Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt spørsmål er altså om det er teit å gi julepynt i julegave.

Jeg har kjøpt mye fin julepynt på 50% i januar. Dette hadde jeg tenkt å beholde selv. Men må er jeg arbeidsledig og pengene strekker ikke til. De jeg tenker å gi dette til er søsken (som alle er par) tenkte å kjøpe noen fine poser i cellofan og gi pynten sammen med noe sjokolade. Det er utelukket å ikke gi noe i det hele tatt. I tillegg til alle søsken er der 13 stk jeg er tante til som også skal ha gaver. Derfor tenkte jeg å spare penger på gaver til de voksne.

Er dette bare en gave folk ser på som dritt? Jeg liker pynten selv altså og tenker å bruke resten selv. Det er ikke noe ræl, men noe jeg selv synes er pent.

Anonymous poster hash: a1a83...98b

Skrevet

Jeg synes at det er en fin gave. Spesielt dersom de er ganske unge og ikke har samlet huset fult med julepynt gjennom 40 år.

Men det er jo for de fleste hyggelig med noe fint og nytt, selv om de har det de trenger av julepynt også da :)

Gjest Blubberella
Skrevet

Go for it!

Jeg er veldig julete anlagt og blir kjempeglad for julepynt i julegave! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å få julepynt i gave :-)

Anonymous poster hash: 4f328...751
  • Liker 3
Skrevet

Du finner mye fint og svært rimelig både til barn og voksne på Søstrene Grene :tree:

som har butikker flere steder i landet, og også i Danmark.

Skrevet

Ungene har jeg i grunn begynt å kjøpe til allerede. Har satt en max pris på 200 kr pr unge(er jo 13 stk) og har kjøpt en del på salg på nettet. Feks får alle jenter opp til 10 år har jeg kjøpt allværsjakker fra the North Face og guttene opp til 13 år får Burton collegegensere.Jenter/gutter over 15 år får boss dusjsåper og jentene et maskarasett fra clinique.

Jeg er opptatt av at ting skal være skikkelig og ikke tull selv om jeg er ganske fattig nå. I familien min er de litt rare, selv om alle vet at jeg er arb.ledig nå så er det et ikke-tema sammen med penger generelt. Så jeg får meg ikke til å si at kun barna får gaver feks. Det er ikke "akseptert".

Jeg liker også godt å få fin julepynt i gave så jeg håper flere svarer det samme her, slik at jeg får litt selvtillit til å faktisk gjøre det.

Skrevet

Bring it on :) Jeg synes det er kjekt å få julepynt i julegave :nisse:

Anonymous poster hash: 27d5b...9f5
Skrevet

Ungene har jeg i grunn begynt å kjøpe til allerede. Har satt en max pris på 200 kr pr unge(er jo 13 stk) og har kjøpt en del på salg på nettet. Feks får alle jenter opp til 10 år har jeg kjøpt allværsjakker fra the North Face og guttene opp til 13 år får Burton collegegensere.Jenter/gutter over 15 år får boss dusjsåper og jentene et maskarasett fra clinique.

Jeg er opptatt av at ting skal være skikkelig og ikke tull selv om jeg er ganske fattig nå. I familien min er de litt rare, selv om alle vet at jeg er arb.ledig nå så er det et ikke-tema sammen med penger generelt. Så jeg får meg ikke til å si at kun barna får gaver feks. Det er ikke "akseptert".

Jeg liker også godt å få fin julepynt i gave så jeg håper flere svarer det samme her, slik at jeg får litt selvtillit til å faktisk gjøre det.

Du har funnet flotte gaver til barna for en rimelig penge. De blir nok glade for gavene!

Og de voksne setter nok også pris på gavene fra deg :)

Jeg kjøper også mye på salg.

Skrevet

Man skal være litt forsiktig med å gi alle slags pyntegjenstander i gave, med mindre man er 100% sikker på mottaker vil sette pris på det man kjøper. Litt dumt å gi julepynt i moderne stil når mottaker foretrekker en mer tradisjonell stil også videre.

Vi fikk en gang juletelysestaker i gave. Jeg gråt ikke den dagen katten knuste dem.

• Liker 3
Skrevet

TS her: Shit må rette opp noe: Jeg mener JuleTREpynt. Det er sånn mellomstr. på pynten, så det kan fint henges opp i vinduet feks, men det er ment som juletrepynt.

Skrevet

Du kan jo lage noe julebakst og gi med? Det er ikke dyrt,du trenger jo bare ingredienser. Jeg tror det er noe alle setter pris på:-)

Skrevet

Jeg hadde også blitt kjempeglad for julepynt! Syns ikke du skal være redd for at det er en teit gave :) høres veldig koselig ut å få julepynt og sjokolade, syns du er snill! :)

Skrevet

Jeg liker ikke å få pynt i gave uansett hva det er... Men det er vel fordi jeg ikke pynter til jul? :P Og fordi det gjerne har vært gamle tanter som har gitt meg det de mener er pynt!

• Liker 2
Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg liker ikke å få pynt, men det er fordi jeg er særdeles kresen på den pynten jeg skal ha i huset og på juletreet. Ett år fikk vi noe svart juletrepynt av naboen. Den kom på treet det året, bare for syns skyld, men har ikke vært oppe siden. Jeg skal kun ha den pynten jeg vil på juletreet, og den skal henge riktig. Ikke engang ungene er med og pynter treet hos oss. De tror det er nissen som gjør det, og mora er veldig fornøyd med det! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg liker egentlig ikke å få interiør (med unntak av fra samboer, foreldre eller venninner som vet hva jeg liker) fordi jeg har en veldig spesiell smak. Røde nisser kommer ikke inn her i leiligheten for eksempel, og man må kjenne meg ganske godt for å vite hva som funker. Hender faktisk at selv han jeg bor sammen med må dobbeltsjekke detaljer...

Når det er sagt, synes jeg det er veldig fint med gode duftlys og andre ting som ikke nødvendigvis er dekor. Tror dessuten jeg er over gjennomsnittet sær, og at de fleste finner et sted å sette ting :)

Endret av Izabella
  • Liker 1
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke å få pynt, men det er fordi jeg er særdeles kresen på den pynten jeg skal ha i huset og på juletreet. Ett år fikk vi noe svart juletrepynt av naboen. Den kom på treet det året, bare for syns skyld, men har ikke vært oppe siden. Jeg skal kun ha den pynten jeg vil på juletreet, og den skal henge riktig. Ikke engang ungene er med og pynter treet hos oss. De tror det er nissen som gjør det, og mora er veldig fornøyd med det! :)

Det høres utrolig trist ut for barna.

Noen av mine beste juleminner fra barndommen er når vi fikk være med mor og pynte treet. All den pynten vi hadde laget på skolen og hjemme kom opp på treet ... Stilige og elegante trær kan man ha når barna blir store og ikke gidder bli med mer.

Anonymous poster hash: 6e577...bb1

• Liker 5
Gjest tuppesjura
Skrevet

Det høres utrolig trist ut for barna.

Noen av mine beste juleminner fra barndommen er når vi fikk være med mor og pynte treet. All den pynten vi hadde laget på skolen og hjemme kom opp på treet ... Stilige og elegante trær kan man ha når barna blir store og ikke gidder bli med mer.

Anonymous poster hash: 6e577...bb1

Hvorfor er dette trist? Ungene mine synes det er kjempespennende å gå å legge seg om kvelden på lillejulaften, for de lurer veldig på om nissen kommer. Også er det stor stas å stå opp på julaften og se at hele huset er pyntet og at gavene ligger under treet. Det er vår tradisjon, og så lenge ungene tror på julenissen, så skal det være sånn hos oss!

Den pynten ungene lager på skolen, kommer hjem i form av gaver under juletreet, og da henger vi den opp rundt omkring.

Vi har alle forskjellige tradisjoner og forskjellige måter å gjøre ting på, og så lenge det fungerer for oss, er det jo ingen som er triste!

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker egentlig ikke å få julepynt i julegave, så sant det ikke er noe spesielt som jeg har ønsket meg el. Men litt større og flottere juletrepynt hadde jeg likt. Bare tenk over om de pynter treet i en spesiell stil.

Når man har dårlig råd så er det meste lov mener jeg. Så go for it! Jeg synes du har funnet gode gaver til tantebarna dine, godt gjort!

Anonymous poster hash: be5f1...a8b
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor er dette trist? Ungene mine synes det er kjempespennende å gå å legge seg om kvelden på lillejulaften, for de lurer veldig på om nissen kommer. Også er det stor stas å stå opp på julaften og se at hele huset er pyntet og at gavene ligger under treet. Det er vår tradisjon, og så lenge ungene tror på julenissen, så skal det være sånn hos oss!

Den pynten ungene lager på skolen, kommer hjem i form av gaver under juletreet, og da henger vi den opp rundt omkring.

Vi har alle forskjellige tradisjoner og forskjellige måter å gjøre ting på, og så lenge det fungerer for oss, er det jo ingen som er triste!

Sånn var det hos oss også :)

Vi la oss i et hus som bare var beskjedent pyntet med adventsstake og en lilla duk...og sto opp til julemagi med pyntet hus. Mamma og pappa holdt på til langt på natt :)

Jeg husker enda følelsen av å tasse ned trappen i mørket om morran. Forsiktig åpnet vi døren til stuen...og der sto det :

Stooort pyntet juletre med lysene på i mørk stue, og pakkene under :) Det er mitt fineste juleminne. :tree:

TS : Julepynt i gave er supert :)

Vi fikk en liten kirke med lys i til å trekke opp ( den spilte julesanger) av en gammel tante en jul. Den sto fremme på pianoet hver jul etter det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...