det har jeg, og nå virker det som om jeg må kjøpe word for å kunne fortsette å bruke det som vanlig. Anonymous poster hash: 50f09...8cd
longer Skrevet 16. september 2013 #5 Skrevet 16. september 2013 Det virker å være oppstått en "missing link" mellom docx-filer og Word, mulig som følge av oppdatering av programvaren gjennom Windows Update. Prøv følgende (som fungerte for meg): 1. Åpne filutforsker og bla deg frem til mappen der word-dokumentet ligger. 2. Høyreklikk og velg "Åpne i...". 3. Klikk "Velg standardprogram". 4. I ruten "Anbefalte programmer" skal Word ligge. Velg denne. Sjekk at det er huket av for "Bruk alltid valgt program..." og klikk OK. 5. Dokumentet åpnes i Word, og ikonet skal være endret til det vanlige blå Word-ikonet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2013 #6 Skrevet 16. september 2013 Det fungerer ikke for meg :/ Jeg får bare beskjed om at jeg ikke har word på maskinen? Har office starter. Anonymous poster hash: 50f09...8cd
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Det samme har skjedd her også!!! Alle word dokumentene har blitt oransje og jeg får ikke åpnet dem. Det står at jeg må kjøpe office, at det har blitt en office fil. Hva skjer? Er det virus? Anonymous poster hash: 4377c...c79
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 Det virker å være oppstått en "missing link" mellom docx-filer og Word, mulig som følge av oppdatering av programvaren gjennom Windows Update. Prøv følgende (som fungerte for meg): 1. Åpne filutforsker og bla deg frem til mappen der word-dokumentet ligger. 2. Høyreklikk og velg "Åpne i...". 3. Klikk "Velg standardprogram". 4. I ruten "Anbefalte programmer" skal Word ligge. Velg denne. Sjekk at det er huket av for "Bruk alltid valgt program..." og klikk OK. 5. Dokumentet åpnes i Word, og ikonet skal være endret til det vanlige blå Word-ikonet. Jeg prøvde dette, men word er ikke et av alternativene, kun office. Jeg har ikke office engang. Anonymous poster hash: 4377c...c79
Lutetium 71 Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=773403&p=13263892
Freaky Fly Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Har det samme problemet, så regner med at det har noe med en oppdatering å gjøre.. Forhåpentligvis blir det fikset opp i!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Har det samme problemet, så regner med at det har noe med en oppdatering å gjøre.. Forhåpentligvis blir det fikset opp i! Det håper jeg virkelig. Dette skjedde da datamaskinen hadde en automatisk oppdatering på fredag for min del. Jeg får ikke åpnet filer i word fra mail eller skrivebort. Anonymous poster hash: 4377c...c79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå