Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Korpset er lei av Amazing Graze?

• Liker 1
Skrevet

Korpset er lei av Amazing Graze?

:fnise:

Ser iallefall ut som om revelåten var rask å øve inn..

Er det sånn at folk der ute er lei av mainstream-musikken, eller er det fordi de faktisk synes at revene var morsomme?

Skrevet

Låten er fabelaktig på dansegulvet, jeg er nok ikke helt sikker på at den er så stor med brassband.

Så det vil si at det er Stargate-teamet som rett og slett har laget en hit som har tatt av pga antallet youtube-visninger?

Jeg undrer meg bare på hvorfor så mange har valgt å se akkurat den videoen, der inne?

Hvis de ikke hadde anbefalt den videre, ville den vel neppe ha generert noen millioner klikk på bare 24timer?

Er det Ylvis som har "internasjonal" humor, eller er det bare denne ene skjetsjen?

Det må i tilfelle være mange sentimentale folk der ute som husker dyrelydene fra da de var små...

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er nok Ylvis som har internasjonal humor, kombinert med utmerket markedsføring. I tillegg kommer at det er en sang som er svært enkel å huske - enkel tekst, fengende refreng. Det er rett og slett en sang du husker etter første gang du hører den. Den er også en parodi på en del av den stilen som er in akkurat nå. Det er også en sang med god danserytme. Den har med andre ord "alt" som skal til for å bli en metahit.

Jeg sitter her og nynner på "Aplause" og jeg liker egentlig ikke Lady Gaga sin musikk (selv om jeg beundrer artisten). Det er noe av det samme - sangen sklir rett inn i øret.

Gjest Blondie65
Skrevet

Den som bare hadde kunnet skrevet EN sånn megahit...

Skrevet (endret)

Den som bare hadde kunnet skrevet EN sånn megahit...

Ja,det kan du si.

Stargate-teamet har jo skrevet mange, men de hadde sikkert ikke regna med at denne her skulle slå så til de grader igjennom.

Det skulle jo bare være en reklame for "I Kveld Med Ylvis", så jeg kan ikke helt se at markedsføringen kan ha nådd utenfor Norge? Men låten har jo helt klart gjort det -på under to døgn..

Når den entra Billboard-lista i USA har den blitt trukket tilbake fra iTunes, pga noen som mener de også har noen penger de rettmessig kan cashe inn, har jeg hørt.

Personlig tror jeg det må ha noe med framføringen å gjøre,også.

Ylvisgutta er jo dyktige skuespillere, og de tar den jo helt ut :)

Jeg faktisk har ei lita bikkje her hjemme som er fan. Den uler med på -Aoooooo!!

Den ser opp med en gang den hører begynnelsen på låten. Da vet den hva som kommer...

Endret av Tøytigern
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg faktisk har ei lita bikkje her hjemme som er fan. Den uler med på -Aoooooo!!

Den ser opp med en gang den hører begynnelsen på låten. Da vet den hva som kommer...

:lol:

What does the DOG say ...?

Skrevet

Låten er fabelaktig på dansegulvet, jeg er nok ikke helt sikker på at den er så stor med brassband.

De fleste sanger er best når fremført av korps, Louie Louie, olsenbanden osv.

Gjest Blondie65
Skrevet

De fleste sanger er best når fremført av korps, Louie Louie, olsenbanden osv.

Der er nok smaken veldig forskjellig du.

Skrevet

Ja,det kan du si.

Stargate-teamet har jo skrevet mange, men de hadde sikkert ikke regna med at denne her skulle slå så til de grader igjennom.

Det skulle jo bare være en reklame for "I Kveld Med Ylvis", så jeg kan ikke helt se at markedsføringen kan ha nådd utenfor Norge? Men låten har jo helt klart gjort det -på under to døgn..

Når den entra Billboard-lista i USA har den blitt trukket tilbake fra iTunes, pga noen som mener de også har noen penger de rettmessig kan cashe inn, har jeg hørt.

Personlig tror jeg det må ha noe med framføringen å gjøre,også.

Ylvisgutta er jo dyktige skuespillere, og de tar den jo helt ut :)

Er låta skrevet av Stargate? Trodde de bare hadde produsert den... to veldig forskjellige ting.

Veldig spesielt at den er trukket tilbake fra iTunes, det skal gode grunner til at noe sånt skjer....

Annonse
Skrevet

Er låta skrevet av Stargate? Trodde de bare hadde produsert den... to veldig forskjellige ting.

Veldig spesielt at den er trukket tilbake fra iTunes, det skal gode grunner til at noe sånt skjer....

Altså ,låten er laget av Stargate for Ylvis,som en vennetjeneste.

Spørsmålet om "hva reven sier" var det Bård og Vegard kom opp med, som låten skulle handle om.

Den ble trukket tilbake fra iTunes da populariteten gikk gjennom taket, fordi noen kom med beskyldninger om plagiat. Noe Stargate visstnok tar med knusende ro.

Skrevet

Altså ,låten er laget av Stargate for Ylvis,som en vennetjeneste.

Spørsmålet om "hva reven sier" var det Bård og Vegard kom opp med, som låten skulle handle om.

Den ble trukket tilbake fra iTunes da populariteten gikk gjennom taket, fordi noen kom med beskyldninger om plagiat. Noe Stargate visstnok tar med knusende ro.

Ok, jeg har bare hørt at Ylvis har fått spilt låta inn hos Stargate og at Stargate har produsert den.

The Fox" was co-written by Ylvis and their colleague Christian Løchstøer, and produced by Stargate, a Norwegian production team

Men hvis du har hørt noe annet er jo det greit....

Skrevet (endret)

Ok, jeg har bare hørt at Ylvis har fått spilt låta inn hos Stargate og at Stargate har produsert den.

The Fox" was co-written by Ylvis and their colleague Christian Løchstøer, and produced by Stargate, a Norwegian production team

Men hvis du har hørt noe annet er jo det greit....

I intervju med VG-tv sier de selv at teksten og ideen er deres,mens låten er laget av Stargate,for dem.

Co-written betyr at det er et samarbeid,noe guttene også forteller.

De fant fram ideen fordi Stargate sa ja til å lage en låt,og dro over med en tekst.

Dette sier de selv.

http://www.vgtv.no/#!/video/67451/ylvis-med-ny-laat-det-var-kanskje-litt-misbruk-av-stargate/offsetVideoTime=0

Endret av Tøytigern
Skrevet

Jaha, greier ikke å lese i linken din at Ylvis ikke har skrevet låta, leser bl.a

Han påpeker imidlertid at Stargate tok idéen og melodien til brødrene seriøst.
- De tok det alvorlig og behandlet låten med like stor respekt som de ville gjort med hvilken som helst annen produksjon.

Men Stargate gutta har helt sikkert vært med på låta, de er vel ofte "medkomponister" til de fleste av låtene de produserer....

Lurer i hvert fall veldig på hvilken annen komponist/band som mener Ylvis og co har kopiert låta hans/deres ;)

Skrevet

Jaha, greier ikke å lese i linken din at Ylvis ikke har skrevet låta, leser bl.a

Han påpeker imidlertid at Stargate tok idéen og melodien til brødrene seriøst.

- De tok det alvorlig og behandlet låten med like stor respekt som de ville gjort med hvilken som helst annen produksjon.

Men Stargate gutta har helt sikkert vært med på låta, de er vel ofte "medkomponister" til de fleste av låtene de produserer....

Lurer i hvert fall veldig på hvilken annen komponist/band som mener Ylvis og co har kopiert låta hans/deres ;)

Har lest et sted at det kan være David Guetta sin "She Wolf"?

Anonymous poster hash: e4443...37d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...