Gjest Gjest Skrevet 16. september 2013 #21 Skrevet 16. september 2013 Wow. Dere begge burde kanskje gjøre litt research på hva Stargate egentlig driver med? Og hvordan.. de gjør det underveis? Det ble dratt mange snodige konklusjoner her hvert fall. Å forvente at andre skal vite hvordan musikkbransjen fungerer er naivt, men det er vel en snule mer naivt å tro selv en vet mye om dette uten noe spesielt grunnlag?
Trimsi Skrevet 17. september 2013 #22 Skrevet 17. september 2013 Hihi, jeg har jobbet i musikkbransjen i veeldig mange år (selv om jeg ikke gjør det nå), og mannen min, som spiller i band, har et eget "lite" studio i kjelleren. Jeg vet mye om musikkbransjen og hva det vil si å produsere musikk... Dette var da bare en generell diskusjon rundt låta til Ylvis, hvem som har skrevet den og om det dreier seg om plagiatanklager. Nå viste det seg jo at grunnen til iTunes stoppet den var at alle avtaler og krediteringer ikke var ferdigstilt. Nå er alt det formelle på plass så låta er tilbake... Det var altså ikke snakk om plagiatbeskyldinger.
Gjest Nikee Skrevet 17. september 2013 #23 Skrevet 17. september 2013 Ja,det kan du si. Stargate-teamet har jo skrevet mange, men de hadde sikkert ikke regna med at denne her skulle slå så til de grader igjennom. Det skulle jo bare være en reklame for "I Kveld Med Ylvis", så jeg kan ikke helt se at markedsføringen kan ha nådd utenfor Norge? Men låten har jo helt klart gjort det -på under to døgn.. Når den entra Billboard-lista i USA har den blitt trukket tilbake fra iTunes, pga noen som mener de også har noen penger de rettmessig kan cashe inn, har jeg hørt. Personlig tror jeg det må ha noe med framføringen å gjøre,også. Ylvisgutta er jo dyktige skuespillere, og de tar den jo helt ut Jeg faktisk har ei lita bikkje her hjemme som er fan. Den uler med på -Aoooooo!! Den ser opp med en gang den hører begynnelsen på låten. Da vet den hva som kommer... Jeg spilte den for noen internasjonale venner hvor hun ene har katt, den mjauet med den
AnonymBruker Skrevet 17. september 2013 #24 Skrevet 17. september 2013 Er låta skrevet av Stargate? Trodde de bare hadde produsert den... to veldig forskjellige ting. Veldig spesielt at den er trukket tilbake fra iTunes, det skal gode grunner til at noe sånt skjer.... Music by M.Eriksen/T.E.Hermansen/V.Ylvisåker/B.Ylvisåker Lyrics by V.Ylvisåker/B.Ylvisåker/C.Løchstøer Produced by StargateAnonymous poster hash: 7569f...218 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå